Jump to content

Trebåttråden

Wasco

Recommended Posts

God jul alle trebåtmenn og kvinner! :wink: Snøen har lagt seg i Stavanger og det er jo litt koselig med tanke på julestemning, men for å være helt ærlig vil jeg at den skal forsvinne fort igjenn...

Ihvertfall håper jeg alle for en riktig god jul og godt nyttår med god mat og drikke, det ekstra vi eventuelt legger på oss trener vi bort med varmluft å skrape på nyåret.. :giggle:

Sitat: Sleipner93, "Ihvertfall håper jeg alle for en riktig god jul og godt nyttår med god mat og drikke, det ekstra vi eventuelt legger på oss trener vi bort med varmluft å skrape på nyåret.."

Denne skal jeg ta til kona i samme slengen som nyttårsløftet om å gå ned i vekt. Man kan jo fikse båt samtidig som kiloene renner av. :smash:

Redigert av Woody (see edit history)

"It's difficult to build an ugly wooden boat."

Skal innrømme et par ting... Hvordan båtpussen og jula starter for meg

Jeg sitter på ræva og røyker og drikker øl mens jeg venter på at båten skal pusse seg selv.... Tror ikke på julenissen skal komme heller.... men når jeg virkelig koser meg, da sitter jeg og venter på ovenstående, mens jeg håper at undrenes tid ikke er forbi :lol:

Det er da finnes da større skrøner enn at båten pusser seg selv :saint:

Klarer vi 100 sider??? hehe..

Nå skal jeg opp å klinke bordgang nr 5 på vinterprosjektet.... Ha en like fin dag som jeg skal ha!

Takk for den oppfordringen... :yesnod:

Men det er jo mange gode kandidater, så det blir nok mange om beine..

Skjønte ikke hva dere mente med "Klarer vi 100 sider"

For på den innstillingen jeg har på BP, så har vi ikke kommet lenger en til 40 sider.

Men hvis dere ikke har gjort noe med innstillingen, så ligger vi nå på 99 sider. Så da bør vi vel kunne nå 100 i hvert fall før utgangen av året.

Forøvrig kan jeg si at jeg ikke har gjort noe med båten på over en mnd, og kommer ikke til å begynne med noe heller før etter OL

Og jeg har verdens beste samvittighet :giggle:

PS..jeg har nok vært snill gutt dette året, for nissen hadde med seg både el-høvel, kantfreser og stikksag :giggle:

Redigert av Wasco (see edit history)

Heisann og God Jul alle trebåtfolk, og båtfolk ellers. :wink:

Har hatt båten ute hele vinteren i år.

Tok familien med til Espevær i nydelig vintervær i går. Tyngste jobben var vel egentlig å fjerne is og snø av skuta, og jaggu dukka det ikke opp et og annet sted med frostprengninger.. :blush:

Jaja, heilt arbeidsløse til våren må vi ikke risikere å bli. :rolleyes:

Ellers finnes knapt no bedre enn å fyre varmeren å benytte en vinterdag på sjøen med store å små ombord... :smash:

Ha en god Jultid videre og et Godt Nytt År alle sammen.

Vidar'n :flag:

Hei ser at prippa har lagt inn noen flotte bilder av båten vår. Vi eier nemlig sammen :wink: Det er endel info på bloggen vår syethena

Det er en kravellbygget Koster K25 (svensk vestkystbåt) Ethena har 9-10 lag Epifanes lakk på seg.På bildet har akuratt de to hele topplagene fått herdet seg tilstrekkelig før sjøsetting.

Vi har mye å lære ennå. Ethena er vår første erfaring med båt - seiling - og trebåthåndtering. Samtidig har vi merket at vi har lært utrolig fort. Vi kommer oss omkring i og utafor fjorden (Oslo) og er tryggere når vi skal legge til også i fremmede havner. Med langkjølet båt uten dibbedutter og baugpropell og annet, snur den sannelig ikke på femøren.

Det er ikke så mange Kosterbåter i Norge og vi har veldig lyst til å se om det er mulig å samle os sammen, slik at vi kan gi/få råd og tips om nettopp vår båttype, derfor en oppfordring til alle - gi eet hint til oss/andre med Kosterbåt, slik at vi kan "koble oss sammen" og bli gode til å ta vare på disse flotte båtene.

Redigert av Ethena (see edit history)

SY/ Ethena. Koster K-25 S55

Blogg: www.syethena.wordpress.com

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...