Jump to content

Forslag til båt navn.


Tyggo

Recommended Posts

Det finnes da noen båter som har guttenavn. Men fra gammelt av ble jo alltid skutene omdalt som "damer" og derfor ble det naturlig å gi skuta et jentenavn.

Ellers så finnes det jo en overtro blant båtfolk som tilsier at du aldri skal skifte navn på en båt. :smash:

Har ikke båten hatt noe navn før?

Takk for oppklarende svar Wasco. Båten har ikke hatt noe navn tidliger, som jeg kan se. Så da er det vel bare fritt frem tenker jeg. :wink:

 

Beklager om jeg invadere tråden din 'Tyggo'

Men hva med min båt? Er det vanlig med navn på "slike typer" ?

Eller bli det for teit?

Beklager KenBjork, at du ikke lykkes i å invadere tråden min. Jeg vet desverre ikke hvilke båter det er normalt å ha navn på å ikke, men hvis du har lyst å ha navn på din båt så syns jeg du skal finne opp et navn på den. :smiley: Og ikke tenke på hva som er normalt og ikke. Videre takk for forslag til navn. Dream / Dreamer er ikke dumt. Spannt litt videre på den og kom opp med Wet dream :lol: , men blir "litt på kanten" tror jeg. (Eller "litt på ripa, kanskje" :giggle: )

 

det første som slår meg når jeg ser nicket og båten må være

goingen

Ikke dumt dette forslaget her Høvdingen. Men tror jeg skal gå for litt mer navn og ikke fult så mye "beskrivelse".

 

Videre takk for forslag. Bare å kjøre på... :smiley: Forslag som "fjord fylla", "slugga" og "tøsa" blir nok ikke brukt, men er likefullt forslag :smiley:

 

For de som lurer på hvilken båt det er så er det som mangen har vert inne på en Siesta 550.

 

Har også vert inne på tanken å blande navn. Familien hadde en båt tidligere under navnet Tryvind, etter meg å min bror. (Så kan vi jo se om folk finner ut av hva jeg og brodern heter :wink: )

 

Når det gjelder flagg, så er det heftig stort å dominerende ja. Fult klar over det. Men var det som fulgte med når jeg kjøpte båten så.... Men er det Clas Olsson eller Biltema som er tingen her eller? E vel ikke samme tykkelse på alle flaggstenger til båt, så greit å finne noe som passer :smiley:

Hjemme bra, på sjøen best!

Link to post
Share on other sites

Du kan jo bare kutte litt av den flaggstanga du har...

I følge "uskrevne" lover skal flaggets størrelse avpasses etter båtens størrelse

 

Opp til 20 fot "skal" flagge ikke være større en 50x36 cm

Et slik flagg koster ca 80 kr på Biltema :flag:

 

PS...regner med at du og broren din heter Trygve og Øyvind :yesnod:

Redigert av Wasco (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Takk for tips. Når man er ny på båtfronten er det greit med litt tips til hvor en kjøper utstyr. Har ikke akkurat noe erfaring med kjøp av båtutstyr tidligere så... :smiley: (Vet ikke hvor mye flagg og flaggstang reknes som "båtutstyr men...) Tror jeg går for den jeg - å kytte stanga å kjøpe nytt flagg :smiley:

Hjemme bra, på sjøen best!

Link to post
Share on other sites

Biltema har masse utstyr til båter, og til hyggelige priser.

Utvalget hos Clas Olsson er ikke så stort, men de har da en del ting der også.

 

Ellers er det jo de "store" nettbutikkene for båtutstyr

Maritim

Flak

Seatronic

 

Her er noen andre nyttige linker

Hvis du ikke har tatt Båtførerprøven kan du gjøre det på nettet. Dette er den beste og billigste...synes i hvert fall jeg

http://www.livredd.no/?vc=provisjon3

 

Her har du Havneguiden med bilder og beskrivelser av de fleste havner Fra svenskekysten til Bergen

http://www.havneguiden.no/id/29067

 

Her har du sjøkart over hele Norge

http://kart.kystverket.no/advanced_default...mp;mapService=0

 

Her kan du få laget navnskilt til å lime på båten din

http://www.profila.no/

Redigert av Wasco (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hei, og gratulerer med flott båt. Den første sneka vår, var den båten som virkelig gjorde at jeg begynte å nyte livet på sjøen. :yesnod: Båtene våre, frem til den siste, bar navnet "Bare Velstand I - IV". Siste båten hadde navn klistret på.

Lykke til med båtnavn.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...