Arne Henriksen Svart 29.September.2022 Del på Facebook Svart 29.September.2022 20 minutes ago, Martine29f said: Trivelig å treffes på mårran med en kaffekopp. Veldig hyggelig med besøk, og når besøket i tillegg stiller med wienerbrød skulle det bare mangle at det ikke ble en liten kaffekopp :-) Sitér dette innlegget mvh, Arne www.tiarora.no Link to post
Martine29f Svart 4.Oktober.2022 Del på Facebook Svart 4.Oktober.2022 Fint i Trøndelag her på morningen. Det stinker av gammel sild og hummeren lever på bunn. Det blir vel å ete reker frå butikken idag å. Mangler bare å vente på varmedress og kuldegrader nå. Sitér dette innlegget Link to post
Martine29f Svart 18.Oktober.2022 Del på Facebook Svart 18.Oktober.2022 Da går det sakte men sikkert mot vinter og det er bare å se frem til at sola setter gear i revers. En spesiell båtsommer har det vært og mange turboer er ihjelsota pga tomgangskjøring. Og idag parkerte jeg teinene for iår og fant et fint motiv av rutegående trafikk. Sitér dette innlegget Link to post
Timmeeh Svart 18.Oktober.2022 Del på Facebook Svart 18.Oktober.2022 Lite hummer å få? Ser det er foreslått åpnet pigghå fiske igjen, det høres bra ut for garndrifta. Blir jo fort 10 pigghå per sei her i fjorden hvis man er uheldig……. Kanskje prisen stiger også Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 19.Oktober.2022 Del på Facebook Svart 19.Oktober.2022 16 hours ago, Timmeeh said: Lite hummer å få? Ser det er foreslått åpnet pigghå fiske igjen, det høres bra ut for garndrifta. Blir jo fort 10 pigghå per sei her i fjorden hvis man er uheldig……. Kanskje prisen stiger også Men hvem vil ha Pigghå? Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Timmeeh Svart 19.Oktober.2022 Del på Facebook Svart 19.Oktober.2022 -morten- skrev for 1 time siden: Men hvem vil ha Pigghå? Ingen med vettet i behold ihvertfall. det er bare det at man kan være uheldig å få store mengder av dette når man setter garn etter seien… og får 3.50kr kiloen idag, det er bare masse ekstraarbeid og lite igjen for det. Hvis det åpnes så kanskje prisen stiger. Nå er det vel et snevert marked, tro om det ikke går til england? Sitér dette innlegget Link to post
Martine29f Svart 19.Oktober.2022 Del på Facebook Svart 19.Oktober.2022 Pigghå er populært til fish and chips i Storbritania så da er det bare å begynne med oppdrett gutter. Kanskje en ny gullalder for slikt i vårt land. Denne møkkafisken føder levende unger i tillegg, som andre haier. Husker tiden det gikk an å få en fjordtorsk på fiskestang i Trondheimsfjorden... Sitér dette innlegget Link to post
Timmeeh Svart 19.Oktober.2022 Del på Facebook Svart 19.Oktober.2022 Ja fjorden er befengt med hai i alskens varianter. Havmus, håhjel og pigghå. stangfiske har jeg gitt opp. Det er for proffene det. Jeg får ingenting. Teiner og garn.. Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 20.Oktober.2022 Del på Facebook Svart 20.Oktober.2022 17 hours ago, Timmeeh said: Ingen med vettet i behold ihvertfall. det er bare det at man kan være uheldig å få store mengder av dette når man setter garn etter seien… og får 3.50kr kiloen idag, det er bare masse ekstraarbeid og lite igjen for det. Hvis det åpnes så kanskje prisen stiger. Nå er det vel et snevert marked, tro om det ikke går til england? Ja de fiskerne jeg har prata med synes ikke noe om å få Pigghå. nytter ikke å steke eller koke på vanlig vis.. blir som viskelær, og smaker heller ikke så godt! Populært i England, men det er jo remulade og frityr som lager smaken der... Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Timmeeh Svart 20.Oktober.2022 Del på Facebook Svart 20.Oktober.2022 -morten- skrev for 9 timer siden: Ja de fiskerne jeg har prata med synes ikke noe om å få Pigghå. nytter ikke å steke eller koke på vanlig vis.. blir som viskelær, og smaker heller ikke så godt! Populært i England, men det er jo remulade og frityr som lager smaken der... Ja skjønner, har ikke prøvd å tilberede den enda. Er jo egentlig fredet, men har funnet ut man kan ha 15% bifangst når man fisker med garn og line. Har også lest den må kjøles ned fort, ellers får kjøttet en usmak også.. den er ihvertfall et mareritt å få ut av garna, vrir seg rundt og lager en salig vase. Så bare bra det blir fisket mer av sorten! Man sløyer den ikke, så sånn sett er det jo lettvindt å behandle den ombord. Sitér dette innlegget Link to post
Arne Henriksen Svart 20.Oktober.2022 Del på Facebook Svart 20.Oktober.2022 12 hours ago, -morten- said: Populært i England, men det er jo remulade og frityr som lager smaken der... Hvor brukes pigghå til fish&chips? Det jeg har sett er torsk, hyse og eventuelt sei man kan velge mellom ... Sitér dette innlegget mvh, Arne www.tiarora.no Link to post
-morten- Svart 21.Oktober.2022 Del på Facebook Svart 21.Oktober.2022 9 hours ago, Arne Henriksen said: Hvor brukes pigghå til fish&chips? Det jeg har sett er torsk, hyse og eventuelt sei man kan velge mellom ... fisken som ble til overs, som ingen ville ha. Derfor alt er surra inn i frityr og remulade trenger man ikke kvalitetsfisk.. Det var først og fremst i Storbritania! i Norge får man vel helst hvitfisk ja.. Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
-morten- Svart 21.Oktober.2022 Del på Facebook Svart 21.Oktober.2022 13 hours ago, Timmeeh said: Ja skjønner, har ikke prøvd å tilberede den enda. Er jo egentlig fredet, men har funnet ut man kan ha 15% bifangst når man fisker med garn og line. Har også lest den må kjøles ned fort, ellers får kjøttet en usmak også.. den er ihvertfall et mareritt å få ut av garna, vrir seg rundt og lager en salig vase. Så bare bra det blir fisket mer av sorten! Man sløyer den ikke, så sånn sett er det jo lettvindt å behandle den ombord. Umulig å ikke få den på bifangst ja! den går i stim! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Arne Henriksen Svart 21.Oktober.2022 Del på Facebook Svart 21.Oktober.2022 5 hours ago, -morten- said: fisken som ble til overs, som ingen ville ha. Derfor alt er surra inn i frityr og remulade trenger man ikke kvalitetsfisk.. Det var først og fremst i Storbritania! i Norge får man vel helst hvitfisk ja.. Well, er i London jeg har sett valgene på menyen, i Norge får du nå et eller annet som ingen vet hva er... Sitér dette innlegget mvh, Arne www.tiarora.no Link to post
Martine29f Svart 22.Oktober.2022 Del på Facebook Svart 22.Oktober.2022 I går ble det en 9 timers båttur i solskinn og bris. Først å komme seg utover til Hitra og dernest kople på tau på en gammel Kjøpstadsjark og stampe avgårde i 4 knop innover fjorden. Så da blir det for engangs skyld ikke utgifter på sjøen. God helg og ikveld blir det konsert med Kjellen Bigseth i Namsos. Sitér dette innlegget Link to post
Arne Henriksen Svart 22.Oktober.2022 Del på Facebook Svart 22.Oktober.2022 Ja, ble jo et nydelig vær i går... hadde ikke fulgt med på værmeldingen, ellers skulle jeg kommet meg på tur denne helga... Sitér dette innlegget mvh, Arne www.tiarora.no Link to post
Brigg Svart 23.Oktober.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Oktober.2022 Ligger på Kongensvoll. Ligger også en seilbåt her. Det er litt uvant, pleier å være alene utpå så sent på høsten. Pusler med litt vedlikehold og forberedelse til vinteren. Den hvite vinterkalesjen over fly kom på i går, denne tåler snø bedre enn den blå jeg bruker i sommerhalvåret. Fikk også vasket båten utvendig i går, så blir den litt mindre skitten til våren. Denne helga har det faktisk regnet mindre enn meldt. Høstdagene kan virkelig være fine når været slår til. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Martine29f Svart 24.Oktober.2022 Del på Facebook Svart 24.Oktober.2022 Da er det bare å gå i dvale og glede seg til at sola snur. Brigg, du har sikkert spanet litt i helga ang salget av dette anlegget. Det er jo nesten heimehavna di.... Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 24.Oktober.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Oktober.2022 Snakket litt med Terje som kan melde at det har vært interesse, men ikke med konsept som han ønsker. Slik jeg forstår han er det en betingelse at det skal drives båtrelatert virksomhet også i fortsettelsen. Noe jeg synes høres oppløftende ut. Jeg kikket inn i lagerhallen og der står det nesten like mange bobiler som båter. Det gjenspeiler kanskje trendene nå for tiden. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Hulda Svart 24.Oktober.2022 Del på Facebook Svart 24.Oktober.2022 Nu æ det like før æ fløtt nordpå. Hær nere er det bærr skit og regn. Så blir dere plaget med enda en seilbåt. Sitér dette innlegget Link to post
Martine29f Svart 24.Oktober.2022 Del på Facebook Svart 24.Oktober.2022 Kom oppover til oss Hulda. Du ville blitt en berikelse for oss alle. Garantert. Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 24.Oktober.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Oktober.2022 @Hulda Her er god plass så det er bare å komme. Men jeg kan ikke garantere at du ikke blir skuffer om du kommer på grunn av været. Dog, seilvind har vi rikelig av. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Hulda Svart 24.Oktober.2022 Del på Facebook Svart 24.Oktober.2022 Man takker. Sender en stedfortreder som kommer nordover til våren. Ta godt vare på denne trekkfuglen: Jeg har ikke fortalt at jeg legger ut bildet på forumet. Så ikke røp meg. Han planlegger å seile nordover mot Lofoten i mars neste år. Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 24.Oktober.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Oktober.2022 Du får hive deg med som mannskap da Hulda. Så slipper du kanskje unna et opphold på arbeidsleiren oppe i fjellet 😉 Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Hulda Svart 24.Oktober.2022 Del på Facebook Svart 24.Oktober.2022 Brigg skrev for 1 time siden: Du får hive deg med som mannskap da Hulda. Så slipper du kanskje unna et opphold på arbeidsleiren oppe i fjellet 😉 Tror ikke det. Plikten kaller blant saueavføring, utedass og mygg. Bedre kan man ikke ha det. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.