Jump to content

Enda lengre tur, Ormen Lange på tokt til Bergen..: )

moosewine

Recommended Posts

Han prøvede jo å tilvenne henne i Catten der nede i Andedammen - :lipseal:

Men det var vel for mange varme og hete innvånere som utfordret han...

Nei hvis hun hadde fått viljen sin, så blir det en Cat, og lokale angrep, er døfødt, Det oser kontrolifra admiralen, så der hadde de ikke tørt å prøve seg.

Neste helg står slaget i Oslo/Sandvika. får Jeg viljen så blir det Ovni.

Hvis ikke så har jeg noe annet i bakhånd. men da blir det noe billigere brukt.

Men Moose , du skal da ikke seile over i fint vær. hvor er utfordringen i det :confused:

Trodde du likte utfordringer. skikkelig vestlandsvær, mye bølger og mye vind.

God tur over. :cheers: å pass på helsa.

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF, & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Her er en liten rapport!

Vi er for øyeblikket værfast i Lerwick, det blåser kuling fra sydøst og det kommer det til å gjøre frem mot helgen. Ser ut som om det blir et fint vindu å krysse over på fra lørdag, planen blir da å gå rett til Arendal, jobb kaller...

Ellers har det vært strålende sol helt siden vi kom selv om vinden har økt på de siste dagene. Vi har fått mange nye venner her og har det kjempefint! I havna nå er det vi + 2 britiske båter, den ene har tenkt å overvintre her mens den andre skal ned i Caledonian kanalen når været bedrer seg, meget hyggelige folk!

På den andre siden av moloen ligger det en Islandsk/Norsk kar som seiler solo med båten Elding, han er en skikkelig tøffing som har seilt jorda rundt nonstop singelhanded. Han bygde båten selv og testturen var altså jorda rundt, imponerende!

Kos dere i Norge : )

.

På den andre siden av moloen ligger det en Islandsk/Norsk kar som seiler solo med båten Elding, han er en skikkelig tøffing som har seilt jorda rundt nonstop singelhanded. Han bygde båten selv og testturen var altså jorda rundt, imponerende!

Var det ikke Elding som måtte bryte "nonstop" da han berget en annen skute utenfor Cape Horn og måtte inn med disse. Altså avbrutt nonstop seilas.

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Og så tiltrekker den seg mye damer pga de fine linjene i motsetning til sånne franske og tyske billigbåter...champagnen er på kjøl, de lokale damene kommer om et par timer : )

Vet ikke om Shetland er den rette plassen å sjekke lokale pene damer, de er vanskelige å finne i Lerwick i alle fall :lipseal:

Er i allefall min erfaring. eksisterer Capt.Flyn ennå? Var i annen etage rett ved siden av havna i Lerwick.

Forøvrig, ha en fin tur.

Redigert av Mariell (see edit history)

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Han hjalp en tysk båt ved ildlandet som var i trøbbel...

For all del misforstå meg ikke. Har stor respekt for den bragden han utførte og som han nevner holder det med å vite hva en selv har gjort. Mindre viktig med disse listene. Du får hilse fra meg og spør hvordan han taklet proviantlageret (litt av ett berg) sitt med hermetikk av sardiner og skinkebokser :smiley: Selv hadde jeg gått planken i jakten på litt variasjon i kosten.

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...