Jump to content

Vinterprosjekt Grevig 1977


dastunt

Recommended Posts

Vill legge ut bilder fra vinterprosjektet (08-09) mitt. Målet var å beholde den "klassiske" feelingen som båten har. Det var det første store båtprosjektet mitt. Hadde så og sei null erfaring fra glassfiber når eg begynte, men lærte utruleg mykje underveis. Vil gjerne ha tilbakemeldinger både positive og negative :sailing::wink:

 

Henting av båt oktober 08

gresvig.jpg

Heime i garajen

gresvig_63.jpg

 

gresvig_129.jpg

 

gresvig_126.jpg

 

gresvig_24.jpg

 

pill råttent!

gresvig_29.jpg

 

gresvig_36.jpg

 

gresvig_44.jpg

 

Komt inn i låven så den fekk tørke opp :smiley:

gresvig_136.jpg

 

gresvig_137.jpg

 

gresvig_155.jpg

 

gresvig_164.jpg

 

gresvig_171.jpg

 

gresvig_182.jpg

 

gresvig_178.jpg

 

Støyping av ny luke bak. I stadenfor sitteplass som var der før.

bilde_006547.jpg

 

bilde_0356470.jpg

 

bilde_095.jpg

 

gresvig_311.jpg

 

gresvig_291.jpg

 

gresvig_316.jpg

 

da var det under :crazy:

under_60.jpg

 

under_7.jpg

 

gresvig_334.jpg

 

gresvig_341.jpg

 

gresvig_348.jpg

 

gresvig_350.jpg

 

gresvig_376.jpg

 

gresvig_374.jpg

 

gresvig_390.jpg

 

ny fenderlist

gresvig_401.jpg

 

40 hk force

gresvig_404.jpg

 

gresvig_407.jpg

 

den store dagen :flag: Berre vindskjermen som mangler (leveringstid på glasset)

bilde_003.jpg

Mitt prosjekt : Glen-l Squirt 11 fot

Link to post
Share on other sites

Er det det der som kalles "katedralskrog" ?

Sikkert veldig stabil for størrelsen (og muligens noe hard i motsjø? =))

 

Force motoren er vel egentlig en Chrysler - montro om det går å sette på et eldre chrysler deksel, ev gamle dekaler....?

Redigert av ivar (see edit history)

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

Hei wasco! Det klødde i fingrane etter å prøve den på vatnet. Så tok meg ein tur før eg hadde montert vindskjermen. :smiley: No er den komt på, men har ikkje fått tatt bilder enda. Seinsommeren har gått med til å pusse opp nye leilegheita så har blitt lite båt i det siste...

Skal begynde på ein glen-l squirt i oktober. Slik som honduras holder på med: Squirt Skal bli fint med eit nytt prosjekt i vinter/vår/...sommer? :tongue:

 

Ivar: Ja den ligger godt i vannet! Bruker den kun i ferskvann så har ikkje prøvd den i røffe forhold enda. Har eit 8 km langt vann som nærmeste nabo heime der eg kjem fra. Så denne bruker eg som "søndagsbåt" på fine sommerdager :smiley:

Mitt prosjekt : Glen-l Squirt 11 fot

Link to post
Share on other sites

Gratulerer med fint utført prosjekt! :flag:

Problemet med å gjøre så bra arbeid er at det stadig kommer noen som vil kjøpe båten! Kos deg mens du kan! :yesnod:

Denne båten var ukjent for meg. Ligner svært på en Selco 16' som jeg pusset opp for en del år siden. (Med unntak av bunnkonstruksjonen. Hadde samme bua frontrute og dashbord). Lykke til med neste prosjekt også!

Link to post
Share on other sites

  • 3 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...