Dieselboy Startet 4.Juli.2009 Link til dette innlegget Startet 4.Juli.2009 DETTE er nesten ikke til å tro !!!!! Sitér dette innlegget Link to post
vivvi Svart 4.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2009 Helt sinnsykt!!!!! Dette er en av grunnene til at politiet bør være MYE på sjøen om sommeren... Skjer mye der som kanskje kunne vært forhindret ved hjelp av forebyggende arbeid og høyere moral hos båtfolket! Sitér dette innlegget Tidligere båt: 27' Skaar snekke med VP MD11D 30' Spjærøykrysser prosjekt Nåværende båt: 40 fot Risørskøte fra 1931 http://mystatus.skype.com/smallclassic/flekkum Link to post
Dieselboy Svart 4.Juli.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2009 Etter mange av innelggene her på BP siste dagene, vil jeg tro at det er mest MORALEN til enkelte som må høynes til di grader. Sitér dette innlegget Link to post
Arnstein Svart 4.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2009 Horribelt. Toskahove er vel et passende uttrykk på disse kanter for den slags. Han skulle i grunnen ha fått sittet bak lås og slå noen dager. Sitér dette innlegget mvh Arnstein M/B JAVA Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve. Link to post
Superkul Svart 4.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2009 uæææææææææ er det mulig fy a meg det der kunne gått riktig ille - tenk å hatt 3-4 liv på nakken der a - æsj var vel en av sjøgraverne som holdt baugen høyt og lufta baugtrøstern og ikke så en dritt Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
VO`n Svart 5.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2009 Det der er helt utrolig, nesten at det ikke skal være mulig.... godt ingen liv gikk tapt.. Uansett promille eller ikke, en straff som monner er det som må til... Sitér dette innlegget Link to post
Wasco Svart 5.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2009 En passende straff burde være at føreren skulle bli tvugnet til å kjøre en 22 fots snekke med en 5hk motor de neste 5 neste årene.... Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
Gullfisk Svart 5.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2009 Utrolig at dette gikk bra. Forøvrig er dette noe som kunne skjedd daglig i disse travle sommerdager. Var på tur her om torsdagen, og hadde fem båter i løpet av 2 timer, som passerte så nære at spruten fra baugen traff skroget. Dette var passeringer i godt over 20 knop, og ingen plassmangel forøvrig. Synes slikt er ubehagelig. Ikke vet man om man er sett, og ingen aning om tilstanden til vedkommede båtfører. OPPFORDRER ALLE til å holde avstand og å dra av gassen om nødvendig og gled andre. Finn feriemodus, ta av klokka og kast den, ha en trygg ferie. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 5.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2009 Slike historier virker helt utrolige, bort i natta. Dog, for noen uker siden var Hulda på vei fra Strömstad til Son for landsetting. Pen og vindstille, derfor ruslet skibet avgårde for motor med 6 knop. Ut fra Hvaler kommer en flotilje med noen-og-tredvefots båter i plan. Avstanden mellom de fem båtene er mellom 50- og 100 meter. De kommer fra min styrbord side, og jeg har vikeplikt. Spørsmålet er, hvor i himmelens navn skal jeg vike. Den eneste muligheten er rett opp eller rett ned. Men 6 knop har jeg ikke nubbetjans. Flotilens sydligste båt subber rett foran baugen. Et par timer senere er jeg på høyde med Hankø. Ut fra sydigste innseiling til Vikane kommer det en ca. 35 foter for full spiker. Hulda har vikeplikt. 35 foteren begynner å kjøre slalom mot meg. Jeg har ingen annen muligeht enn å slå farten til null. 35 foteren detter pladask ut av plan og blir liggende stille 300 meter fra meg. Jeg setter motoren i gear, og 35 foteren gir bånn gass og stryker rett foran baugen min. Det virker som at det er et visst potensilale for holdningsskapende arbeide. Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart 5.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2009 Friheten på sjøen er vel missforstått på den måten at folk tror de har rett til å kjøre akkurat som de selv har lyst, og plager det andre får de skylde seg selv. Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 5.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2009 Forferdelig sak Ser at det nå er mistanke om promille. Lørdag ettermiddag kjørte en Daycruiser inn i en snekke med fire personer utenfor Stjernarøy. Snekka ble kløyvd i to, og føreren av Daycruiseren er mistenkt for promillekjøring og ble sendt til legevakten for blodprøve. Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
2nd Trikker'n Svart 5.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2009 Enig i at holdningsskapende arbeide må prioriteres. Derfor skrev jeg, for en tid siden at midlene til det pliktige båtførerbeviset, og årlige driftsomkostninger skulle brukes til holdningsskapende arbeide i stedet. For å være helt klar: Det er ingen skam å snu. Gjør båtfører beviset frivillig. Bruk pengene til holdningsskapende arbeide Fortsett arbeidet med en lov om å kunne frata "førerrett" ved grove brudd på "reglene", og hva med en definisjon av "fratatt førerrett til lystbåt" som lyder: "En mann som er fratatt førerrett, kan kun være passasjer ombord i et lystfartøy. Han kan ikke delta med noen oppgave i forbindelse med føring, styring eller navigasjon. Han kan delta i fortøyning, men kun med tauverk, båtshake og fendere. I en nødssituasjon, kan fratatt førerrett betraktes som midlertidig opphevet" Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 10.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2009 (redigert) En liten oppdatering: Kjørt i senk av cabincruiser Tyskere på fisketur slapp med skrekken, men mistet fiskeutstyr for 50.000 kroner. Redigert 10.Juli.2009 av SF (see edit history) Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Hebbe Svart 10.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2009 En passende straff burde være at føreren skulle bli tvugnet til å kjøre en 22 fots snekke med en 5hk motor de neste 5 neste årene.... Det er vel ingen straff og kjøre snekke vel........... Sitér dette innlegget Båten har sin faste plass i hagen....... Link to post
alfb Svart 10.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2009 En passende straff burde være at føreren skulle bli tvugnet til å kjøre en 22 fots snekke med en 5hk motor de neste 5 neste årene.... Hallo, det må nå være forskjell på å barbere seg og skjære hode av Sitér dette innlegget Link to post
lundberg Svart 10.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2009 Hadde detta varit med bil så hade føraren suttit bak lås o slå i ett par år. Men eftersom det var med båt så slipper han sikkert undan med bot. Nej fram før lika straff før både bil o båt idioter. Tyverr e det enklare som tror att bara før att det på sjøn så geller inga regler øverhuvudtaget. Ser allt før mycket av det i dissa dagar. Sitér dette innlegget Det är bara idioten som anser sig fullärd. Var det en klok man som sa en gång. Må jag aldrig bli idiot!!!!! Link to post
SF Svart 19.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2009 Hadde detta varit med bil så hade føraren suttit bak lås o slå i ett par år. Det ble fengsel: Må i fengsel etter båtulykkeEn 48-åring er i Stavanger tingrett dømt til fengsel i 30 dager etter båtulykken ved Sjernarøy om ettermiddagen lørdag 4. juli i sommer. Aftenbladet.no 19.10.2009 Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
M/S Bastard Svart 19.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2009 Oj, det var streng straff gitt Sitér dette innlegget Link to post
Bartesam Svart 19.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2009 Slike svin burde miste båten Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
Kosmix Svart 19.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2009 En passende straff burde være at føreren skulle bli tvugnet til å kjøre en 22 fots snekke med en 5hk motor de neste 5 neste årene.... Straff Tror jeg ville gjort motsatt: 5 fot jolle med 20hk og full gass mot horisonten så lenge det er bensin på tanken. Evt. til båten kullseiler, men uansett svømmetur til land etterpå Sitér dette innlegget Seilerhilsen fra Kosmix! Logg og blogg: x79.blogspot.com Twitter: Følg meg her! Link to post
JGH Svart 19.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2009 Tre og en halv time etter ulykken hadde 48-åringen en promille på 1,64. Syns 30 dagar i fengsel var mildt eg, men er vel som alle andre straffer i landet, alt for milde. Bare bøtene som svir her i landet. Sitér dette innlegget BOAT = Bail Out Another Thousand Link to post
bert Svart 19.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2009 Hei, helt enig slike svin har ingenting på sjøen å gjøre.Straffen burde vært mye strengere.. Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 19.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2009 Synest ikkje det var strengt eg. Men nå fann eg ikkje meir info i linken, han burde vel være dømt til erstatning av utstyr og snekke også får eg håpe.... Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Bartesam Svart 19.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2009 Såppas høy promille 3 timer etterpå Er jo rimelig godt på`n da ja. Kan legge til 0,45 i promille, så han hadde rundt 2,0 da ulykken skjedde Tre og en halv time etter ulykken hadde 48-åringen en promille på 1,64. Syns 30 dagar i fengsel var mildt eg, men er vel som alle andre straffer i landet, alt for milde. Bare bøtene som svir her i landet. Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
avsluttet Svart 19.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2009 Slike svin burde miste båten det er jeg faktisk enig i. Nå er det ikke jeg som bestemmer her i landet, men synes det ville vært passende straff å inndra "leketøyet" i slike tilfeller. Både til lands og vanns. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.