Jump to content

Hydrolift F-23 300HK vs Jeppe 22 225HK V-MAX


Duvis

Recommended Posts

Hehe, et lite siste svar. Har funnet en anne Hydro i nærheten og den er til samme pris med henger. Men her så er båten overhalt med nye manifoiler/raisere/tenning

Alt arbeid på merkeverksted. Høsten 2008

Link: http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=18914463

 

Vil dette være et bedre kjøp enn f. eks den andre Hydroen? I og med at det dere sa var dyrt, er jo alt bytta til nye deler og overhalt motor? Eller burdejeg fortsatt gå for den andre som stod i Porsgrunn?

Link to post
Share on other sites

Hvis den nettop er tatt service på og har skiftet det meste av forbruksvarene i motoren, tror jeg en er et bedre kjøp. Den er nyere og!!!!

 

Kankje det er et bedre kjøp, nyere motor og båt, og helt ny henger.. :flag: Gå heller for den, MEN det var ingen bilder oppi den. :crazy:

Link to post
Share on other sites

Den båten har jeg sett i aksjon og den går som et skudd. Skikkelig røff lyd.

Jeg ville også ringt til verkstedet og hørt hvor mye de delene koster samt arbeidet, så vil du nok føle at den er et bedre kjøp en den andre. Ta en prat med de gutta og skaff deg litt relasjoner. Viktig med god kontakt med flinke folk. Selv om du ikke tror at du vil trenge noe hjelp i nærmeste fremtid.

Lykkelig Dracoeier ^_^

Link to post
Share on other sites

Double Weber, har du sett akkurat den båten som er til salgs i aksjon? Da kan du vel bekrefte om den er blå eller grønn? :tongue:

Men ja, jeg stusser også over det. Ser det er fire Hydroer til salgs på finn, og alle de er jo avbildet blåe, men på farge så står det Grønn på 3/4 F-23 :S

Link to post
Share on other sites

Jeg har hatt en Jeppe 22 med 150hk Evenrude, har aldri opplevd et mer artig skrog. Den gikk 50 knop og jeg kjørte fra en F23 med 220hk både på toppfart og akslerasjon... Det som er negativt med Jeppen er at de ikke er lettsolgte, her burde du kunne gjøre et bra kjøp!

 

Mitt råd er å kjøpe Jeppen, raskere og bedre men ukurant å selge. Derfor mer å prutte....

Windy 22 Sport, 350 Mag mpi

 

www.ulyd.net

Link to post
Share on other sites

Jeg har sett den hvist den er blå. Kjenner også igjen stedet der den står på land på bildet. Hydrolift har et utsalg/service sted bare 2km fra der jeg bor. Det ser ut som den står på siden av det bygget.

Der jeg så den i aksjon, altså en blå en, er bare noen hundre meter fra der selger bor.

Lykkelig Dracoeier ^_^

Link to post
Share on other sites

Hvor mye tror dere det vil å bytte den "pakka" som er byttet?

 

Tja. Typisk pris for manifolder, raisere og pakninger ligger på ca 10 000,- + arbeid. Hva som ligger i ny "tenning" vet vel bare verktedet, men om det dreier seg om rotor/fordelerlokk/ledninger og plugger ender dette opp på en tusenlapp eller to.

Link to post
Share on other sites

det kan sikkert stemme han har en kvittering på 57 000 kroner :wink: Typisk pris på deler kjøpt hos tredjepart er som Whistler nevner. Men at akkurat samme delene kjøpt hos merkeforhandler inkl arbeid kommer opp i slikt beløp er ikkje umulig. Men den BØR jaggu meg omfatte meget meir enn nevnte deler spør du meg! Dette er uansett deler man lett bytter sjøl.

Link to post
Share on other sites

Sæbø, hva mener du med "Prismessig og servicemessig, så er det fint å slippe drev...med en påhenger?..nei litt sånn konfirmantpreg på det spør du meg." ?

Ja, jeg har bestemt meg for Hydroliften, men som du ser så står jeg mellom to hydrolifter. En hvor overhaling av motor, hvor manifolder osv ble byttet, og en som det ikke er gjort slikt på enda. Begge selges med henger, og jeg vil tippe at kanskje Vil tippe at prismessig er de helt like. Så er den hvor motor har blitt overhalt osv, klart første valg, hvis de ser helt like ut utvendig og interiør?

Link to post
Share on other sites

Hydro er klart førstevalget :smiley:

Både for øyet og marked. Det bør telle...

Hydrolift :flag:

 

Er så enig ! Disse båtene er knallkule, men jeg tror ikke de eies så lenge av de som kjøper dem ! Stor sirkulasjon av eiere ettersom man finner ut at det ikke var lykken allikevel med en slik båt !? Der kommer Hydroliften inn ! Høyere annenhåndsverdi !

Redigert av Worry II (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...