jva Startet 20.Juli.2009 Del på Facebook Startet 20.Juli.2009 alle dere som har tenkt å fortelle meg at det er alt for mye arbeid å at jeg bare burde gi opp no, kan bare la være. jeg har allerede hørt det 200 ganger før. Jeg har altså gått til innkjøp av en 86 fot slepebåt som jeg skal ribbe ned til skroget å bygge meg en stor og romslig bobåt av. Alt skal vekk så er mye rimelige deler og ting tilsalgs hvis noen er innterisert. ALLE TIPS Å TRIKS TAES IMOT MED GLEDE. båten ligger rett ved askøybroen på godviksiden. dette er gamle bilder fra forige eier. nye vil komme underveis. Sitér dette innlegget Link to post
Førstereisgutten Svart 20.Juli.2009 Del på Facebook Svart 20.Juli.2009 Gleder meg til å følge denne tråden fremover. Godt det er noen med en god porsjon pågangsmot her!!! Lykke til, skal bli moro å se resultatet!!! Sitér dette innlegget Link to post
Nautilus Svart 20.Juli.2009 Del på Facebook Svart 20.Juli.2009 Dette skal bli interessant å følge ja. Forøvrig likte jeg det spesielle styrhuset på Fox, håper det kommer noen bilder fra innsiden av det også. Hadde vært gøy med litt tekniske data også. F.eks. hvilken maskin som står i, den ser røslig ut ... Sitér dette innlegget Link to post
S/Y Emma Svart 20.Juli.2009 Del på Facebook Svart 20.Juli.2009 Stå på! Dette vert kjekt å følgje med på Pessimisme er det nok av i dette forumet, så du er hjarteleg velkomen hit som motvekt. Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
jva Svart 20.Juli.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Juli.2009 skal komme med mer bilder og mer informasjon. motoren og alt annet inni skal ut. skal kun stå igjen med skroget. ny motor skal inn. ligger en noen flere bilder på denne siden og infor om flax som er en lik men ett år nyere båt. http://www.taubat.no/_sgg/m3m1_1.htm Sitér dette innlegget Link to post
jva Svart 20.Juli.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Juli.2009 takker for den Steinsvik. pessimisme finnes det lite av i meg. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 20.Juli.2009 Del på Facebook Svart 20.Juli.2009 Høres ut som et spennende prosjekt! Håper nytt overbygg blir bygget i stål, og ikke kryssfiner eller liknende... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Wasco Svart 20.Juli.2009 Del på Facebook Svart 20.Juli.2009 Selvfølgelig er det galskap å gå i gang med et slik prosjekt. Men hva hadde livet vært uten litt galskap. Pussler selv med planer om å skaffe meg ei gammal skøyte og innrede den til bobåt. Skal bli spennende å følge med på prosjektet. Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
TrondT Svart 20.Juli.2009 Del på Facebook Svart 20.Juli.2009 Gi gass...blir sikkert en flott skute Har du noe slags formening om tidsforbruk, milepæler og slikt? TrondT -og enig med Wasco, galskap fra ende til annen. Tøft at du tør Sitér dette innlegget Delfin 21 Mørebas 17DL Skilsø 750CC Barracuda 30 :-) Link to post
Snekker'n Svart 20.Juli.2009 Del på Facebook Svart 20.Juli.2009 Gleder meg til å følge denne tråden videre. Flott at det finnes personer med stå-på-vilje. Sitér dette innlegget Buster X med Yamaha 70 Link to post
Gudrun Svart 20.Juli.2009 Del på Facebook Svart 20.Juli.2009 Gratulerer med ny båt!! Til dere andre: Er det noen som vet om det er "hull i gjerdet på Valen"???? Skal bli spennende å se hvordan det går fremover... Hvilket maskineri vil du sette inn? Det som står der nå er vel diesel/elektrisk (med totalhavari?).... Har du funnet en god vinterhavn til den? Sitér dette innlegget Link to post
treklogg Svart 20.Juli.2009 Del på Facebook Svart 20.Juli.2009 Sjå der, ja! :) Lurte på kvifor Fox var kome nordover. Passerte deg på veg til slipp med POSEIDON laurdag for to veker sidan. Såg ut som det var folk ombord og styrte på med nokre fortøyningar. Trur kanskje eg må ta ein tur og kika på kva utstyr du har som du skal kvitta deg med om det er mogleg..? Lukke til med prosjektet! Sitér dette innlegget "Fast window went on reason" Link to post
jva Svart 20.Juli.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Juli.2009 bare å gi en lyd på 98698371. er der ute som oftest. Sitér dette innlegget Link to post
giver Svart 20.Juli.2009 Del på Facebook Svart 20.Juli.2009 Hei Vi har en i havna som gjorde noe lignende for noe år siden. Send meg en IM så skal jeg formidle kontakt. Mulig han kan gi deg noen råd underveis med den erfaringen han har. mvh giver Sitér dette innlegget Link to post
Tugman Svart 20.Juli.2009 Del på Facebook Svart 20.Juli.2009 Godt å se at det er flere av oss taubåtgalninger her i byen! Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 20.Juli.2009 Del på Facebook Svart 20.Juli.2009 Godt å se at det er flere av oss taubåtgalninger her i byen! Ja, taubåtgalninger finnes både her og der Og med så mange taubåter og galninger på ett sted skulle det vel være mulig å få dra med seg FOX til Havnedagene i Haugesund ?? Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Fru Jacobsen Svart 20.Juli.2009 Del på Facebook Svart 20.Juli.2009 Jeg bor i taubåt 6 måneder i året så det går sikkert bra med 12 måneder også - Lykke til Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
880 Svart 20.Juli.2009 Del på Facebook Svart 20.Juli.2009 Hei Jva Dine mål er imponerende. Jeg ser for meg en person som entener sprøyte gal eller en med mere innsikt og kunnskap, kapital og pågangsmot enn de fleste av oss. Dette prosjektet er jeg noe misunneligt på, har mang en gang fantasert om noe slikt, men kun fantasert... Ønsker deg all lykke og håper at du deler fremdriften med oss andre her inne .. Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Komodo Svart 20.Juli.2009 Del på Facebook Svart 20.Juli.2009 Gratulerer med et utrolig spennende prosjekt! Må si jeg blir en smule missunnelig når jeg ser bildene, kjenner det klør etter å gå i gang. På den andre siden har jeg vel mer enn nok med det jeg har. Håper du legger ut bilder og beskrivelser etterhvert. Det blir spennende å se hvordan du vil gripe an utfordringene (som sikkert står i kø...) Ta gjerne med litt informasjon og priser på ting og tang også. Skulle likt å sett budsjettet for det prosjektet (for ikke å si regnskapet etterpå): Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
logget av Svart 21.Juli.2009 Del på Facebook Svart 21.Juli.2009 Jeg har litt sansen for stålbåter som gir et godt utgangspunkt for et bra inneklima. Men jeg lurer på hvorfor du har valgt en slepebåt, for det er vel ikke denne båttypen som gir mest bo areal. Lykke til med prosjektet. Sitér dette innlegget Link to post
Snekker'n Svart 21.Juli.2009 Del på Facebook Svart 21.Juli.2009 Ny motor skal inn. Hvorfor skal du bytte motor? Har den gamle totalt takket for seg? Sitér dette innlegget Buster X med Yamaha 70 Link to post
Gudrun Svart 21.Juli.2009 Del på Facebook Svart 21.Juli.2009 (redigert) I påvente av svar fra eier kan jeg antyde at maskineriet ombord har vært ute av drift noen år ja... Såvidt jeg husker er det et diesel/elektrisk anlegg ombord. Var det Smith-Man??? på rundt 600hk. Forrige eier slepte den da de i sin tid kjøpte den.... Den het vel tidligere Eide Fox og var søsterskip med Eide Rex, eller? Litt info fra tugspotters: 17 juli 1957: “Ajax”, L. Smit & Co’s Internationale Sleepdienst Maatschappij N. V., Rotterdam. 1 maart 1972: “Ajax”, Smit Internationale Havensleepdienst B .V., Rotterdam. 24 april 1987: “Tott”, Oslo Slepebatrederi (Taubat), Oslo. 1988: “Eide Fox”, Eide Shipping, Bergen. Redigert 21.Juli.2009 av Gudrun (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 21.Juli.2009 Del på Facebook Svart 21.Juli.2009 Ja, det stemmer at den har diesel-elektrisk. Tyskerne var veldig langt kommet med slike anlegg i slepebåter og trålere på 1950 og -60-tallet. Dette var før halvlederteknikken og det var noen imponerende anlegg som ble laget! Såvidt jeg husker fra salgsannonsene tok selger forbehold om å plukke ganske mye av dette anlegget for bruk som reservedeler på søsterskipet, som de fortsatt har i drift. Uansett: et særdeles spennende prosjekt som følges med stor interesse! Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Fru Jacobsen Svart 21.Juli.2009 Del på Facebook Svart 21.Juli.2009 Du ser ikke slik ut på bildet........ Haha får kanskje bytte det bilde snart - men har lovet Hifo å la det være.. Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
flight Svart 21.Juli.2009 Del på Facebook Svart 21.Juli.2009 Jeg bare tar av meg hatten dette må jo være ett av årets største prosjekt om ikke det største skulle like og vist hva du regner med att dette vil koste ? og om du har satt deg ett mål om når dette vil være nogelunde ferdig for vi båteiere blir vel egentelig ferdige he he igjen gratulerer så mye med ett kjempe prosjekt og lykke til Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.