beertrip Startet 8.September.2009 Del på Facebook Startet 8.September.2009 Og da var båten tatt på land, regner med at det ikke blir så mange "båtdager" til her oppe i NordNorge. Kjørte også 4hken i ferskvann og har satt inn med lagringsolje MEN er det noen som har en god ide om hva som passer til å kjøre 50hken i Prøvde med et tomfat,men dette var ikke stort nok ( Har et bigfoot gear og dette passer nok til 115hk også ) Mvh Beertrip Sitér dette innlegget Link to post
Anoden Svart 8.September.2009 Del på Facebook Svart 8.September.2009 En "smukk" på hageslangen funker vel greit? Sitér dette innlegget Reling: Kanten på båten; den siste kontakten man har med båten før man ramler over bord. Link to post
Crescent 535 HT Svart 8.September.2009 Del på Facebook Svart 8.September.2009 Dersom du har kjølevannsinntak på sidene av gearhuset, kan du jo kjøpe en muffe til 50-100 kr som du kan koble til spylerslangen. Funker fett. Fas tak i på de fleste båtbutikker, inkl. Biltema... Sitér dette innlegget Link to post
Tulling16' Svart 8.September.2009 Del på Facebook Svart 8.September.2009 Hvor stor motor har du på den? Fatter har en likens båt, bortsett at den er åpen. Med 20 hk yamaha. Litt for lite synes jeg. Sitér dette innlegget -Min båt er så liten og havet så stort. Link to post
los Svart 8.September.2009 Del på Facebook Svart 8.September.2009 Jeg kjører med slange og klokker på både 40,60 og 250hk. Kjørestampen er pensjonert Sitér dette innlegget Link to post
KenBjork Svart 8.September.2009 Del på Facebook Svart 8.September.2009 Ligner på en 50hk Her smukk/smokk/øreklokker/spyle-dyse http://www.biltema.no/products/product.asp...p;iItemId=87903 Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
Rångepådl Svart 8.September.2009 Del på Facebook Svart 8.September.2009 Jeg bruker restavfallsdunken, funker for meg Sitér dette innlegget Link to post
beertrip Svart 8.September.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.September.2009 Jøss så mange svar på så kort tid Motoren er en 50hk som er lett oppskremt Har slike spylemuffer , men disse brukes nok ALDRI MER IGJEN Det er greit hvis en er flere stykker ( en som betjener gass/gear og en som holder oppsikt med muffa og gjerne holder denne) Dette fordi jeg har opplevd at den forb... muffa har seget nedover uten at jeg har merket dette (derfor MÅ en ha disse under oppsikt) NEI takke meg til en tank jeg kan sette motoren i og la den kjøre seg varm i denne. 20hk på en Rana 530 er for lite (selv en åpen) Hadde 40hk 2T på min da jeg kjøpte den, men dette er litt i minste laget hvis en har med mye baggasje og mye folk.60hk er helt passe motor synes jeg Mvh Beertrip Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 8.September.2009 Del på Facebook Svart 8.September.2009 Har brukt øreklokker i alle år uten noe problemer. Har du for mye trykk på vannet? Husk motoren skal suge vannet, ikke få det blåst inn! Er et parafinfat stort nok? Skulle ikke være vanskelig å få tak i et slikt siden parafin er dyrt og sikkert mange som har kuttet ut parafin. Vi har det, ny vedovn inn til uka, og to parafinfat skal pensjoneres/selges/gis bort/kastes eller hva det blir til. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
knut1955 Svart 8.September.2009 Del på Facebook Svart 8.September.2009 Har samme erfaring med hodetelefoner som deg! Hva mer en murstamp, finner i store størrelser på Biltema og byggvarehus - store svarte bøtter. Sitér dette innlegget Link to post
beertrip Svart 8.September.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.September.2009 Parafinfat blir også for lite Selve kavitasjonsplata går ikke nedi ( ja jeg hadde kappet et ferdig med det var for lite Mvh Beertrip Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 8.September.2009 Del på Facebook Svart 8.September.2009 Og murstampene blir ikke dype nok var min erfaring. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
beertrip Svart 8.September.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.September.2009 Jeg bruker restavfallsdunken, funker for meg Hvordan se denne ut? har du mål på denne? Mvh Beertrip Sitér dette innlegget Link to post
chagall Svart 8.September.2009 Del på Facebook Svart 8.September.2009 Har slike spylemuffer , men disse brukes nok ALDRI MER IGJEN Det er greit hvis en er flere stykker ( en som betjener gass/gear og en som holder oppsikt med muffa og gjerne holder denne) Dette fordi jeg har opplevd at den forb... muffa har seget nedover uten at jeg har merket dette Hei, det kommer litt an på hvordan du trer på spylemuffa. Sørg for at bøylen peker bakover mot propeller, da får den bedre støtte. Har aldri hatt noen problemer da. Sitér dette innlegget Link to post
JMS Svart 8.September.2009 Del på Facebook Svart 8.September.2009 Hei Du kan jo se om du får lånt en sånn et sted i nærheten de fleste firmaer har vel en sånn. JMS Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 8.September.2009 Del på Facebook Svart 8.September.2009 Du har båten på henger... Det er ikke en elv i nærheten du kan rygge ut i da? Har snekka i glomma, og da får jeg kjørt båten en time i ferskvann hver gang jeg skal opp til båtplassen Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Rångepådl Svart 8.September.2009 Del på Facebook Svart 8.September.2009 Hvordan se denne ut? har du mål på denne? Hallo beertrip, den typen avfallsdunk kommunen her bruker er på 240ltr. Som den midterste på bildet under: Sitér dette innlegget Link to post
Joerg Becker Svart 8.September.2009 Del på Facebook Svart 8.September.2009 Husker ikke riktig.... Men har ikke 25 & 50 Viertakter en skru som kan fjernes for så å sette rett og slett en spyleflens på motoren? Det jeg mener å huske ligger under motorblokka et stedt. Kanskje ved oljetap? Jørg Sitér dette innlegget => Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja". => Leser Du også på Båtplassens MARKED ? => Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv. Link to post
beertrip Svart 27.September.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.September.2009 Hei Skulle lage en kjørestamp i 3 eller4mm aluminium , men de som hadde vetthuge priser (forholdsvis) i Hammerfest hadde ikke inne hverken 3 eller 4mm. ( den andre butikken som hadde 4mm inne var nesten 300% dyrere så der ble ikke handlet ) MEN når nøden er størst... så tager en det en haver. 2 stk sider av baderomsplater kappes i 55X75cm 2 stk sider av 19mm (eller 22 mm har ikke målt) finerplate kappes i 75x82cm samt 1 stk bunn av 19mm finer på 55X82cm Dette limes med casco oppskummende polyurethan lim samt skrues fast hver 10cm Malte også kassen 1 strøk shippolin ( også rester) Da ble dette slikt: Hadde ikke mye tro på at dette skulle holde, men det funket kjempeflott. Kassa er 75cm høy og 80 x55cm Kassa kunne godt vært litt mer enn 80cm men da tar det lengere tid å fylle. Vurderer også å sette inn en krane for å tømme kassen etter bruk (brukte bare en slange nå) Mvh Beertrip Sitér dette innlegget Link to post
JanS/EIR Svart 28.September.2009 Del på Facebook Svart 28.September.2009 En gang jeg skulle ferskvannskjøre langt unna både vannkran og andre hjelpemidler, tok jeg pappkartongen fra en vaskemaskin og puttet en stor plastsekk oppi. Fylte med ferskvann i bøtte. Det lignet på beertrips løsning og funket utmerket- mvh JanS Sitér dette innlegget Old fishermen never die - they only smell that way! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.