Frehau Svart 3.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2010 Må si jeg har litt lyst på rgb versjonen, slik at jeg kan ha rødt lys ved nattseilas... Sitér dette innlegget www.leahnis.net Link to post
Fanafjord Svart 3.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2010 (redigert) Kjøpte meg akkurat 10 pærer til kr 160 (inkl frakt) på ebay. Da slipper jeg fortolling i Norge også Beskrivelse: Brand new 12V G4 21 LED Warm White light Bulb This list is for 2x (2 units/bulbs) (Brightness = 20W filament bulb) Specification: * Voltage: DC 12v * Watts: 1.32w * LED Quantity: 21pcs * LED type: Warm White LED, 3000k * Life time : 50000 Hrs Approx * Angle: 120 ° * Lumen: 60 Lm * Abm.:Φ31mmx11mm Package inclulding: 2X G4 LED bulbs Warm white Redigert 3.Mars.2010 av Fanafjord (see edit history) Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
Majali Svart 3.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2010 Og hva er tollgrensen? må nok se å få bestilt noen slike jeg også.. har 16 stk a 20W halogen i dag.... masse strøm å spare :-) Sitér dette innlegget Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre Link to post
-Luna- Svart 3.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2010 Tollgrensen er 200Kr. Noen ganger slipper du toll selv om det er litt over også. Sitér dette innlegget Joda 24 T m/49Hk P4.108 Åpen båt m/15Hk Yamarin 5150BR 80Hk Yamaha Nimbus 3000 VP TAMD41P 192Hk Skorgenes Sonic 375 Link to post
Lars H. Svart 3.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2010 Jeg har nettopp bestilt en LED-lampe fra dealextreme.com til $6,05 fri frakt. Da kommer den vel enkelt og greit i posten uten noen dikkedarer? Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
-Luna- Svart 3.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2010 Jeg har nettopp bestilt en LED-lampe fra dealextreme.com til $6,05 fri frakt. Da kommer den vel enkelt og greit i posten uten noen dikkedarer? Lars H. Stemmer det. Fri frakt også. Noen ganger i oppkrav eller rett i kassa. Tingen med dealextreame er at det kan ta litt tid før varen kommer. Ca en mnd. Sitér dette innlegget Joda 24 T m/49Hk P4.108 Åpen båt m/15Hk Yamarin 5150BR 80Hk Yamaha Nimbus 3000 VP TAMD41P 192Hk Skorgenes Sonic 375 Link to post
Fanafjord Svart 3.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2010 (redigert) Disse LED som jeg bestillte kommer fra HongKong. Har bestill smårusk derifra før og det tar gjerne 2 - 3 uker før man har det i hende. Litt off topic: Kunne tenkt meg å bestillt LED pærer som erstatter 220 Volts halogenpærer. (Sokkel GU10) Hva tror dere er det en sikkerhetsrisiko å bestille slikt fra Kina? Det man kjøper i Europa er vel lagt der uansett. Redigert 3.Mars.2010 av Fanafjord (see edit history) Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
Lars H. Svart 3.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2010 (redigert) Tingen med dealextreame er at det kan ta litt tid før varen kommer Hei. La merke til at det tar litt tid, men dette haster ikke. Og betaling med kredittkort via PayPal er vel OK? Å betale på denne måten er nemlig helt nytt for meg. Det er faktisk første gang jeg handler fra utlandet via internett! Håper DealExtreme er et seriøst firma. Det jeg har bestilt er en LED-lampe jeg skal modifisere og bruke som lys ved macrofotografering. Det var en kar på diskusjon.no som hadde kommet på ideen, og tilpasset lampen til kameraet sitt. Og som den "petter-smart" jeg er, må jeg jo teste dette ut, - for kun 36 kroner! Lars H. Redigert 3.Mars.2010 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Fanafjord Svart 3.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2010 (redigert) Paypal er veldig grei. Selgeren få ikke se ditt kredittkortnummer og handelen er forsikret når du kjøper på ebay og betaler med PayPal. Vekselkurs er en liten hakk dårligere men ikke direkte galt. (Fortsatt bedre om du hadde kjøpt dollar hos DNB Nor ) Redigert 3.Mars.2010 av Fanafjord (see edit history) Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
-Luna- Svart 3.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2010 Litt off topic: Kunne tenkt meg å bestillt LED pærer som erstatter 220 Volts halogenpærer. (Sokkel GU10) Hva tror dere er det en sikkerhetsrisiko å bestille slikt fra Kina? Det man kjøper i Europa er vel lagt der uansett. Vanskelig å si angående sikkerheten. Bare husk at det kan bli problemer med å dimme en LED spot som er tilkoblet 220V. Ellers ville jeg kontrollert hvor varm den går. Bestill en og prøv ut. Så forteller du oss hvordan det gikk Lurer på det samme som deg Sitér dette innlegget Joda 24 T m/49Hk P4.108 Åpen båt m/15Hk Yamarin 5150BR 80Hk Yamaha Nimbus 3000 VP TAMD41P 192Hk Skorgenes Sonic 375 Link to post
lassal Svart 3.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2010 Jeg har byttet ut lysene i båten min med LED lys fra Jula. Kjempefine LED lys som gir ett varmt lys. I tillegg inneholder de god kvalitet. Sitér dette innlegget Link to post
Bützfleth Svart 3.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2010 Bare husk at det kan bli problemer med å dimme en LED spot Dimme LED? Når ble det mulig? Sitér dette innlegget Link to post
Danemann Svart 3.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2010 Noen som vet hvor man kan få tak i 24V led-pærer med E27 sokkel? Sitér dette innlegget Vi slutter ikke å leke fordi vi blir gamle, men vi blir gamle når vi slutter å leke =) Link to post
shaukaas Svart 3.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2010 (redigert) Dimme LED? Når ble det mulig? PWM = Pulse With Modulation. Finnes mange såkalte "LED dimmere" å få kjøpt - til hundepriser her på berget. Tror jeg betalte rundt 600,- /stk hos Jama i fjor, dum som var var. Det er nok Dealextreme og eBay er stedene for denslags - ingen tvil om det! Redigert 3.Mars.2010 av shaukaas (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bützfleth Svart 4.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2010 Takker, shaukaas! Har ikke vurdert LED noe særlig pga mulighet for å dimme. Trodde ikke det var mulig. Men nå skal jeg jammen ta meg en titt gitt. Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 4.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2010 LED-dimmer - f t på tilbud hos ELFA Sorry - tok feil: var bare 12V-dimmer Sitér dette innlegget Link to post
Majali Svart 4.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2010 (redigert) jeg har forstått det slik at det ikke er så mange av ledene som er dimbare. På noen nettsider er det fremhevet at de er dimbare... Men jeg har ikke prøvd.. red: Ser på Ledtknikk.no at de selger dimmere fra kr 187 og kr 297 (24W lednignsdimmer, og en 96W på vegg dimmer...) Redigert 4.Mars.2010 av MY Casa (see edit history) Sitér dette innlegget Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre Link to post
-Luna- Svart 4.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2010 En LED lar seg dimme. Ved lavere tilført strøm til LEDen vil den avgi lavere lysstyrke. Problemet er at spenningen på en LED ofte er så lav som 3V. Da er det en egen elektronikk(driver) som sørger for at LEDen får korrekt spenning/strøm. Denne driveren lar seg ikke dimme med en ordinær dimmer. Har du LED i båt tilkoblet 12V uten driver kan denne dimmes med en spenningsregulator. Sitér dette innlegget Joda 24 T m/49Hk P4.108 Åpen båt m/15Hk Yamarin 5150BR 80Hk Yamaha Nimbus 3000 VP TAMD41P 192Hk Skorgenes Sonic 375 Link to post
Targa 23.1 Svart 4.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2010 Leter etter rød Feston T8 (rørpære med spiss sokkel i endene) ca. 31 mm lang. Noen som kan hjelpe? Sitér dette innlegget Link to post
Junke Svart 4.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2010 Leter etter rød Feston T8 (rørpære med spiss sokkel i endene) ca. 31 mm lang.Noen som kan hjelpe? De har noen her Men vet ikke om det er helt rett type Sitér dette innlegget Link to post
Junke Svart 4.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2010 (redigert) Beklager, dobbel posting Redigert 4.Mars.2010 av Junke (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Regina III Svart 4.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2010 Noen LEDlamper er fint dimbare. Det gjelder de hvor strømbegrensning er utført med seriekoblet motstand. Reguleringsområdet vil imidlertid være langt mindre enn for glødepærer, så dimmer bør være beregnet for LED. På en slik dimmer kan som regel min og maxpunkt settes, og dermed gi en fin regulering. Jeg har montert LED lysslange (3000 K) i gardinbrettet, fint regulerbar fra null til full. Mer avanserte LEDpærer har halvleder strømbegrensning. Fordelen er at de lyser med samme intensitet over et stort spenningsområde, men tilkoblet dimmer har de omtrendt to tilstander, på og av! Sitér dette innlegget Link to post
Bergen Svart 4.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2010 200Kr. Noen ganger slipper du toll selv om det er litt over også. Dett er ikke noe du skal påregne! Kaptein Blondebill bestilte noe sminkegreier fra UK og bommet litt på pundkursen (Tollvesnet har en valutatabell som er den gjeldende), summen ble derfor NOK kr 201,60. Ikke noe kjære mor hos Tollvesenet så da ble det moms og gebyr. En grense er en grense så greit nok.... Men det er vel på tide å begynne å justere denne satsen på linje med andre avgiftssatser..... Sitér dette innlegget Link to post
Fanafjord Svart 4.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2010 Men det er vel på tide å begynne å justere denne satsen på linje med andre avgiftssatser..... Det var foreslått mange ganger, men en regjering etter den andre holdt på de gamle satsene for å "beskytte næringsdrivende"... Hadde vi kommet oss i EU hadde dette vært så mye enklere. Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
Fanafjord Svart 17.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2010 Kjøpte meg akkurat 10 pærer til kr 160 (inkl frakt) på ebay. Da har jeg fått pærene omsider fra HongKong. Helt greit. Lysstyrke er ok, men lysfargen syns jeg er noe grønnaktig. Tror jeg skal ikke bytte alle pærene i båten men bare over kartbordet, i kjøkken og lugar, slik at man har "koselig" lys når man ligger i havn og ikke trenger å spare på strøm. Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.