Jump to content

Forslag til båt navn.


Tyggo

Recommended Posts

Heisann folkens.

 

Jeg har nylig gått til anskaffelse av min første selveide snekke. Så lurer i den anledning på om det er noen som har forslag til navn.

Og er det slik at båter må ha damenavn? Ikke det at det gjør meg noe, bare lurer.

 

Takk for alle forslag :smiley:

 

siesta_550_ht.jpg

Hjemme bra, på sjøen best!

Link to post
Share on other sites

Jeg har ikke noe forslag. Brukte laaang tid før jeg døpte min "Hobby", noe min sønn ikke syntes var "spenstig". Det ble imidlertid Hobby likevel, noe jeg synes passer bra. Her på BP er det mange fantasifulle og kreative, så du får sikkert mange forslag. Innstil så lenge kan du jo lese litt i tidligere tråder om båtnavn

Link to post
Share on other sites

Det finnes da noen båter som har guttenavn. Men fra gammelt av ble jo alltid skutene omdalt som "damer" og derfor ble det naturlig å gi skuta et jentenavn.

 

Ellers så finnes det jo en overtro blant båtfolk som tilsier at du aldri skal skifte navn på en båt. :smash:

 

Har ikke båten hatt noe navn før?

 

Elles pleier jo folk å kalle opp båtene sine etter noen de er glad i, eller noen de vil vise litt ære :yesnod:

 

Men den koselige båten din synes jeg bør ha et navn som ikke er for pompøst, gjerne et navn med litt humor.

Får tenke litt på det og komme med et forslag....

Link to post
Share on other sites

Beklager om jeg invadere tråden din 'Tyggo'

 

Men hva med min båt? Er det vanlig med navn på "slike typer" ?

Eller bli det for teit?

 

Siden det er din første selveide båt.. kanskje det er båt drømmen..?

Hva med Dream / Dreamer

Redigert av KenBjork (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg har nylig gått til anskaffelse av min første selveide snekke. Så lurer i den anledning på om det er noen som har forslag til navn.

Er det en 18' Siesta? I så fall en veldreid og fin snekke. Hva med å kalle den det; "Siesta". Det passer på en avslappet og tilbakelent liten snekke som dette. Fin båt :yesnod:

Ingen kan oppdage nye verdenshav om han ikke har mot til å tape kysten av synet.

Link to post
Share on other sites

Hva med å leke med bokstaver i ditt og og din kone/mann/kjæreste/bestevenns navn?

 

Siden jeg heter Henrik og kona Linn; blir vår båt hetende Heli.

 

Kanskje det kunne være gøy å leke med sånt? Da får du noe som betyr noe, men som ikke alle andre nødvendigvis skjønner.

 

Ellers så er jo Tyggo ganske :cool::cool:

Link to post
Share on other sites

Gratulerer med en flott liten snekke. Hadde selv en slik en noen år på 80-tallet. Kjempegod i sjøen, billig i drift, kort sagt en kjekk og pen liten båt.

 

Kall den "Liten",

 

eller

 

"Badekar"

 

Mvh. Strawberry

Samme hvor jeg er, bare jeg er i båten!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...