Jump to content

LED lamper til belysning i båten.

Nimbus-2600

Recommended Posts

Kjøpte meg akkurat 10 pærer til kr 160 (inkl frakt) på ebay.

Da slipper jeg fortolling i Norge også

Beskrivelse:

Brand new 12V G4 21 LED Warm White light Bulb

This list is for 2x (2 units/bulbs)

(Brightness = 20W filament bulb)

Specification:

* Voltage: DC 12v

* Watts: 1.32w

* LED Quantity: 21pcs

* LED type: Warm White LED, 3000k

* Life time : 50000 Hrs Approx

* Angle: 120 °

* Lumen: 60 Lm

* Abm.:Φ31mmx11mm

Package inclulding:

2X G4 LED bulbs Warm white

Redigert av Fanafjord (see edit history)

I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky,

And all I ask is a tall ship and a star to steer her by,

And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking,

And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking.

Jeg har nettopp bestilt en LED-lampe fra dealextreme.com til $6,05 fri frakt. Da kommer den vel enkelt og greit i posten uten noen dikkedarer?

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Jeg har nettopp bestilt en LED-lampe fra dealextreme.com til $6,05 fri frakt. Da kommer den vel enkelt og greit i posten uten noen dikkedarer?

Lars H.

Stemmer det. Fri frakt også. Noen ganger i oppkrav eller rett i kassa. Tingen med dealextreame er at det kan ta litt tid før varen kommer. Ca en mnd.

Joda 24 T m/49Hk P4.108 Åpen båt m/15Hk Yamarin 5150BR 80Hk Yamaha Nimbus 3000 VP TAMD41P 192Hk Skorgenes Sonic 375

Disse LED som jeg bestillte kommer fra HongKong. Har bestill smårusk derifra før og det tar gjerne 2 - 3 uker før man har det i hende.

Litt off topic: Kunne tenkt meg å bestillt LED pærer som erstatter 220 Volts halogenpærer. (Sokkel GU10) Hva tror dere er det en sikkerhetsrisiko å bestille slikt fra Kina? Det man kjøper i Europa er vel lagt der uansett.

Tingen med dealextreame er at det kan ta litt tid før varen kommer

Hei.

La merke til at det tar litt tid, men dette haster ikke. Og betaling med kredittkort via PayPal er

vel OK? Å betale på denne måten er nemlig helt nytt for meg. Det er faktisk første gang jeg

handler fra utlandet via internett! Håper DealExtreme er et seriøst firma.

led_camp_shipping.jpg

Det jeg har bestilt er en LED-lampe jeg skal modifisere og bruke som lys ved macrofotografering.

Det var en kar på diskusjon.no som hadde kommet på ideen, og tilpasset lampen til kameraet sitt.

Og som den "petter-smart" jeg er, må jeg jo teste dette ut, - for kun 36 kroner!

led_camp.jpgled_camp_camera.jpg

Lars H.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Paypal er veldig grei. Selgeren få ikke se ditt kredittkortnummer og handelen er forsikret når du kjøper på ebay og betaler med PayPal. Vekselkurs er en liten hakk dårligere men ikke direkte galt. (Fortsatt bedre om du hadde kjøpt dollar hos DNB Nor :lol:)

Litt off topic: Kunne tenkt meg å bestillt LED pærer som erstatter 220 Volts halogenpærer. (Sokkel GU10) Hva tror dere er det en sikkerhetsrisiko å bestille slikt fra Kina? Det man kjøper i Europa er vel lagt der uansett.

Vanskelig å si angående sikkerheten. Bare husk at det kan bli problemer med å dimme en LED spot som er tilkoblet 220V. Ellers ville jeg kontrollert hvor varm den går. Bestill en og prøv ut. Så forteller du oss hvordan det gikk :wink: Lurer på det samme som deg

Joda 24 T m/49Hk P4.108 Åpen båt m/15Hk Yamarin 5150BR 80Hk Yamaha Nimbus 3000 VP TAMD41P 192Hk Skorgenes Sonic 375

jeg har forstått det slik at det ikke er så mange av ledene som er dimbare.

På noen nettsider er det fremhevet at de er dimbare...

Men jeg har ikke prøvd..

red: Ser på Ledtknikk.no at de selger dimmere fra kr 187 og kr 297 (24W lednignsdimmer, og en 96W på vegg dimmer...)

Redigert av MY Casa (see edit history)

Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre

En LED lar seg dimme. Ved lavere tilført strøm til LEDen vil den avgi lavere lysstyrke. Problemet er at spenningen på en LED ofte er så lav som 3V. Da er det en egen elektronikk(driver) som sørger for at LEDen får korrekt spenning/strøm. Denne driveren lar seg ikke dimme med en ordinær dimmer.

Har du LED i båt tilkoblet 12V uten driver kan denne dimmes med en spenningsregulator.

Noen LEDlamper er fint dimbare. Det gjelder de hvor strømbegrensning er utført med seriekoblet motstand. Reguleringsområdet vil imidlertid være langt mindre enn for glødepærer, så dimmer bør være beregnet for LED. På en slik dimmer kan som regel min og maxpunkt settes, og dermed gi en fin regulering.

Jeg har montert LED lysslange (3000 K) i gardinbrettet, fint regulerbar fra null til full.

Mer avanserte LEDpærer har halvleder strømbegrensning. Fordelen er at de lyser med samme intensitet over et stort spenningsområde, men tilkoblet dimmer har de omtrendt to tilstander, på og av!

200Kr. Noen ganger slipper du toll selv om det er litt over også.

Dett er ikke noe du skal påregne!

Kaptein Blondebill bestilte noe sminkegreier fra UK og bommet litt på pundkursen (Tollvesnet har en valutatabell som er den gjeldende), summen ble derfor NOK kr 201,60. Ikke noe kjære mor hos Tollvesenet så da ble det moms og gebyr. En grense er en grense så greit nok.... :smiley:

Men det er vel på tide å begynne å justere denne satsen på linje med andre avgiftssatser..... :flag:

Men det er vel på tide å begynne å justere denne satsen på linje med andre avgiftssatser.....

Det var foreslått mange ganger, men en regjering etter den andre holdt på de gamle satsene for å "beskytte næringsdrivende"...

Hadde vi kommet oss i EU hadde dette vært så mye enklere. :flag:

• 2 uker senere...

Da har jeg fått pærene omsider fra HongKong. Helt greit. Lysstyrke er ok, men lysfargen syns jeg er noe grønnaktig. Tror jeg skal ikke bytte alle pærene i båten men bare over kartbordet, i kjøkken og lugar, slik at man har "koselig" lys når man ligger i havn og ikke trenger å spare på strøm.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...