Jump to content

Oppførsel i gjestehavner..


Ulv I

Recommended Posts

Det er ikke støyen som vekker oss (selv om den kan forhindre oss fra å falle i søvn) Det som vekker oss er pluttselige forandringer i lydbildet.. :yesnod:

Ja, og festlig lag er et lydbilde i kontinuerlig endring.

 

Manglende evne til å forstå at andre forstyrres øker proposjonalt med båtstørrelse og omvendt proposjonalt med sjømannskap.

Link to post
Share on other sites

Hehe.. kan vel kjøre i gang baugtrøsteren og bare la den gå en stund på morgenen mens jeg er å handler brød, bare legge inn en liten time-out på den i blandt for å kjøle seg ned og så laderen kan pushe på litt strøm igjen. Samt tømme septikken i havna på siden av dem med den elektriske tømme pumpa, og kjøre kverna på doen.

I tillegg må det selvsagt blåses 3 ganger med kompressor hornet i det jeg bakker ut av båsen.. klokken 6 på morgenen.. hehehe..

 

Neida.. det er ikke selve bråket som bekymrer meg, for dattera mi sover godt når hun først har sovnet.. men det er den mangelen på omtanke for andre rundt seg.

Det er jo ren egoisme.

 

Akkurat nå høres det ut som diskotek her ute, lurer på om det er ute-konsert i nærheten her.. hmm.. er jo lørdag, så litt må man regne med da.

 

Kanskje jeg skal starte med å lære meg å spille på trompet sånn på morgenkvistene (lørdag og søndags morgen selvsagt).

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

Kreative forslag hehe..

 

Rettningsbestemt støy-sender-emulator.. hehe.. med høyttaler under vann som sender lyder som er lik baugpropell i rettning man ønsker.. hehe. ;)

 

Selv vil jeg tro at det vil plage nok med min sur-som-en-sokk spilling på trompet, som etterligner en revelje klokken 8 om morgenen er det beste her..

Blir jo likevel vekket i 6 tiden av enten mini eller 4-bente tassen som vil ut å strø.. :)

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

Guest Avmønstret#
Golf- og den etterlyste båtlivs-etikette finnes og fungerer utmerket. Problemet er bare at de kun virker i edru tilstand.

Vel - problemet finnes egentlig ikke i golf. Svært få spiller golf i fylla.

 

Så plutselig for meg fulle båtfolk i solsteika med kapteinlue og golfkøller som løper rundt og irriterer hverandre på en grønn plen med hull i, kunne blitt blodige greier det... :lol: :lol:

Link to post
Share on other sites

hehehe... ja.. eller, en bør vel ikke tirre opp en golf'er på sjøen.. en kunne risikere å få golfballer etter seg..

 

I det du passerer en hører du i det fjerne.. "foooooooooooooooooooooooooouuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuurrrrrrrrr" og de hvite knallharde ballene flyr som prosjektiler rundt deg.. hehe.. fali..

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

Er på guttetur(bikkja og meg) og ligger ute på ytre pir i Strømstad. Her er det rolig. Må nok innrømme at noe av støykilden på dagen er bikkja. Han vokter båten og ligger og titter. Dvergschnuzere er ikke lydløse, og relativt stae. Men vi jobber med saken.

 

Ellers grunnen til ytre pir, er roen. Flott at det finnes havner som er todelte. Hadde det vært gutte-tur med 2-bente kunne indre havn vært et bedre egnet sted. Men nå passer det helt utmerket.

 

Ifjor lå vi i Kungshamn, 7 karer i en seiler på utsiden, 4 på natten kommer de tilbake med 2 damer i tilegg. Hvorfor vi visste det. Harde heler som dunket i dekket. Sa i fra at det er hyggelig med damebesøk men forklar de at de går på "taket" av en bolig. Dette ble sagt på hyggelig måte. Hyggelige karer som var helt enige.

 

Bedre å forklare en å bli irritert.

Vi sees!

Link to post
Share on other sites

Folk som bare drar ut strømmen til folk er og pyyyyyton. Var rett før eg kutta kabelen deirast i går. Maken til frekkhet. Han trengte vel strøm og eg trengte vel ikke.

Fjord 27 AC TMD40

Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knop
Wellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.
Firmanavn: Motordeler.com

Link to post
Share on other sites

Svært få spiller golf i fylla.

 

Og merkelig nok er det ingen regel som forbyr det heller.

 

Det er en del av golfen at du skal selv pålegge deg straff og ta den hvis du gjør noe dumt/galt.

Ser ikke akkurat for meg en Pricess eier som stiller på kammeret og ber om å få bøteblokk.

Link to post
Share on other sites

[quote name='Mulligan' date='28.06.09 13:22' post='779387'

Ser ikke akkurat for meg en Pricess eier som stiller på kammeret og ber om å få bøteblokk.

 

:confused::confused: Lurer på hva som er feil med princess eiere.. :confused::confused: Fairline eiere er kanskje i samme kategori :confused:

 

Selv så fordrar jeg ikke belærende pinnebåteiere som tror de er skapt på sjøen med splittflagget i hekken :puke::lol:

 

Har møtt fler pinnebåteiere som tror de er gud enn motorbåteiere, merklig det der. Måtte le her om dagen faktisk.. det lå en bra stor seilbåt på svai.. vi kom 2 stk princess båter putrende med fendere ute og grillen på hyttetaket.. grunnen var selsagt at vi kun skulle flytte oss hele 200m.. fruene sto i bauen for og ta fortøyning.. da brøt det ut fra pinnebåteieren.. SE Se der kommer de princessfolka med kjærringa i bauen og fendere ute og grill på hyttetaket.. ha ha sa han og lo rått til kjærsten eller gud vet hva.. kona til kompisen min hørte hele opptrinnet i det vi paserte.. og sa tørt.. Jeg hører hva du sier.. da ble det stille.. senere på kvelden så hadde tydligvis denne korrekte seileren "glemt" og gjøre fast bommen sin så den slo og lagde leven hele natta..

 

Sånne mennesker har jeg ingen respekt for :puke:

Tomt for Diesel nå igjen!!

Link to post
Share on other sites

Skremmende hvilken holdning enkelte her inne på BB har :eek:

Kan ikke de som skal spille høy musikk, drikke seg drita og skrike hele natta legge seg på øde øyer da :confused:

Ufattelig mange som driter seg ut med musikk, drikking og skriking :boxing:

Har begynnt å ta bilder av båtene og personene og kommer til å legge de ut på nett. Viss de ønsker kontakt med meg skal de få adr og tlf.nr

Disse folka må bortvises av havna, satt i arrest og bøtelagt.

 

Men selvfølgelig kan en ta hevn. Svømme bort tidlig om morgen, ha med drill og borre hull i skroget under vannlinja :yesnod:

Vekke de å si at de har kun 2 min på komme seg på land :wflag:

Eller taue båten deres lannngggggt utpå havet mens de sover :lol:

Ps! Ingen skal få ta fra meg og mine gleden ved å ligge i båthavna......iallefall ikke disse dri***ekkENE :puke:

Redigert av litt peiling (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Men selvfølgelig kan en ta hevn. Svømme bort tidlig om morgen, ha med drill og borre hull i skroget under vannlinja :yesnod:

Vekke de å si at de har kun 2 min på komme seg på land :wflag:

Eller taue båten deres lannngggggt utpå havet mens de sover :lol:

Sier ikke jeg hører til den katagorien som ikke vet å ta hensyn til andre, men dette du kommer med her og som du gjør deg gjenstand for å virke å være villig til å utføre, får meg nesten lysten til å utfordre deg, kunne blitt riktig interressant til syvende og sist, tror du ikke?

Link to post
Share on other sites

Men selvfølgelig kan en ta hevn. Svømme bort tidlig om morgen, ha med drill og borre hull i skroget under vannlinja :yesnod:

Enig med deg i mye at det du skriver....selv om jeg skjønner at mye av det er ironi :yesnod:

Men akkurat oppfordringen om å ta en svømmetur med en el-drill i hånda må vell kalles ekstremsport med fare for utilsiktede utfall - for svømmeren :diving:

Redigert av Wasco (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Kan ikke de som skal spille høy musikk, drikke seg drita og skrike hele natta legge seg på øde øyer da :confused:

 

Det er da mye bedre at de ligger samlet i en eller annen havn så kan vi som er i stand til å finne frem i skjærgården, sågar til en egnet plass for natten litt vekk fra alle hyttene, få ha skjærgården i fred?

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Guest Avmønstret#
Kanskje litt dumt med el.drill :crazy:

 

Kjørte min 200,- kroners batteridrill under ferskvann en gang. Gikk fint det. Må vel bare ha en som er billig nok til at det ikke er noe ømfintlige greier i den.

 

Billligdrillen var vel i praksis ett batteri, en el-motor og en an av-på bryter.

 

Men det går vel dårlig i saltvann.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...