Jump to content

Trebåttråden

Wasco

Recommended Posts

Nei, jeg ventet noen dager, hadde egentlig tenkt til å droppe den kokte, men den rå begynte å svette og blø ut, så jeg valgte å lukke den inne. Var livredd for å måtte begynne å sikle det nybeisa skroget. La på to strøk med kokt før det sluttet å blø, ventet så ca en uke før jeg begynte å lakke.

Mirandas blog/ Linolje

Den kokte trekker ikke så mye inn, men legger seg bare inn i de ytterste fibrene slik jeg har forstått det, det går heller ikke med så mye kokt, jeg brukte 1 liter fordelt på hele fribordet på min 33 foter og endel av dette tørket jeg bort etterpå. Men noe som overrasket meg var at selv etter den kokte, trakk teaklakken, først etter tredjelaget begynte det å bli noe hinne å snakke om. :lol:

Forrige dags arbeid. Er ikke helt fornøyd.....

Har gått over fra Epifanes teaklakk til Stopani Vernice Clipper fra Dolvik. Denne blir veldig blank, men jeg har gjort et eller annet som gjør at det ikke ble helt optimalt. Har brukt samme lakk på overbygg, og det ble veldig blankt.

Noen som vet om det fremdeles er mulig å få tak i sikling?

img_0382.jpg

Nyttig info om vedlikehold.

var innom Sætre Marina, min lokale båtbutikk, og fikk ei fin lita bok

som Hempel har utgitt; Den Lille Sjøsterke pluss en DVD som

heter Guide til vedlikehold av båten din.

Nyttig info med mange tips, sjøl for oss som ikke bruker Hempelprodukter.

her er en link til Hempels web i Norge:

Hempel for lystbåter klikk på den gule YACHT knappen øverst

Kjenner ikke produktene deres, men prisverdig tiltak, og det er gratis! :smiley:

Redigert av ´Ørnen (see edit history)

vimpel_signatur.gif

Noen som har prøvde den nye schooner gold lakken? Har akkurat vannslipt båten, og skulle legge på denne fantastiske lakken, med de utrolig gode flytegenskapene.... Jeg sier bare en ting...fytti H.... for no dritt. Flytegenskapene i forhold til den "normale" schooner lakken var ,mildt sagt dårlig og restulterte i at jeg må pusse ned dollbordet på nytt. ikke særlig festlig, da jeg ville fått lakket ferdig i kveld... så da sitter jeg her.... og sutrer. Ettersom jeg ikke vil lakke mer med denne må jeg vente til jeg får tak i mer av den "gode" sorten...

takker for oppmerksomheten, men måtte få det ut, så fruen slapp og høre om dette i hele kveld :discuss:

Her er et bilde av hele henne tatt for en del år siden :smiley:

konvalljgp.jpg

Her er et fra trebåtfestivalen 2006

moe_2133_large.jpg

Hun ligger på land ennå under presenning, og blir under presenning til dekket er fikset. Så kler vi av den aldrende damen :drink:

Dette blir bra!

Ligger båten på vannet eller står den på land?

Hvis på land så hadde det vært fint med et bilde av "hele henne" :wink:

Redigert av Bartesam (see edit history)

Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter

Det tar tid dette med dekket. Skal legge teaken i helgen. Må kjøpe små skruer og skiver i morgen for å skru fast mellom for å holde teaken ned til dette er herdet under. Må også vaske under og på sidene av teaken med aceton for å avfette slik at epoksyen setter seg skikkelig. :cheers_wine: Tusen takk for flott omtale av skuta :yesnod:

Redigert av Bartesam (see edit history)

Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...