Jump to content

Oppførsel i gjestehavner..


Ulv I

Recommended Posts

Hvorfor pokker tror folk at dem kan gjøre akkurat som dem vil i gjestehavner, dvs spille så høyt at det kan høres laaaaaaangt avgårde.. rave rundt på bryggene snydens og fortsette festen på bryggene mellom båter.. der hvor små barn forsøker å sove, folk som skal tidlig opp for å reise til ny plass mens sola står opp osv.

Havnevakta er selvsagt ikke tilstede når man trenger dem. Politi, hva er det? snart må dem rykke ut fra Oslo får å gjøre noe i kragerø..

 

Hvor blir det av den sunne fornufta og tanken om "kanskje man plager andre".. også kalt folkevett.. den er tydeligvis på fritt fall unna..

 

Vel, tar meg en jegerm. og kryper under dyna.. hehe.. så får jeg heller plage vettet av dem i morgen tidlig på en eller annen måte.. hehe

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

Hvorfor pokker skal alle bry seg med hva andre gjør?

 

Kanskje du irriterer vettet av noen med måten du opptrer på også?

 

Her på baatplassen er det jo allment akseptert å kaste egg, skyte med paintball/luftgevær, kaste tomme ølflasker etter andre, bli sure hvis det kommer noen til den øya man har "funnet" osv. Og kommer noen til å lage hekkbølger ute på fjorden er helvete løs. Og får vi hengt ut noen, firma eller andre, er lykken komplett.

 

God natt.

Link to post
Share on other sites

Havnevakta er selvsagt ikke tilstede når man trenger dem. Politi, hva er det? snart må dem rykke ut fra Oslo får å gjøre noe i kragerø..

 

Vil du si noe om hvor du er?

 

Her på baatplassen er det jo allment akseptert å kaste egg, skyte med paintball/luftgevær, kaste tomme ølflasker etter andre, bli sure hvis det kommer noen til den øya man har "funnet" osv.

 

Litt moro må vi da kunne unne oss i sommervarmen!

 

ps

du glemte bilbatterier rundt beina og til sjøs med dem!

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Hvorfor pokker tror folk at dem kan gjøre akkurat som dem vil i gjestehavner, dvs spille så høyt at det kan høres laaaaaaangt avgårde..

 

Mine herrer, dette går igjen år etter år og pussig nok kun plagsomt når solen skinner. :flag:

 

Medisinen er meget enkel. :lol: De som har barn i båt legger seg ikke i gjestehavn men finner en liten øy for seg selv. :yesnod:

 

Dersom det kan være antydning til skriker unger på morgen kvisten er også medisinen enkel. :wink:

2-4 Remy Martin mere enn hva en tåler før bysse lalle :yesnod:

Det har flere fordeler, Blondinene har da ganske sikkert ryddet opp før vi våkner med skallebank og sansynligvis tatt med krapylene på en liten badetur på morgenkvisten. En liten kjapp dukkert gir ny energi til kveldens strabaser. :flag:

Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport

Link to post
Share on other sites

Alle som legger seg i en gjestehavn VET jo at de må regne med at det kan bli litt støy utover natten. I hvert fall når det er sommer og sol - slik vi opplever akkurat nå.

Å kjempe mot dette er en tapt kamp.

En kan irritere seg til en blir blå i tryne, men det går bare utover en selv.

 

Vill du ha det stille og fredelig, da velger du IKKE en gjestehavn, enkelt og greit.

 

Det jeg imiddlertid IKKE kan forstå er at de som lager mest bråk om natta, er de første til å beklage seg over morgenfugler som støyer.

Er det bare berusa nattranglere som har "lov" til å lage støy???

Link to post
Share on other sites

:nonod: Skremmende at mange synes at de som ønsker ro skal oppsøke andre steder, her er igjen et tidens tegn på bøllenes arroganse. Ordene hensyn, folkeskikk og hyggelig oppførsel er aldri blitt podet inn i hodene til noen. Det blir heller ikke bedre av hevneaksjoner, heller forsterker det de usympatiskes adferd videre.

Innen golfens verden oppdras du til golf-etikett som en naturlig del for å skape trivsel i kombinasjon med sikkerhet. Her er noe for sjøfolk å ta etter. Vi trenger mere båtlivs-etikette!

Kos dere alle sammen - men TA HENSYN TIL SJØS OG TIL LANDS! :cool::cheers_wine:

Link to post
Share on other sites

En liten morgentur ved 8-tiden i dag i gjestehavna i Lillesand avdekket en rolig havn med et unntak;

 

Ombord i en 28fots Four Winns befant det seg på fordekket et par sittende i hver sin fluktstol og nøt et glass med noe godt mens musikken spilte på høyt volum gjennom to høytalere som de hadde tatt med seg frem på dekket! I cockpiten stod det rester fra nattens hygge i form av fulle askebegre og tomme flasker (øl og vin). Far sjøl satt der fremdeles for kort tid siden, men fruen hadde muligens besvimt i de nedre gemakker og musikken var avslått. Kjekke folk å ha i en gjestehavn!

 

:puke:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Kanskje det kan være en løsning å gjøre det samme som jeg gjorde med en russ-buss for noen år siden.

Jeg sto i fergekø og koste meg med "Dagsnytt 18" på radioen.

Så kom det en russe-buss og parkerte bak meg. De hadde giganthøytalere montert på taket og spilte musikk på full pinne!!!!

Jeg tok da med meg et fotoapparat og en notisblokk.

Gikk ut og begynte å fotografere bussen, og passet på å gå helt opp til skiltet for å få tatt et par nærbilder. Samtidig latet jeg som om jeg tok "viktige" notater.

Jeg spurte også om å få navnet på den personen som kjørte bussen. De spurte meg hva jeg skulle med bildene og hva jeg drev å skrev ned. Jeg fortalte da at jeg ville ha dokumetasjon før jeg la inn en anmeldelse for støy og uorden.

 

Jeg sa ikke mer og satte meg tilbake i bilen.

Et halvt minutt etterpå var musikken skrudd av.... :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Så utrolig egoistisk av deg. Man er russ én gang i livet sitt. Så skal du ødlegge for dem fordi du vil høre på dagsnytt? Det blir for dumt.

Det var ikke bare jeg som irriterte meg...det sto faktisk en del andre biler i kø også...

Og så er det jeg som er egoist!!!!

Hva så om de skrudde av musikken den halve time de sto i kø....ødela det for hele russetiden deres????

 

Dette handler rett og slett om å ta hennsyn...

Man skal ikke plage andre, man skal være grei og snill, og forøvrig kan man gjøre som man vil!

Link to post
Share on other sites

Som tidligere fester og nå igjennom snart 20 år med småbarn, har jeg litt erfaring med å ligge i gjestehavner med små barn.. Senest i natt.

For det første snakker jeg bestandig med naboen.. Er vel litt sosial. derreter kan man ikke unngå å legge merke til ungen mine.. . Holder de på sent på natt og barna våkner, ber jeg høflig om at de må dempe seg. De alle fleste gjør da dette. De som ikke gjør dette. forteller jeg enkelt å greit at jeg kommer til å sende ungene mine rundt båten deres når de våkner... Det har til dags dato bestandig virket. Jeg har riktignok en høflig og til tider morsom tone som tydeligvis virker sammen med budskapet.. Så jeg ser ikke dette som noe problem-. I natt hadde jeg besøk av 2 nydelige blondiner som kom på hygge visit. ( Kona var også der !!! ) Merket godt at musikken rundt oss ble dempet bare av det... *ler* Vær høflig, så er folk stort sett greie tilbake.

 

Mvh

Pjolter.

I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter

Link to post
Share on other sites

Hmm.. blir litt "skremt" av å lese endel av svarene her.. Det dere sier er jo at barnefamilier, og andre som vil ha det litt rolig om natten kan legge seg i ei "gjestehavn"..

Den er tydeligvis bare for de som skal ha fest og bråke og de som ikke har noe i mot å bli holdt våkne av andres støy.

 

Det kan hende at barnefamilier og andre som vil ha det litt rolig ønsker samme muligheter som landstrøm, vann lett tilgjengelig, kort vei til butikk neste dag.

Men det er kanskje slik at de som mener at folk som vil ha det rolig, bør legge seg en annen plass, nettopp er dem som ikke viser hensyn, men tar seg til rette der de legger seg.

jeg er i hvertfall lært opp til at når man er ute blandt folk, så oppfører man seg og viser hensyn.

 

F.eks så er vi i Kragerø noen dager, og her er vi for å besøke venner og bekjente.

Siden vi skal være endel dager så er det greit med strøm og vann og slikt, derfor legger jeg meg i gjestehavna..

 

Jeg legger meg gjerne på en holme og slik til vanlig, men har ikke noe lettbåt å komme inn til fastland med.

 

Vedr. jeger alene.. sover så godt etterpå.. hehe..

Men det er jo noe som heter: "If you can't beat them, join them".. kanskje jeg skulle tatt med hunden, dattera på 3 og fruen og gått bort å sagt at siden dere spiller musikk for hele havna, og holder oss våkne kan vi like greit sitte her sammen med dere vel.. Er noen med baby'er også her, få med dem også.. da blir det bra.. hehe..

 

Jeg våknet i 4 tiden, da ble det stille.. så det ble litt søvn da.. :D

 

syns bare det er så typisk norsk, straks man kommer ut fra sitt eget hus, så kan man bråke og hærje villt og uhemmet. Vise hensyn.. nei, det er for de andre.. ;-)

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

Forstår vedlig godt dine frustrasjoner men dette får du ikke gjort noe med allikevel. Jeg har kun hatt en natt i gjestehavna i Kragerø og jeg drar ikke dit igjen (med familien vel og merke). Bortsett fra den ene natten i Kragerø har jeg ikke opplevd noe i gjestehavner som min familie ikke tåler. Det er bare å finne seg i at noen gjestehavner er mer partyhavner enn andre og styre unna.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...