Jump to content

Se her: båt var på vei å gå ned ved kai i Haugesund...!


jupan

Recommended Posts

Denne båten har ligget forlatt en stund ved kai i Smedasundet. Den har ligget dypere og dypere i vannet for hver dag denne uken. Varslet havnevakten i dag siden det så ut til å bokstavelig talt gå nedover. Hørtes ikke ut som de tok det så tungt selv om de kunne fortelle at de hadde vært og pumpet båten hver dag denne uken. Litt senere på dagen kom de plutselig med to kranebiler og satt den på land. Sikkert fordi de ikke ville heve båten på mandag :)

 

Rart at noen bare forlater båten sin (tilsynelatende)...

 

Lav vannlinje....:

 

foto0200.jpg

 

På vei opp:

 

foto0203.jpg

 

På land:

 

foto0204.jpg

 

JRO

 

PS! Beklager at bildene er helt på snei, men jeg fikk ikke til å rotere de...

Redigert av JRO (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Utrolig at folk ikke passer på båtene sine! :smash:

Men vi ser en trend her i båthavna også. Folk gidder ikke å ause småbåter. Alltid et par som går ned med påhengsmotoren når det har regnet noen dager. Noen gamle trebåter hadde gått til bunns om ikke vi som går der hver dag ser etter. Det er ikke få ganger vi har lenset nesten nedsøkte båter med båtlagets senkbare pumpe. Er det slik i andre båthavner også? :headbang:

Link to post
Share on other sites

Det er ikke få ganger vi har lenset nesten nedsøkte båter med båtlagets senkbare pumpe. Er det slik i andre båthavner også? :headbang:

Ser nok noen småbåter som henger i y-bommene, ja. Merkelig at det ikke går an å se til båtene sine, eller få noen til å gjøre det hvis de bor langt unna. Selv har jeg dårlig samvittighet og nervene utenpå kroppen hvis det har gått mer enn to-tre dager mellom hver gang jeg har vært i havna. Og det er IKKE fordi båtene mine lekker mer en andre, bare så det er sagt.

I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so...

Kragerø 26 med Sole SM616 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...