Jump to content

Fantastisk gjestehavnopplevelse-Arendal


Windy37GM

Recommended Posts

Vi har surret rundt på havet og vært innom diverse gjestehavner. Hyggelig stort sett overalt, men heromdagen var vi i Arendal gestehavn og for en opplevelse!!

Idet vi legger til kommer 2 havnevakter og hjelper til med tauer og greier. Hyggelig ungdom som muntlig viser hvor dusj osv er... Etter en stund kommer 2 av de nevnte ungdommene rundt med hammer for å banke ned spiker som kommer opp på bryggen.. "Du får unnskylde bråket, hvis det er plagsomt så si ifra så tar vi denne bryggen etterpå...." Hørt om sånn hensyntagning før?? Ikke vi ihvertfall..

Så på morgen går jaggu en av ungdommene rundt med søppelsekk og spør om vi har søppel vi vil bli kvitt? Vi holdt på å dette av pinnen, men takket pent og ga fra oss den ene posen. Ønske om en fin dag og god tur videre fikk vi når vi dro.. Og dette var bare ungdommer (18-parogtjueårsalderen)

 

Jeg tror det er håp for dette landet allikevel.

 

mvh

Bavaria32sport

Redigert av Bavaria32Sport (see edit history)

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

 

Link to post
Share on other sites

Hva synes dere, burde en slik ekstraordinært god service belønnes med litt tips til ungdommene?

I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky,

And all I ask is a tall ship and a star to steer her by,

And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking,

And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking.

Link to post
Share on other sites

Hva synes dere, burde en slik ekstraordinært god service belønnes med litt tips til ungdommene?

Det synes jeg er helt på sin plass.

Det er jo slik på restauranger...får du ekstra service og betjeningen er ekstra hyggelig, legger du gjerne igjen noen kroner...

Denne historien er jo nesten for god til å være sann...

Det er håp for den oppvoksende slekt :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Sikkert ikke lov å ligge der siden det var så god plass men vi viste ikke bedre.

Da har du sikkert vært inne i Pollen med båten, og det er ingen regel som sier at det ikke er lov å ligge der inne. slipper å betale også om du reiser ut føre natta...Ligger du over i pollen må du regne med litt nattestøy, og må betale samme som i gjestehavna

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Fint å lese sånne ting, hvis det er i orden for deg skulle vi lenket denne tråden til havnefogden i arendal. Jeg synes at ros bør komme fram til sjefen i dette tilfellet :flag::flag:

Var meningen å finne epostadressen til Arendal Gjestehavn sin styrer for å si dette direkte. Har du den, kunne du send tpr IM?

mvh

Bavaria32sport

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

 

Link to post
Share on other sites

Dette er bra! For 3 år siden reiste vi Solkysten, og ga gjestehavnen i Arendal absolutt bunnplassering. Dårlig strømforsyning, sur betjening og toalettforhold under en hver kritikk. Godt at man har gjort noe med det, og viktig at det medfører gode tilbakemeldinger!!

Laholm

Link to post
Share on other sites

Har sendt IM.

Direkte til havnefogden. er jo han som er øverste leder, selv om det er folk som driver gjestehavna, under han.

Kan jo be han om å videreformidle tilbakemeldingen :flag:

Dette synes jeg er flott. Slik vi vil ha båtlivet :cheers:

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Det er godt å høre at der er slike gjestehavner, denslags vokser ikke på trær. Akkurat slike hendelser som dette er det som har ført til at Husnes Båthavn har blitt kåret til Årets Gjestehavn flere ganger.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Slike opplevelser som det vises til her er ikke så veldig store, men de varmer godt og det viser hvor lite som skal til for å gjøre det lille ekstra. Jeg hadde tenkt meg en tur på byen senere i kveld, og vurderer sterkt om jeg skal ta med meg en boss sekk. Vafler til frokost kan jeg garantere at det ikke blir. :drink:

Link to post
Share on other sites

Jeg ligger i Arendal gjestehavn i skrivende stund. De ansatte ved denne havnen er helt fantastiske, og jeg vet ikke om maken noe sted. Hver gang jeg har lagt til her har det stått to ansatte parat til å ta fortøyningene mine. Til og med søpla spør de pent om å få lov til å ta seg av!

 

Men... det koster tydeligvis å ha folk i arbeid. Jeg betaler 250,- for en natt med min 33’ båt. Kanskje litt i overkant med tanke på den litt usentrale beliggenheten, bølgene fra passerende båter og det utdaterte strømanlegget (kun fire uttak pr stolpe, og av den gamle shuko-typen). Pengene henger løst i ferien, men 35,- for en fem minutts dusj med svært dårlig vanntrykk er for drøyt, og nesten det dobbelte av f.eks. i Grimstad.

 

Men som først nevnt; all honnør for fantastisk service!

Hilsen S/Y Escape ___/)_/)/)___________

Link to post
Share on other sites

Siste nummer av Vi Menn Båt har testet en del gjestehavner på Sørlandet (inkl. Kragerø) og der fikk Arendal terningkast 5. Det som trakk ned var "noe strøm og sjø på de ytre bryggene, sjarmløs bebyggelse i sentrum."

 

Øvrige byer som var med;

 

Kragerø med terningkast 2

Tvedestrand 3

Risør og Grimstad 4

Kristinasand og Arendal 5

Lillesand 6

 

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...