Wasco Svart 26.Desember.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Desember.2009 Ja, komm igjen folkens - stem på meg.... Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
etape90 Svart 27.Desember.2009 Del på Facebook Svart 27.Desember.2009 (redigert) Om Wasco blir valgt skal han gjøre verden til en bedre plass å bo og få slutt på sult og fattigdom! Neida, bare en liten bløff Har allerede stemt Wasco, synest han fortjener det! Sitter på mye kunnskap, er veldig engasjert her på båtplassen også er han jo en ekte trebåt entusiast! Redigert 27.Desember.2009 av etape90 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Wasco Svart 28.Desember.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Desember.2009 Men du er jo nominert du også etap90. Så min stemme gikk til deg Men vi må nok bare innse at vi som tilhører trebåt folket må finne oss i å bli sittende i opposisjon. Plastbåt folket er i flertall - og de stemmer selvsagt på sine. Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
M/S Bastard Svart 28.Desember.2009 Del på Facebook Svart 28.Desember.2009 Da er Bastarden på vei over fjorden til Fredrikstad Kjørte avgårde for ti minutter siden Synd jeg ikke rakk og hente kamera før båten svevde høyt der oppe over garasjen. Her står den trygt på planet Sitér dette innlegget Link to post
Sande (exSkjælø) Svart 28.Desember.2009 Del på Facebook Svart 28.Desember.2009 Hm, sikkert både litt vemodig og godt på samme tid å se den vel avgårde. Håper ny eier er tipset om tråden din fra tidligere. https://baatplassen.no/i/index.php?showtopi...&hl=bastard Du hadde mye arbeid med denne og det hadde vært kjekt å fått sett den på vannet i ferdig tilstand Sitér dette innlegget Sandefjords hjemmeside Mvh Lena Link to post
M/S Bastard Svart 28.Desember.2009 Del på Facebook Svart 28.Desember.2009 Ja, det er igrunn det. Lettet en bør fra skuldrene i dag, men har nok med en båt føler jeg Skal tipse om tråden ja, så får vi se om de vil følge opp den Sitér dette innlegget Link to post
Wasco Svart 28.Desember.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Desember.2009 Vemodig.... Men trøsten får være at den i hvert fall ikke ende opp som peisved. PS...mye snø i Holmestrand ser jeg. På disse kanter har det meste av snøen forsvunnet allerede Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
M/S Bastard Svart 28.Desember.2009 Del på Facebook Svart 28.Desember.2009 Ja, det kom litt snø gitt. Bare puddersnø heldigvis, så det gikk fint og måke av båten før transporten kom. Her ligger nok snøen til påske før den begynner og smelte bort, men bryr meg ikke så mye om det, plastbåten ligger jo på vannet klar for tur. Sitér dette innlegget Link to post
etape90 Svart 28.Desember.2009 Del på Facebook Svart 28.Desember.2009 Men du er jo nominert du også etap90. Så min stemme gikk til deg Men vi må nok bare innse at vi som tilhører trebåt folket må finne oss i å bli sittende i opposisjon. Plastbåt folket er i flertall - og de stemmer selvsagt på sine. Takker for stemmen Wasco Synest det er andre som fortjener prisen mer enn meg med tanke på at jeg bare har vært aktiv her noen måneder. Får heller ta prisen neste år jeg Sitér dette innlegget Link to post
Teisten-Øyna Svart 30.Desember.2009 Del på Facebook Svart 30.Desember.2009 Hei folkens tenkte jeg skulle legge ut noen bolder av snekka mi. Astrid er bygget i 1959 i Arendal på Skilsø båtbyggeri. Den originale motoren var en 10 hk sabb type g. Men på 80 tallet ble den skiftet til en 22 hk sabb 2 sylindret som ennå er maskineri. Når jeg kjøpte ho i fjor sommer, kjørte faren min og jeg astrid ifra egersund til flekkejord, der jeg bor , og ps trebåt er best: Sitér dette innlegget Link to post
Wasco Svart 30.Desember.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Desember.2009 Hei.. Hyggelig at du ville fortelle oss litt om Astrid. Dessverre var det bare en del av bildet som kom fram. Men kan se at det er snakk om ei koselig skjermsnekke. Her har du en båt du kommer til å få mye glede av. Hold oss oppdatert om hva som skjer med båten. Lykke til Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
Sleipner93 Svart 30.Desember.2009 Del på Facebook Svart 30.Desember.2009 Blir det ikke utrolig mye bråk og vibrasjoner med en svær to sylindret Sabb ombord i ei lita skjermsnekke? Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 30.Desember.2009 Del på Facebook Svart 30.Desember.2009 Noen som har tips om hva som er lett å bruke som garnering? Det jeg tenker er å bruke noen tynne (lister?) som jeg skrur med litt mellomrom opp etter spantene.. Men lister blir fort dyrt, finnes det andre billige alternativer, kanskje noen som kan trelasthallen ut og inn som vet hva som kan brukes? Vet Bastard la garnering i sin men husker ikke hva han brukte... Sitér dette innlegget Link to post
etape90 Svart 30.Desember.2009 Del på Facebook Svart 30.Desember.2009 Blir garneringen veldig synlig? Går jo an å gå for en så enkel, rimlig og holdbar løsning som terrassebord. Med litt pussing og behandling kan de sikkert bli heilt greit fine også Ellers har de jo allt mulig på trelasthandeler som ka brukest, kommer mest an på hva du har sett for deg av bredde og tykkelse Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 30.Desember.2009 Del på Facebook Svart 30.Desember.2009 Bjørkefiner, skåret i passende strimler! Pusses og lakkes pent, så blir det faktisk riktig lekkert! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Teisten-Øyna Svart 30.Desember.2009 Del på Facebook Svart 30.Desember.2009 Hei, ja ho er koseli og grei, motorkassen er isolert godt med isolasjon så det bråker ingenting og rister ikke. skjønner ikke kåffår bilde ble sånn. har noen en tanke om det kanskje Sitér dette innlegget Link to post
Teisten-Øyna Svart 30.Desember.2009 Del på Facebook Svart 30.Desember.2009 Her ett bilde av ho når hun ligger i egersund. Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 30.Desember.2009 Del på Facebook Svart 30.Desember.2009 Hei, ja ho er koseli og grei, motorkassen er isolert godt med isolasjon så det bråker ingenting og rister ikke. skjønner ikke kåffår bilde ble sånn. har noen en tanke om det kanskje Sansynligvis ble opplastingen avbrutt før den var ferdig.. Angående garneringen min ser jeg for meg noe i furu, tynne og rimelige smale bord. Må være lette å bøye, vil ikke slite meg ihjel med tvinger og massive skruer inn i spantene, dette er tross alt bare for pynten og for å ha en litt bedre vegg i ryggen enn 5 spanter.. Terassebord er nok ikke noe jeg vil velge, tykt og massivt og vanskelig å bøye.. Bjørkefiner greit nok, men for mye arbeid å stå å skjære opp strimler. Orker ikke sette opp saga bare for det... Jeg tenker i retning furulister, altså de man har rund gulvet uten noen form for utskjæring/frest kant. Finnes dette i noe variant som er rimelig billig? Lister er jo som oftest glattkant og da dyrt. Men det er gjerne nødvendig når det skal bøyes??? Sitér dette innlegget Link to post
succes 42 1980 Svart 31.Desember.2009 Del på Facebook Svart 31.Desember.2009 Hei M/S bastar etter det jeg kan se på bilde, så er den gamle båten din bastard nå på min gård finstad i sarpsborg.Det er en kamerat som har den,fint og ha den her skal hjelpen litt.Har tengt og ta den inn i verksdedet for den er jo ikke så stor. Bedre og stå inne nå kalt,har nevnt denne tråden for ham jeg og. mvh succes Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 31.Desember.2009 Del på Facebook Svart 31.Desember.2009 Ja, får håpe de får båt av den etter hvert, den fortjener jo og komme på vannet igjen. Jeg tipset han om prosjekttråden til den båten også her på forumet Sitér dette innlegget Link to post
Christensen Svart 31.Desember.2009 Del på Facebook Svart 31.Desember.2009 Benytter meg av litt ledig tid til å ønske alle trebåtentusiaster et riktig godt nytt år, måtte det nye året bringe sol fra skyfri himmel, flatt vann, koselig båtpuss og trygg ferd på sjøen for alle sammen!! Godt nytt år!!! Sitér dette innlegget Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis! Link to post
Wasco Svart 31.Desember.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Desember.2009 God Nyttår fra meg også.... Ønsker dere alle et år fult av solfylte dager. Med lyd av måker og bølgeskvulp, og lukt av linolje, terpentin og tjære... Så får vi håpe at kulda vi har akkurat nå tar knekken på all pelemark og anndre ulumskheter Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
Woody Svart 31.Desember.2009 Del på Facebook Svart 31.Desember.2009 Til garnering går det vel an å bruke noe som kalles "brannmurlist" eller "dekklist" ca 9x45mm. Den er flat på undersiden, og avrundet på oversiden. Tror ikke meterprisen er så skrekkelig, da det produseres mye av disse. Det kan lønne seg å sjekke priser litt rundt omkring likevel. Sitér dette innlegget "It's difficult to build an ugly wooden boat." Link to post
Wasco Svart 1.Januar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Januar.2010 Hei... Vil takke dere som stemte på meg som årets båtentusiast. Selv om jeg havnet litt ned på lista, så kan jeg i hvert fall slå fast at jeg var den trebåt eieren som fikk flest stemmer - og det er jo noe å ta med seg inn i det nye året Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
hengefjes Svart 1.Januar.2010 Del på Facebook Svart 1.Januar.2010 Godt nyttår til alle trebåtentusiaster! Tenkte jeg skulle tipse Dere om en blogg vi skriver i forbindelse med restaureringa av kutteren Brottsjø ved Nordnorsk Fartøyvernsenter. Prosjektlederen Christiaan Van Gaal er fra Nederland, og ville fortelle sine venner om hva han holder på med her Nord, så han skriver på engelsk og jeg skriver de norske kommentarene Bloggen kan besøkes her: http://brottsjo.blogspot.com Sitér dette innlegget Hekkbølger - hva er det for no??? Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.