Jump to content

Lillesand gjestehavn, ønsker de ikke gjester ?

Verrie

Recommended Posts

Gikk i går og kikket på seilbåter på brygga, og der lå det bl.a. en Lagoon 440 katamarin og da tenkte jeg på denne tråden og de begrensninger som noen tar til orde for hva angår lengde på båt og hvorfor. Måtte slå opp for å se hva bredden på en slik båt er og det er visstnok 7,70 meter eller omtrent bredden av tre av min seilbåt på 27 fot. Burde det også være begrensninger på største tillatte bredde på båt Spinnaker? :confused:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Hva mener du med slik rikdom ?

Det må du spørre de om som mener at jeg, og noen andre, er misunnelige på rikdommen til disse med stor båt. Hvor grensa går vet ikke jeg som ikke er misunnelig på noen rikdom.

Burde det også være begrensninger på største tillatte bredde på båt Spinnaker? :confused:

Ja! Slike brede seilbåter er noe svineri i gjestehavner, tar alt for stor plass. :yesnod:

[Moralens glade vokter!]

[Vinner OT-forum entusiast 2010]

[ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ]

Det er da iallefall ikke min skyld at dere ønsker slik rikdom og ikke jeg, jeg trives jo med den båten jeg har og koser meg i den, jeg er også glad min båt ikke ser ut som ei ferje.

Spinnaker ! da tar jeg med mer i sitatet av deg så du skal se at du snakker om deg selv og ikke andre.

Du snakket om deg selv og ikke andre , hva mener du egentlig når du sier at dere ønsker slik rikdom og ikke jeg hva er slik rikdom i dine øyne , mener du at man må være spesielt rik for å ha en båt på 45+fot ?

Redigert av Enzo (see edit history)
Spinnaker ! da tar jeg med mer i sitatet av deg så du skal se at du snakker om deg selv og ikke andre.

Du snakket om deg selv og ikke andre , hva mener du egentlig når du sier at dere ønsker slik rikdom og ikke jeg hva er slik rikdom i dine øyne , mener du at man må være spesielt rik for å ha en båt på 45+fot ?

Blås i det Enzo, for det er jo totalt uinteressant for de fleste hva denne fyren mener.

Siden hele denne diskusjonen er vrid over på store båter, og ikke på varierende havneavgift lenger, kan vel jeg komme med mine "two cent" også.

Om folk ønsker seg store eller små båter er opp til de selv, men sytes man skal betale for den plassen man faktisk bruker i havene.

Hvis en båt på 14" betaler 150,- for en natt, syntes jeg en båt som tar opp plassen til 6 stk 14" skal betale 150,-

Har man råd til og kjøre med en båt på 50-60"+ burde man ha råd til havne avgfiten også.

Hvis ikke får de gjøre som mange andre ved min tidligere hjem-havn.. Der var det mange mr. and mrs. "jeg-har-kjøpt-båt-med-pant-i-huset-men-har-ikke-råd-og-kjøre-den-så-jeg-drikker-billig-pappvin-på-flybridge-i-hjemm-havn

At det er litt forskjellige priser i forskjellige havner er vel noe man må leve med. På svenskekysten i fjor ble det ca ett snitt på 300 kr pr natt, der de fleste havnene var 200 - 250 kr mens noen få hadde dobbel havneavgift over 40 fot.

Mitt ønske er at man begynner å ta havneavgift på bredde og ikke lengde med våre 44 fot og 7,5 fot bredde....: ) Så får de som har råd til 5 meter brede bavariaer på 30 fot som ikke seiler i medvind betale for all plassen de tar opp.... :wink:

.

Det var andre som kom opp med dette med rikdom og misunnelse, mitt standpunkt og mening har intet med rikdom å gjøre. Man kan jo være styrtrik og ha en båt på 39 fot som er 3.5m bred, og den har jeg intet å si på bare det er mulig for folk i mindre båter og ligge utenpå den.

Jeg aner ikke hvor rik man må være for å ha en båt på 45+ fot, og det intresserer meg ikke heller. Derimot synes jeg 4 meter bredde burde vært maks i vanlig gjestehavn, og har man større enn dette får man ta kontakt med havnevesen for plass og dyr betaling et annet sted.

[Moralens glade vokter!]

:rolleyes: du var den første som nevnte misunnelse i denne tråden. :lol:

Ja, men det er faktisk riktig. Men litt tatt ut av sin sammenheng, for jeg ville bare presisere med en gang i første innlegg, slik at ingen skulle tro noe som ikke er sant. Det later til at noen grep denne muligheten for å lage støy :yesnod:

Her er hva jeg skrev:

Jeg vil bare pressisere at jeg IKKE er misunnelig på de som har slike store båter!! Tvert imot kunne jeg ikke tenkt meg å ha noe slikt og vært til bry for andre folk på sjøen. Man ser omtrent aldri at slike store båter ligger i uthavner, eller til ankers der hvor det er plass i massevis, de er rett og slett blitt en uønsket byrde som fler og fler får øynene opp for at vi ikke kan ha i gjestehavnene.

Nå kan det godt hende at jeg er paranoid, eller ser spøkelser på høylys dag :ghost: , men etter å ha studert Tonyj og hans måte og skrive på, og hva han skriver om, og hvordan han hauser opp rundt meg for å lage støy, FRP, osv osv, så får jeg en underlig følelse av at dette er Rose fra gapforumet som er aktiv her på BP. Hvorfor stiller jeg meg undrende til :giggle:

[Moralens glade vokter!]

Nå kan det godt hende at jeg er paranoid, eller ser spøkelser på høylys dag :ghost: , men etter å ha studert Tonyj og hans måte og skrive på, og hva han skriver om, og hvordan han hauser opp rundt meg for å lage støy, FRP, osv osv, så får jeg en underlig følelse av at dette er Rose fra gapforumet som er aktiv her på BP. Hvorfor stiller jeg meg undrende til :giggle:

kansje det er erik? :cool:

dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator.

Nå kan det godt hende at jeg er paranoid, eller ser spøkelser på høylys dag :ghost: , men etter å ha studert Tonyj og hans måte og skrive på, og hva han skriver om, og hvordan han hauser opp rundt meg for å lage støy, FRP, osv osv, så får jeg en underlig følelse av at dette er Rose fra gapforumet som er aktiv her på BP.

Blir så lei meg når noen spekulerer i hvem som skjuler seg bak nick. I andre forum er det ikke lov. :rolleyes:

Må ta meg en trall på munnharmonikaen og se om tungsinnet går over :nonod::ghost::lol:

Min gode venn Sinnaker har en god agenuri som turist. færre som kommer,eller mere reklame, mange boller og ferskt brød får han beholde selv hos den gode baker og de han besøker . :flag: .

Med de utaleserer fra Norges største Guri synes jeg du er flink min gode venn.

Når skal du invitere meg på krabber :flag: Stikker snart innom Mouche og sier hei om bryggen holder og ikke byråkratiet har slått den ned :lol: (om Mr Moche spanderer en øl og en lille en så skal jeg ordne cigarrer, bondiner og cognac :yesnod::wink::flag:

Redigert av Contraband (see edit history)

Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport

Det vet jeg ikke! Mitt siste innlegg var kun et svar på en "personlig" henvendelse fra Contraband, en henvendelse som overhodet ikke har noe med tråden å gjøre og like gjerne, eller vel så gjerne, kunne vært gjort på en IM, så du får rette henvendelsen til ham hvis du vil ha et fornuftig svar?

Når skal du invitere meg på krabber :flag: Stikker snart innom Mouche og sier hei om bryggen holder og ikke byråkratiet har slått den ned :lol: (om Mr Moche spanderer en øl og en lille en så skal jeg ordne cigarrer, bondiner og cognac :yesnod::wink::flag:

Hvis du tar med deg Eirik så skal jeg sågar holde cigarene! :lol:

Hva er det dere diskuterer egentlig?

Det vet jeg ikke!

Jeg vet ikke jeg heller hva vi diskuterer :lol::lol::lol:

Får jeg anbefale nytt festantrekk til herrene. Det er noen kledelige hvite trøyer på markedet med pynteremmer på armene som må være midt i blink, skal man dømme etter konverseringen. :lol: Ring Am Bulanse tlf 113 som er agent for konfeksjonen og be om å få prøve antrekket. :drink:

Antrekket på hytta består i grå bukser med press, hvit stivet skjorte, blå blazer med KNS-knapper, KNS-slips og KNS-hatt til forveksling lik KNBF-hatten!

Litt stil bør det være når man omgås "fiffen"!

Contraband - det pleier å holde nok, mer enn nok, med halvparten av en liten og mild cigar!

ps

Hvor stor båt vil du eventuelt komme med? Må bare sjekke med havnesjefen hvor store båter vi anser som akseptable. Lå en 95 fots Princess i Lillesand i dag ("Time Bandit" og merket Johs Lunde og reg. i Stavanger og fikk "jolla" til Verrie til å se ut som, ja nettop, en jolle!) og den blir nok, dessverre, i største laget for bryggeanlegget mitt! :lol:

Contraband : Plukk opp Mouche og kom til meg, jeg har plass så lenge du ikke stikker dypere enn 2 meter. Samme øy, litt lengere ut tenker jeg :-)

Sigarer er ok, resten holder jeg :cheers:

PS: jeg har ikke bukser i press, men shorts :eek: .. Beklager det ukorrekte antrekket, :lol:

Mvh

Pjolter

Redigert av Pjolter (see edit history)

I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...