moosewine Svart 24.August.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.August.2010 Careka er grinete for at kjerringa ikke liker å ligge på skrå Sitér dette innlegget . Link to post
Jawik Svart 24.August.2010 Link til dette innlegget Svart 24.August.2010 (redigert) Han prøvede jo å tilvenne henne i Catten der nede i Andedammen - Men det var vel for mange varme og hete innvånere som utfordret han... Redigert 24.August.2010 av jawik (see edit history) Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
lillebj0rn Svart 24.August.2010 Link til dette innlegget Svart 24.August.2010 samma plassen som ifjor! Der liggern fint! :P Er den like mye lekk i år eller? Sitér dette innlegget Link to post
moosewine Svart 24.August.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.August.2010 Heisann Bjørn, samme plass ja : ) Båten er mye tettere nå, men nå har det stort sett vært fint vær denne gangen, blir du med til Shetland? Sitér dette innlegget . Link to post
lillebj0rn Svart 24.August.2010 Link til dette innlegget Svart 24.August.2010 Jeg bruker siste ferieuka mi på skitur. Godt mulig jeg stikker til south lake Taho i USA i november. :) Møtte ei fra usa i smögen.. Hen å hilse på en uke. Hvem er med over nå da? Sitér dette innlegget Link to post
moosewine Svart 28.August.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.August.2010 Da begynner det å nærme seg avreise Shetland, værvarselet ser veldig bra ut ons, tors, fredag så satser på å dra onsdag formiddag : ) Er du med Ida Marie??? Sitér dette innlegget . Link to post
Ida Marie III Svart 29.August.2010 Link til dette innlegget Svart 29.August.2010 hvor mange er dere ombord så langt ? ring meg på 90958119 Sitér dette innlegget Link to post
Careka Svart 29.August.2010 Link til dette innlegget Svart 29.August.2010 Han prøvede jo å tilvenne henne i Catten der nede i Andedammen - Men det var vel for mange varme og hete innvånere som utfordret han... Nei hvis hun hadde fått viljen sin, så blir det en Cat, og lokale angrep, er døfødt, Det oser kontrolifra admiralen, så der hadde de ikke tørt å prøve seg. Neste helg står slaget i Oslo/Sandvika. får Jeg viljen så blir det Ovni. Hvis ikke så har jeg noe annet i bakhånd. men da blir det noe billigere brukt. Men Moose , du skal da ikke seile over i fint vær. hvor er utfordringen i det Trodde du likte utfordringer. skikkelig vestlandsvær, mye bølger og mye vind. God tur over. å pass på helsa. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF, & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
moosewine Svart 29.August.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.August.2010 Solskinnseiler jeg vet du Careka : ) Ser ikke helt poenget i å oppsøke dårlig vær på nordsjøen, men kommer det takler vi det! Sitér dette innlegget . Link to post
Jawik Svart 29.August.2010 Link til dette innlegget Svart 29.August.2010 Cape Horn blir bra i kveld. 30 knop vind og da blir det fart i vellinga. Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
moosewine Svart 31.August.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.August.2010 Bare storseilet er klart i morra formiddag drar vi over! Ser ut til å bli knallforhold med bris/frisk bris fra nord : ) Sitér dette innlegget . Link to post
moosewine Svart 3.September.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.September.2010 Storseilet var klart som lovet og de har gjort en kjempejobb : ) Ankom Lerwick klokken 23 igår kveld etter en kanonseilas, her er det full sommer nå og vi storkoser oss! Sitér dette innlegget . Link to post
Sun Flyer Svart 3.September.2010 Link til dette innlegget Svart 3.September.2010 Høres veldig bra ut. Var rumeneren fornøyd? Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
moosewine Svart 3.September.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.September.2010 Rumeneren har vært en positiv overraskelse, arbeidsvillig og hjelpsom, hadde bare alt av mannskap vært slik.... Sitér dette innlegget . Link to post
Sun Flyer Svart 3.September.2010 Link til dette innlegget Svart 3.September.2010 Veldig bra! Så da seilte "Hageslangen" bedre enn på lenge? Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
moosewine Svart 3.September.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.September.2010 Seiler som et uvær den vet du : ) Og så tiltrekker den seg mye damer pga de fine linjene i motsetning til sånne franske og tyske billigbåter...champagnen er på kjøl, de lokale damene kommer om et par timer : ) Sitér dette innlegget . Link to post
moosewine Svart 7.September.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.September.2010 Her er en liten rapport! Vi er for øyeblikket værfast i Lerwick, det blåser kuling fra sydøst og det kommer det til å gjøre frem mot helgen. Ser ut som om det blir et fint vindu å krysse over på fra lørdag, planen blir da å gå rett til Arendal, jobb kaller... Ellers har det vært strålende sol helt siden vi kom selv om vinden har økt på de siste dagene. Vi har fått mange nye venner her og har det kjempefint! I havna nå er det vi + 2 britiske båter, den ene har tenkt å overvintre her mens den andre skal ned i Caledonian kanalen når været bedrer seg, meget hyggelige folk! På den andre siden av moloen ligger det en Islandsk/Norsk kar som seiler solo med båten Elding, han er en skikkelig tøffing som har seilt jorda rundt nonstop singelhanded. Han bygde båten selv og testturen var altså jorda rundt, imponerende! Kos dere i Norge : ) Sitér dette innlegget . Link to post
Jawik Svart 7.September.2010 Link til dette innlegget Svart 7.September.2010 På den andre siden av moloen ligger det en Islandsk/Norsk kar som seiler solo med båten Elding, han er en skikkelig tøffing som har seilt jorda rundt nonstop singelhanded. Han bygde båten selv og testturen var altså jorda rundt, imponerende! Var det ikke Elding som måtte bryte "nonstop" da han berget en annen skute utenfor Cape Horn og måtte inn med disse. Altså avbrutt nonstop seilas. Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
moosewine Svart 7.September.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.September.2010 Tror ikke det, men jeg kan høre med han... Sitér dette innlegget . Link to post
moosewine Svart 9.September.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.September.2010 Han hjalp en tysk båt ved ildlandet som var i trøbbel, men ifølge han var det lov siden de var i havsnød. Men han var ikke så opptatt av å få registrert seilasen sin som godkjent, fordi han vet godt selv hva han har gjort! Og jeg må jo si at han har et poeng der : ) Sitér dette innlegget . Link to post
Mariell Svart 9.September.2010 Link til dette innlegget Svart 9.September.2010 (redigert) Og så tiltrekker den seg mye damer pga de fine linjene i motsetning til sånne franske og tyske billigbåter...champagnen er på kjøl, de lokale damene kommer om et par timer : ) Vet ikke om Shetland er den rette plassen å sjekke lokale pene damer, de er vanskelige å finne i Lerwick i alle fall Er i allefall min erfaring. eksisterer Capt.Flyn ennå? Var i annen etage rett ved siden av havna i Lerwick. Forøvrig, ha en fin tur. Redigert 9.September.2010 av Mariell (see edit history) Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
moosewine Svart 9.September.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.September.2010 Capt Flint er her fortsatt ja : ) Sitér dette innlegget . Link to post
Nonsense Svart 9.September.2010 Link til dette innlegget Svart 9.September.2010 Det hjelper med en lang pinne, Mariell. Bilder Moosewine? Sitér dette innlegget Link to post
moosewine Svart 9.September.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.September.2010 Har glemt kabelen fra kamera til Pc, må nok ordne bilder når jeg kommer hjem, hvis vi kommer oss hjem da : ) Har blåst opp til 50 knop fra sørøst de siste dagene men ser ut til å bli et vindu på lørdag... Sitér dette innlegget . Link to post
Jawik Svart 9.September.2010 Link til dette innlegget Svart 9.September.2010 Han hjalp en tysk båt ved ildlandet som var i trøbbel... For all del misforstå meg ikke. Har stor respekt for den bragden han utførte og som han nevner holder det med å vite hva en selv har gjort. Mindre viktig med disse listene. Du får hilse fra meg og spør hvordan han taklet proviantlageret (litt av ett berg) sitt med hermetikk av sardiner og skinkebokser Selv hadde jeg gått planken i jakten på litt variasjon i kosten. Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.