etape90 Svart 23.Desember.2009 Del på Facebook Svart 23.Desember.2009 God Jul alle sammen! Kos dere masse Håper dere får oppfyllt mange ønsker og at dere får en minnerik jul Sitér dette innlegget Link to post
Bartesam Svart 23.Desember.2009 Del på Facebook Svart 23.Desember.2009 God jul til alle på trebåttråden Hilsen Bartesam og M/K Konvall Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
roeren Svart 23.Desember.2009 Del på Facebook Svart 23.Desember.2009 Eg e´ me´! GOD JUL til alle! Sitér dette innlegget Link to post
Woody Svart 23.Desember.2009 Del på Facebook Svart 23.Desember.2009 God Jul til alle trebåtentusiaster, fra oss her ved Trondheimsfjorden også. Sitér dette innlegget "It's difficult to build an ugly wooden boat." Link to post
haaugd Svart 23.Desember.2009 Del på Facebook Svart 23.Desember.2009 God jul fra trebåtreder i Tromsø. Sitér dette innlegget Link to post
Wasco Svart 24.Desember.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Desember.2009 Hei ha-augd.. Ser at du har valgt å poste ditt første innlegg på BP her i trebåttråden. Det var hyggelig Håper at du kommer innom ofte, og at vi etter hvert kan få vite litt mer om hva slags båt du har. Kanskje vi til og med kunne få noen bilder på ny året Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
Trulte37 Svart 24.Desember.2009 Del på Facebook Svart 24.Desember.2009 God jul alle trebåtfolk! Julehilsen fra Risørskøyta "Trulte" og hennes mannskap i Fredrikstad. Sitér dette innlegget Ideell båt er den som ikkje får større fart enn at føraren reagerer like snart Link to post
finnarne Svart 24.Desember.2009 Del på Facebook Svart 24.Desember.2009 God jul hilses fra BoBeep og hennes mannskap også. Nå har hun fått på presenningen, og håper å få opp tempen litt igjen. Sitér dette innlegget Vifa - Bruce Roberts 35 Tidligere: EOS - Tidligere Vifa/Fryd - en fungerende Maxi 77 Mitt andre prosjekt: Den grønne bie - En ikke helt standard Land Rover Discovery Link to post
Wasco Svart 24.Desember.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Desember.2009 Juletre og trebåt - kan det bli bedre Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
M/S Bastard Svart 24.Desember.2009 Del på Facebook Svart 24.Desember.2009 Ja, man kan jo skaffe seg en plastbåt Sitér dette innlegget Link to post
Wasco Svart 24.Desember.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Desember.2009 Plastbåt og plast-juletre....jo det er jo en mulighet - men ellers takk Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
Sleipner93 Svart 24.Desember.2009 Del på Facebook Svart 24.Desember.2009 God jul alle trebåtmenn og kvinner! Snøen har lagt seg i Stavanger og det er jo litt koselig med tanke på julestemning, men for å være helt ærlig vil jeg at den skal forsvinne fort igjenn... Ihvertfall håper jeg alle for en riktig god jul og godt nyttår med god mat og drikke, det ekstra vi eventuelt legger på oss trener vi bort med varmluft å skrape på nyåret.. Sitér dette innlegget Link to post
Woody Svart 24.Desember.2009 Del på Facebook Svart 24.Desember.2009 (redigert) Sitat: Sleipner93, "Ihvertfall håper jeg alle for en riktig god jul og godt nyttår med god mat og drikke, det ekstra vi eventuelt legger på oss trener vi bort med varmluft å skrape på nyåret.." Denne skal jeg ta til kona i samme slengen som nyttårsløftet om å gå ned i vekt. Man kan jo fikse båt samtidig som kiloene renner av. Redigert 24.Desember.2009 av Woody (see edit history) Sitér dette innlegget "It's difficult to build an ugly wooden boat." Link to post
Sleipner93 Svart 24.Desember.2009 Del på Facebook Svart 24.Desember.2009 God trimm i å pusse opp båt, sålenge man ikke sitter på ræva og røyker og drikker øl imens man tror båten pusser seg opp selv.. (Finns jaggu meg noen av de typene også.. ) Juleselskap er over og jeg har fått meg styresnekke med kabel til båten.. Så på nyåret blir det montering av det.. Sitér dette innlegget Link to post
Christensen Svart 25.Desember.2009 Del på Facebook Svart 25.Desember.2009 Som trebåtmann oppfordrer jeg alle trebåtentusiastene her inne til å stemme på wasco som årets båtentusiast! Det han har gjør for trebåtfolket her inne syns jeg han trenger en oppmerksomhet for!! Fortsatt god jul!! Sitér dette innlegget Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis! Link to post
killmeister Svart 25.Desember.2009 Del på Facebook Svart 25.Desember.2009 Skal innrømme et par ting... Hvordan båtpussen og jula starter for meg Jeg sitter på ræva og røyker og drikker øl mens jeg venter på at båten skal pusse seg selv.... Tror ikke på julenissen skal komme heller.... men når jeg virkelig koser meg, da sitter jeg og venter på ovenstående, mens jeg håper at undrenes tid ikke er forbi Det er da finnes da større skrøner enn at båten pusser seg selv Klarer vi 100 sider??? hehe.. Nå skal jeg opp å klinke bordgang nr 5 på vinterprosjektet.... Ha en like fin dag som jeg skal ha! Sitér dette innlegget Link to post
killmeister Svart 25.Desember.2009 Del på Facebook Svart 25.Desember.2009 Som trebåtmann oppfordrer jeg alle trebåtentusiastene her inne til å stemme på wasco som årets båtentusiast! Det han har gjør for trebåtfolket her inne syns jeg han trenger en oppmerksomhet for!! Fortsatt god jul!! Bryter siteringsregelen for å si meg hjertens enig!!! for Wasco og denne tråden! Sitér dette innlegget Link to post
Wasco Svart 25.Desember.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Desember.2009 (redigert) Takk for den oppfordringen... Men det er jo mange gode kandidater, så det blir nok mange om beine.. Skjønte ikke hva dere mente med "Klarer vi 100 sider" For på den innstillingen jeg har på BP, så har vi ikke kommet lenger en til 40 sider. Men hvis dere ikke har gjort noe med innstillingen, så ligger vi nå på 99 sider. Så da bør vi vel kunne nå 100 i hvert fall før utgangen av året. Forøvrig kan jeg si at jeg ikke har gjort noe med båten på over en mnd, og kommer ikke til å begynne med noe heller før etter OL Og jeg har verdens beste samvittighet PS..jeg har nok vært snill gutt dette året, for nissen hadde med seg både el-høvel, kantfreser og stikksag Redigert 25.Desember.2009 av Wasco (see edit history) Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
prippa Svart 25.Desember.2009 Del på Facebook Svart 25.Desember.2009 (redigert) Ble inspirert og legger inn bilde av båten min:) Kjøpte den August 2008. Vet det skal stå s/y ethena... hehe Redigert 25.Desember.2009 av prippa (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Wasco Svart 25.Desember.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Desember.2009 Hei prippa - velkommen til trebåttråden. Det er jo en utrolig flott båt du har. Regner med at det har gått med noen lag med lakk for å få fram den blanke skutesiden. Ville vært hyggelig å få vite litt mer om denne flotte seileren. Hvor er den bygget? Hvor gammel er damen? Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
Woody Svart 25.Desember.2009 Del på Facebook Svart 25.Desember.2009 (redigert) Dæ..n, for en finish. Skulle ønske jeg hadde evner og tålmod til å få til et sånt resultat. Redigert 25.Desember.2009 av Woody (see edit history) Sitér dette innlegget "It's difficult to build an ugly wooden boat." Link to post
Fru Jacobsen Svart 26.Desember.2009 Del på Facebook Svart 26.Desember.2009 Nydelig skute! ligger den på Gyssestad? Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Vidar'n Svart 26.Desember.2009 Del på Facebook Svart 26.Desember.2009 Heisann og God Jul alle trebåtfolk, og båtfolk ellers. Har hatt båten ute hele vinteren i år. Tok familien med til Espevær i nydelig vintervær i går. Tyngste jobben var vel egentlig å fjerne is og snø av skuta, og jaggu dukka det ikke opp et og annet sted med frostprengninger.. Jaja, heilt arbeidsløse til våren må vi ikke risikere å bli. Ellers finnes knapt no bedre enn å fyre varmeren å benytte en vinterdag på sjøen med store å små ombord... Ha en god Jultid videre og et Godt Nytt År alle sammen. Vidar'n Sitér dette innlegget Link to post
Ethena Svart 26.Desember.2009 Del på Facebook Svart 26.Desember.2009 (redigert) Hei ser at prippa har lagt inn noen flotte bilder av båten vår. Vi eier nemlig sammen Det er endel info på bloggen vår syethena Det er en kravellbygget Koster K25 (svensk vestkystbåt) Ethena har 9-10 lag Epifanes lakk på seg.På bildet har akuratt de to hele topplagene fått herdet seg tilstrekkelig før sjøsetting. Vi har mye å lære ennå. Ethena er vår første erfaring med båt - seiling - og trebåthåndtering. Samtidig har vi merket at vi har lært utrolig fort. Vi kommer oss omkring i og utafor fjorden (Oslo) og er tryggere når vi skal legge til også i fremmede havner. Med langkjølet båt uten dibbedutter og baugpropell og annet, snur den sannelig ikke på femøren. Det er ikke så mange Kosterbåter i Norge og vi har veldig lyst til å se om det er mulig å samle os sammen, slik at vi kan gi/få råd og tips om nettopp vår båttype, derfor en oppfordring til alle - gi eet hint til oss/andre med Kosterbåt, slik at vi kan "koble oss sammen" og bli gode til å ta vare på disse flotte båtene. Redigert 26.Desember.2009 av Ethena (see edit history) Sitér dette innlegget SY/ Ethena. Koster K-25 S55 Blogg: www.syethena.wordpress.com Link to post
Christensen Svart 26.Desember.2009 Del på Facebook Svart 26.Desember.2009 ser at wasco har fått noen stemmer for lite som årets båtentusiast, vil på ny oppfordre trebåtfolket til å stemme!!! Sitér dette innlegget Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.