Jump to content

Båtliv i Trøndelag


Brigg

Recommended Posts

takk moderatore for den lista.. er vel bare munkholmen av de jeg har vært på;) Har blitt værre å legge til når de fjerna brygga der ute.. Kommer kanskje en ny i år..?

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Tror den er fra Levanger ja..bestening på 2 stk som kom og bukserte skuta på plass...Sikkert lett å få plass i div gjestehavner med den der...Trengte en 32 amp kurs til landstrøm og..

Silver viking 15fot 7,5hk honda,79mod Hortensnekka, 84mod Hortensnekka HB640 yanmar 2GM, Mørebasduett seilbåt, Selco 18fot VP171a, Brig 300 6hk Evinrude(stjålet),Skorgenes 340Monte Carlo. om vinteren...Lynx 1300 Yeti

Link to post
Share on other sites

tror ikke den er tatt opp på slipen igjen nei, er vel den eneste tresjarken som ligger der :-)

 

Da la jeg ikke merke til den. Jeg ble så fasinert av en forflåte eller noe sånt som lå fortøyd ved verftet der. Den så ut som om den hadde styrhus, men det er vel neppe egen fremdrift på en slik en.

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Share on other sites

Jegtvolden Fjordhotell på Inderøy har også egen gjestekai.

 

Og om du er på de trakter, er det bensinfylling rett på båt hos Skarnsundet Fjordsenter eller hva de heter, de som driver fiskeleiren på østsida av Skarnsundet. Sannsynligvis noe dyrere inn i Trondheim, men greit å vite.

 

:thumbsup:

baatplassen.no

Din kommunistiske hjemmehavn på nettet!

Link to post
Share on other sites

Klar for båthelg. Yr melder slettes ikke så verst vær. Ikke store temperaturene, men det ser ut til å kunne bli første båthelga i år uten snø. Vindvarslene ser bra ut for hele helga, men dette kan endre seg. Av en eller annen grunn sliter metereologene med å melde vindstyrken mer enn ett døgn frem i tid.

 

Fevåg kan være et aktuelt mål. Der er det ballbinge rett ved havna, noe minste lettmatros er ganske ivrig på. Nå har vel våronna begynt slik at det kan være mulighet for stramme odører fra jordene, men den risikoen får vi ta.

 

Eneste hindringen nå er at veien utover mot Agdenes hvor vi har hjemmehavn er stengt pga rasfare. Vi håper at dette ordner seg til i morgen slik at vi kommer oss avgårde.

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Share on other sites

GRRRR båten min fremdeles strandet pga dyse justering/sjekk :thumbsdown: En foring under en av hylsene på sylinder 4 hadde røket uten at mekanikererne hadde sett det..da ble det kjølevann i sylinder og nedtapping igjen.. Har sjelden hvert så sur som nå. Vi hadde også en plan om Stjørnfjorden denne helga Brigg. Kos dere

Silver viking 15fot 7,5hk honda,79mod Hortensnekka, 84mod Hortensnekka HB640 yanmar 2GM, Mørebasduett seilbåt, Selco 18fot VP171a, Brig 300 6hk Evinrude(stjålet),Skorgenes 340Monte Carlo. om vinteren...Lynx 1300 Yeti

Link to post
Share on other sites

Takk:) vært litt opp og bed i hele dag.. Hehe.. Tok lunch i båten, og litt småfiks, og en kveldstur med familien.. Tror jeg så deg i novaen din da vi kom inn..

 

Senga ble godkjent;)

bilde

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Hehe! Ser ut som at senga falt i smak, ja. :thumbsup:

 

Ja, var i båten i ettermiddag/kveld.

Spiste middag i båten, etter å ha vasket/skrubbet dekket med grønnsåpe.

 

 

Edit:

Det verste akkurat nå, er at jeg allerede har begynt å se meg om etter større båt :sweat:

Nova'n fungerte så bra som overnattingsplass, at noe større plass innvendig hadde ikke vært så dumt :giggle:

Til Nova'n sitt forsvar. Det hadde ikke vært slik, om den ikke allerede fungerte så bra som den gjør. Får holde ut -minst- en sesong, så får man se hva det blir til.

Redigert av Quaoar (see edit history)

Link to post
Share on other sites

Hehe! Jamen jeg tror den sykdommen er umulig å gjøre noe med.. Synd man ikke tjener penger på båtbytter lenger..

 

Største minuset er plassen min. Skal søke om ny plass. Jeg kommer meg ikke inn alene der jeg står nå.. Er så mye strøm...

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Triste greier,driver å bærer ut igjen av båten alt jeg har sæsja nedi båten for båttur i helga,mat og ting og tang :nonod::nonod::thumbsdown: . Havari var den ultimate uflaks. Har jo gått rundt som en tulling og gledet meg til første langhelg i båten etter en vår med oppgradering av ymse slag på både innredning og utstyr...Blir nok ikke mye til sesong dette nei...ut med motor og plukk i smådeler det meste..Har no pakka sammen jolla og tatt inn motorene til den, så andre slipper å gjøre det for meg. :thumbsdown:. Blir vel en stund til jeg trenger den.. God tur til dere som har båt...som kan brukes.

Silver viking 15fot 7,5hk honda,79mod Hortensnekka, 84mod Hortensnekka HB640 yanmar 2GM, Mørebasduett seilbåt, Selco 18fot VP171a, Brig 300 6hk Evinrude(stjålet),Skorgenes 340Monte Carlo. om vinteren...Lynx 1300 Yeti

Link to post
Share on other sites

Hva som har hendt? Fått med meg at du skulle justere noen dyser...

Bankelyd i råde/ stempel etter vann i sylinder ved dysebytte.... les tilhørende tråd. Ikke gjort i en håndvenning å ordne opp dette. Det verste er at jeg hadde vel sånn bortimot blitt enig om salg, og annen båt funnet. Tør ikke kjøpe den før jeg selger heller, og ikke helt kurant å selge med en motor.

 

Båten din var utrolig flott da, men skjønner poenget ditt med bofasiliteter.(iallefall vi som er 4 må ha bedre plass enn det er i Novaen) Men vakker skute det har du fått deg, og så fin båtplass he he. Nå kan du jo ta vekk utriggeren mellom oss og ligge longside :lol: Si ifra hvis du trenger mannskap Quaoar

 

Føler med deg, monte carlo.

 

Det kommer bedre tider. Husk det.

 

:yesnod:

Takk for det, men kan faktisk ikke huske sist jeg har hvert så sur. Fruen i huset holder på gå på veggen av min surmuling...

Redigert av monte carlo (see edit history)

Silver viking 15fot 7,5hk honda,79mod Hortensnekka, 84mod Hortensnekka HB640 yanmar 2GM, Mørebasduett seilbåt, Selco 18fot VP171a, Brig 300 6hk Evinrude(stjålet),Skorgenes 340Monte Carlo. om vinteren...Lynx 1300 Yeti

Link to post
Share on other sites

Æsj! Kjedelige greier det der! Også akkurat når værgudene er i godhumøret:/

 

Jeg er misfornøyd med plassen min.. Umulig å legge til alene! Men ingen andre er ledig..

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Æsj! Kjedelige greier det der! Også akkurat når værgudene er i godhumøret:/ Jeg er misfornøyd med plassen min.. Umulig å legge til alene! Men ingen andre er ledig..

Det har gått unna med plasser for båtforeninga denne seongen, ved forige styremøte var det ledige plasser i alle havner med unntak av TMW og Skansen. Det er jo en del plasser som kun brukes på vinteren, du kan jo spore opp en slik plass og spørre om fremleie i sommerhalvåret.(I regi av båtforeninga selvsagt)

Jeg hadde en lignende plass som deg med en skjærgårdjeep.fendre med kuler på brygga i bakkant og la det stå til, evt finn retningen og stå klar akter med båtshaken. Men skjønner du er nervøs for nybåten.Varsle Signe så du står på venteliste iallefall. Stadig noen som bytter og sier opp.

Silver viking 15fot 7,5hk honda,79mod Hortensnekka, 84mod Hortensnekka HB640 yanmar 2GM, Mørebasduett seilbåt, Selco 18fot VP171a, Brig 300 6hk Evinrude(stjålet),Skorgenes 340Monte Carlo. om vinteren...Lynx 1300 Yeti

Link to post
Share on other sites

Ja jeg kommer greit inn i båsen.. Problemet kommer når jeg skal hoppe i land og feste tau.. Den driver enten borti nabobåten, eller bak i brygga(med 2 kulefendere. Er brucen som treffer kaia først, så regner med feste holder.

 

Nabobåten er så enormt bred også.. Så er ikke lett..

 

Skal sette meg på ventelista ja. Håper je får ny. Utrolig irriterende med alle tomme båsene som jeg egentlig vil ha!

 

 

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Bankelyd i råde/ stempel etter vann i sylinder ved dysebytte.... les tilhørende tråd.

Fant tråden nå, og begynt å lese meg opp. Uansett, veldig synd det der!

Jeg tenkt nå å innrette meg på båtplassen din, med tanke på din båts manglende baugpropell. Nå er det vel neppe noe problem uansett :worry:

 

Ja, synes Nova'n er veldig flott. Kjøpte den ikke for å bo i, bare så det er sagt. Likevel, det fungerte så bra at vi med en gang begynte å tenke litt videre :giggle:

Det den har, som mange andre båter ikke har, er ok hastighet. 30-32 knop går helt fint å kjøre i, og er like økonomisk som 18 til 30 knop.

 

 

Drømmebåten min har kommet på finn.no, til en veldig ok pris faktisk:

http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=41454136

:sweat:

 

 

Det blir nå båthelg for vår del, når 17. mai-feiringen er ferdig. Kjører vel utover til Hitra på lørdag formiddag. En liten tur innom Kongensvoll for å sette av noen venner som skal hente en båt. Deretter videre utover til Hopsjø-brygga og avhengig av været, Lyngværet eller Tosøya. Fine strender der :smiley:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...