Jump to content

Hvor mye vind skal til før du legger deg landfast?


Wasco

Recommended Posts

På Randsfjorden får vi jo ikke de helt store bølgene, selv om den kan være tøff nok. Jeg blir uansett ved brygga hvis jeg ikke kan koke meg kaffe ombord uten risiko for skolding og denslags uhumskheter.

I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so...

Kragerø 26 med Sole SM616 

Link to post
Share on other sites

Hvis Amalie med sine 4 tonn husker så mye på seg med bølgene i baugen at kaffekjelen min ramler ned, da blir jeg trygt og rolig i båsen min. Jeg er en godværs-skipper :cool:

I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so...

Kragerø 26 med Sole SM616 

Link to post
Share on other sites

Mitt standard svar på sånne spørsmål er : når eg ikkje lenger greier å trimme/ avpasse fart, så eg kan drikke kaffe, uten lokk på koppen, er det på tide å søke havn. ; Båttur er i de fleste tilfeller kosetur og da vil eg kose meg, ikkje holde meg fast. Har gått i rom sjø opp mot 12-15 m/s , men da var kaffi trygt i posen.

Erfaringen vokser proporsjonalt med antallet ødelagte apparater.

I believe in only one thing: liberty, but I do not believe in liberty enough to want to force it upon anyone.

– H. L. Mencken

 

Link to post
Share on other sites

Var ute med familien i 15 ms på korsfjorden siste uke. Revet seilene en del - og alle likte det.

I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky,

And all I ask is a tall ship and a star to steer her by,

And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking,

And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...