Jump to content

Åpen snekke med toalett, blir dette den nye trenden?


Wasco

Recommended Posts

Eneste poblemet i hennhold til Islamisering, er at en rett-troene muslim ikke sitter på ramma, men setter seg på huk oppå ramma.

 

det er derfor det kun er ett toalett, da kun en skal stå om gangen i en båt. Modellen som heter Hvit Arisk har 4 toaletter etter hverandre.

Link to post
Share on other sites

Nå må vi ikke ende opp med at denne tråden også blir en islamdebatt, men ser poenget med at burka for de mer sjenerte sjeler kan være en praktisk løsning ved dobesøk.

 

Ikke mange har omtalt båten, synest den så flott ut. Og en fin liten dieselmotor.

 

Når det gjelder utedassen så har jeg i tidligere innlegg uttrykt meg positivt til den. Grunnen kan være gode opplevelser fra barndommen med en utedo vi frekventerte jevnlig under sommerferien på et sted som ligger nær Atlanterhavsvegen. Der stod det en sjøbod med innebygd utedo. En frisk opplevelse å sitte der når nordavinden tok skikkelig tak. På veggen hadde en eller annet skrevet: "10 øre for å gjøre en bæ". En grei opplysning, dette var tross alt et handelsted. I praksis fungerte det slik av ved fjære sjø var det tørrklosett og ved flo sjø vannklosett. Den nevnte nordavinden kunne være litt lei når det gjaldt papirarbeidet, det hadde en tendens til å komme i retur. Men ellers bare gode minner fra dette stedet.

Ingen kan oppdage nye verdenshav om han ikke har mot til å tape kysten av synet.

Link to post
Share on other sites

Ikke mange har omtalt båten, synest den så flott ut. Og en fin liten dieselmotor.

 

Båten er flott den, nermest for et smykke å regne.

Men her er det også et poeng jeg mener taler imot den dogreia.

 

Hvilket marked er det selgerne av denne type båt retter seg imot?

Dette er ikke en båt folk som skal drive med fiske. De hvite puter på benkene er liksom ikke laget med tanke på fiskeslo og krabbeteiner.

Det er heller ikke en båt for folk som skal på langfart.

 

Nei, denne båten er laget for å ha et vakkert smykke på brygga nedforbi hytta. Båten kan brukes til korte turer inn til nermeste handelsted for nødvendige innkjøp.

Eller en tur rundt et par holmer, for å vise fram smykket.

 

Altså ingen båt for lange turer, eller fiske. Og da mener jeg behovet for et eget toalett ikke er påtrengende.

Dessuten mener jeg at det segmentet av potensielle kunder disse båtene sikter mot, neppe tilhører den del av befolkningen som kunne tenke seg å gjøre sitt fornødne i offentlighetens lys...

Redigert av Wasco (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Altså ingen båt for lange turer, eller fiske. Og da mener jeg behovet for et eget toalett ikke er påtrengende.

Dessuten mener jeg at det segmentet av potensielle kunder disse båtene sikter mot, neppe tilhører den del av befolkningen som kunne tenke seg å gjøre sitt fornødne i offentlighetens lys...

 

Rikfolk må faktisk på dass de også, selv om de bare spiser små kanapeer.

Det er for sent å tenke på at det hadde vært kjekkt med ett toalett i denne båten når behovet er påtrengende. Derfor benytter man føre-var-prinsippet og innstallerer det før båten leveres.

Du skal ikke se bort fra at de som har råd til denne båten ikke ville kjøpt den hvis det IKKE var toalettmuligheter.

Det mener nå jeg i hvert fall :lol:

Link to post
Share on other sites

Dass er viktig.

 

Jeg har driti i ei fiskekasse, i 1.5mtr bølger, bak styrhuset på en 26 Skorgenes sjark, midt i Trondheimsfjorden, og det snødde, vannrett :crazy:

 

Må man så må man. Men en shaiter hadde vært bedre.

 

 

Og som kompisen som eide St.Hansbålet sa: (på brei Harstad dialekt) Næste gang tar du me egen kasse.......... :giggle:

Føkk deg...

Link to post
Share on other sites

Nei det kan jo bli et statussymbol etter hvert[...]

 

Nå skal tydlighvis ekte mannfolk drite i hånda, putte 'det' i lomma og spare 'det' til senere når det kommer en Princess forbi som 'det' kan kastes på :flag:

 

Men jeg ser faktisk ingen ulemper med å ha dass i båten. :yesnod: Som noen nevnte før her "rike mennesker må også bæsje"

Link to post
Share on other sites

Ja, men rike menn, og i særdeleshet fornemme damer tror jeg IKKE settes seg ned for å gjøre sitt fornødne i full offentlighet i en slik båt....

 

De "holder seg" diskre til båten har klappet til kai og de kan finne et mer sosialt akseptert sted for den slags....

Redigert av Wasco (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...