Jump to content

Halden by night


Roggen

Recommended Posts

Fordelen med Østfold kontra vestlandet er at når det begynner å regne kan du bare trekke under tak en halvtimes tid.

 

Har noen barndoms-somre utenfor Molde, og det er når det sildrer i 14 dager at man blir værsjuk. Takke meg til en skikkelig byge og så litt opphold igjen :lol:

 

Forøvrig ynder jeg som Fredrikstad-gutt å påpeke at det finnes bare to ting å gjøre i Halden.

a. Man kan stå på festningen og se på byen

b. Man kan stå nede i byen og se på festningen

Redigert av Honduras (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Forøvrig ynder jeg som Fredrikstad-gutt å påpeke at det finnes bare to ting å gjøre i Halden.

 

..og i Fredrikstad kan enten seile i Glomma og se på Gamlebyen, eller være i Gamlebyen og se på Glomma.. :giggle:

 

Nei, spøk til side, Halden og Fredrikstad er bra byer, værre er det med Sarp... (..nei, glemte jo at de har pæddekummen :lol: )

Båter: Ibiza 22 Weekender,Ibiza 26 Touring, Bavaria 32 sport, Yamarin 80 DC, nå til salgs

Link to post
Share on other sites

Er blitt ganske så stolt av å komme fra Halden jeg :smiley:

 

Gjestehavna har blitt veldig fin, den er endelig ferdig.

 

I sommer har det skjedd mye bra her i byen.. Allsang på grensen med Nachspiel på brygga med trubadurer osv hver onsdag, Svensk afton (et helt sinnsykt bra show, med hans orkester og gruppa style), og Tommy Steines stand up show hver fredag og lørdag i hele sommer.

 

Og sikre kilder sier at det blir enda mer show til neste år.. Så det er bare å legge inn halden på neste års ferietur :wink:

 

Fredrikstad har vel bare en nedbrent gjestbrygge langs glomma og sarpsborg har som lagavullin allerede har påpekt pæddekummen, så det er bare å komme seg kjappest mulig forbi, ned til oss her nede ved grensen :wink:

Link to post
Share on other sites

Selve gjestehavna i Halden har vel egentlig aldri vært dårlig, problemet var at bensinstasjonen som leverte drivstoff og administrerte nøklene til toalett og dusj aldri var åpen, bortsett fra 9-16 på vanlige ukedager, helligdager untatt...

Nå har jo tilbudene bare blitt bedre der, ihvertfall om man holder seg til den kinesiske bodegaen (Dragon place?) og ikke den totalt uinteressante i midten eller "pengevaskeren" i den østlige enden..

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...