Duvis Svart 8.Oktober.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Oktober.2009 Hehe, et lite siste svar. Har funnet en anne Hydro i nærheten og den er til samme pris med henger. Men her så er båten overhalt med nye manifoiler/raisere/tenning Alt arbeid på merkeverksted. Høsten 2008 Link: http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=18914463 Vil dette være et bedre kjøp enn f. eks den andre Hydroen? I og med at det dere sa var dyrt, er jo alt bytta til nye deler og overhalt motor? Eller burdejeg fortsatt gå for den andre som stod i Porsgrunn? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Worry II Svart 8.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 8.Oktober.2009 Helt klart ! Den pakka som er byttet der er kostbar, og må påberegnes hvert 10. år, den vil nok komme snart på den andre ! Løp og kjøp ! Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Chipsrederx85 Svart 8.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 8.Oktober.2009 Hvis den nettop er tatt service på og har skiftet det meste av forbruksvarene i motoren, tror jeg en er et bedre kjøp. Den er nyere og!!!! Kankje det er et bedre kjøp, nyere motor og båt, og helt ny henger.. Gå heller for den, MEN det var ingen bilder oppi den. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Duvis Svart 8.Oktober.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Oktober.2009 Hvor mye tror dere det vil å bytte den "pakka" som er byttet? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Hillmar Svart 8.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 8.Oktober.2009 Jeg ville tatt kontakt med det verkstedet du sannsynligvis kommer til å bruke, og spørre dem hva det vil koste å bytte det som står i annonsen. Da får du sammtidig et inntrykk av verkstedet du kommer til å bruke hvis du kjøper en sånn båt... Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Duvis Svart 8.Oktober.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Oktober.2009 Men hvis motoren ble "renovert" i 2008, så tror jeg ikke at jeg kommer til å trenge en ny "renovering" før om en del år? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Double Weber Svart 8.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 8.Oktober.2009 Den båten har jeg sett i aksjon og den går som et skudd. Skikkelig røff lyd. Jeg ville også ringt til verkstedet og hørt hvor mye de delene koster samt arbeidet, så vil du nok føle at den er et bedre kjøp en den andre. Ta en prat med de gutta og skaff deg litt relasjoner. Viktig med god kontakt med flinke folk. Selv om du ikke tror at du vil trenge noe hjelp i nærmeste fremtid. Sitér dette innlegget Lykkelig Dracoeier ^_^ Link to post Share on other sites More sharing options...
Double Weber Svart 8.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 8.Oktober.2009 Det står at den skal være mørke grønn. Men er ikke den båten som er avbildet blå?? Sitér dette innlegget Lykkelig Dracoeier ^_^ Link to post Share on other sites More sharing options...
andersb Svart 8.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 8.Oktober.2009 hydroliften vil ha mindre verditap Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Duvis Svart 8.Oktober.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Oktober.2009 Double Weber, har du sett akkurat den båten som er til salgs i aksjon? Da kan du vel bekrefte om den er blå eller grønn? Men ja, jeg stusser også over det. Ser det er fire Hydroer til salgs på finn, og alle de er jo avbildet blåe, men på farge så står det Grønn på 3/4 F-23 :S Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Bearded Beast Svart 8.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 8.Oktober.2009 hmm blå? synes den ser grønn ut eg.. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
josefsen Svart 8.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 8.Oktober.2009 Jeg har hatt en Jeppe 22 med 150hk Evenrude, har aldri opplevd et mer artig skrog. Den gikk 50 knop og jeg kjørte fra en F23 med 220hk både på toppfart og akslerasjon... Det som er negativt med Jeppen er at de ikke er lettsolgte, her burde du kunne gjøre et bra kjøp! Mitt råd er å kjøpe Jeppen, raskere og bedre men ukurant å selge. Derfor mer å prutte.... Sitér dette innlegget Windy 22 Sport, 350 Mag mpi www.ulyd.net Link to post Share on other sites More sharing options...
Double Weber Svart 8.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 8.Oktober.2009 Jeg har sett den hvist den er blå. Kjenner også igjen stedet der den står på land på bildet. Hydrolift har et utsalg/service sted bare 2km fra der jeg bor. Det ser ut som den står på siden av det bygget. Der jeg så den i aksjon, altså en blå en, er bare noen hundre meter fra der selger bor. Sitér dette innlegget Lykkelig Dracoeier ^_^ Link to post Share on other sites More sharing options...
Whistler Svart 8.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 8.Oktober.2009 Hvor mye tror dere det vil å bytte den "pakka" som er byttet? Tja. Typisk pris for manifolder, raisere og pakninger ligger på ca 10 000,- + arbeid. Hva som ligger i ny "tenning" vet vel bare verktedet, men om det dreier seg om rotor/fordelerlokk/ledninger og plugger ender dette opp på en tusenlapp eller to. Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post Share on other sites More sharing options...
Duvis Svart 8.Oktober.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Oktober.2009 Han sa at han hadde kvittering på dette og den viste 57000 kr :| Kan dette stemme? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Bearded Beast Svart 8.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 8.Oktober.2009 det kan sikkert stemme han har en kvittering på 57 000 kroner Typisk pris på deler kjøpt hos tredjepart er som Whistler nevner. Men at akkurat samme delene kjøpt hos merkeforhandler inkl arbeid kommer opp i slikt beløp er ikkje umulig. Men den BØR jaggu meg omfatte meget meir enn nevnte deler spør du meg! Dette er uansett deler man lett bytter sjøl. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Duvis Svart 8.Oktober.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Oktober.2009 Alt ble gjort hos Hydrolift egen serviceavdeling i Kristiansand. Hydroliftforhandler ;) Nå var dette pris for de delene, pluss arbeid og overhaling. ikke KUN for delene! Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Bearded Beast Svart 8.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 8.Oktober.2009 jada eg såg det og nevnte det :) Det er nå fort gjort å se over kvitteringen da. Den følger gjerne med på kjøpet tenke eg ;) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Duvis Svart 8.Oktober.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Oktober.2009 Hehe, ja sant. Men da må jeg dra 3 timer for å se på kvitteringa. mens den båten uten overhaling osv ligger jo 30 min unna. Så får se... Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Double Weber Svart 8.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 8.Oktober.2009 3 timer som det er verd å kjøre for et bedre og sikrere kjøp. Sitér dette innlegget Lykkelig Dracoeier ^_^ Link to post Share on other sites More sharing options...
Bearded Beast Svart 8.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 8.Oktober.2009 om den nærmeste fortsatt har originale manifolder så er nå det prutegrunnlag ;) er begge ferskvannskjølte? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Duvis Svart 8.Oktober.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Oktober.2009 Ja, er kanskje det. Så jeg må antakelig bytte manifoldene straks jeg har kjøpt den? Det er ikke noe sjans for at jeg kan ha den som har "orginal delene" i 5-6 år uten å skifte noe som helst kostbart? Nei, begge er saltvannskjølte. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Sjeldenutpå Svart 8.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 8.Oktober.2009 Vanskelig den der. Hydro er klart førstevalget Både for øyet og marked. Det bør telle... Prismessig og servicemessig, så er det fint å slippe drev...med en påhenger?..nei litt sånn konfirmantpreg på det spør du meg. Hydrolift Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post Share on other sites More sharing options...
Duvis Svart 8.Oktober.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Oktober.2009 Sæbø, hva mener du med "Prismessig og servicemessig, så er det fint å slippe drev...med en påhenger?..nei litt sånn konfirmantpreg på det spør du meg." ? Ja, jeg har bestemt meg for Hydroliften, men som du ser så står jeg mellom to hydrolifter. En hvor overhaling av motor, hvor manifolder osv ble byttet, og en som det ikke er gjort slikt på enda. Begge selges med henger, og jeg vil tippe at kanskje Vil tippe at prismessig er de helt like. Så er den hvor motor har blitt overhalt osv, klart første valg, hvis de ser helt like ut utvendig og interiør? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Worry II Svart 8.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 8.Oktober.2009 (redigert) Hydro er klart førstevalget Både for øyet og marked. Det bør telle... Hydrolift Er så enig ! Disse båtene er knallkule, men jeg tror ikke de eies så lenge av de som kjøper dem ! Stor sirkulasjon av eiere ettersom man finner ut at det ikke var lykken allikevel med en slik båt !? Der kommer Hydroliften inn ! Høyere annenhåndsverdi ! Redigert 8.Oktober.2009 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.