Jump to content

Hydrolift F-23 300HK vs Jeppe 22 225HK V-MAX


Duvis

Recommended Posts

Sæbø, hva mener du med "Prismessig og servicemessig, så er det fint å slippe drev...med en påhenger?..nei litt sånn konfirmantpreg på det spør du meg." ?

 

Drev er det endel meir service på, som også kan koste endel. Dette slippe du på påhenger. Det var det eg meinte. Dette veit du nok.

En båt med innenbordsmotor virker meir solid og gjennomført, og er meget penere, enn en med påhenger. Speedbåt med påhenger virker "billigere" om du forstår.

Dette er personlige synspunkt :smiley:

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Link to post
Share on other sites

I dag jobbet jeg i nabolaget der selger bor, og i den forbindelse knipset jeg noen bilder av den aktuelle hydroliften. Siden det ikke lå mer en ett bilde på finn så tok jeg meg den friheten. :saint: Den stod parkert på hengeren ute i gaten.

Den ser blåaktig ut på avstand men den er mørke-grønn. Kunne ikke se det før jeg kom nærme. Blir nok en del klarere i fargen etter en har polèrt den.

 

pa090601.jpg

pa090602.jpg

pa090603.jpg

pa090604.jpg

pa090605.jpg

pa090606.jpg

pa090607.jpg

pa090608.jpg

Lykkelig Dracoeier ^_^

Link to post
Share on other sites

Tusen takk for at du tok deg friheten til å gjøre dette, Double Weber! Ringte han selgeren i dag, og han sa at alt var i tipp top stand, men man måtte ta en polering og få jobba litt med bunnen til båten, for den ville tape en del knop slik som den var nå. Hvor mye vil det koste og gjøre dette skikkelig på verksted? Noen som har noe ca pris på dette? Den kalesjen som følger med, er det den opprinnelige F-23 kalesja, eller er den hjemmelaga? :tongue:

Link to post
Share on other sites

Jeg snakket i tillegg med han som eide den Hydroen i Porsgrunn. Der var manifoiler byttet for 2 år siden og han hadde hatt service på den hvert år, og i tillegg ferskvannskjørt den før han tar den opp osv. Så det høres vel ut som at båten skal være ganske OK da?

Link to post
Share on other sites

Antall omdreininger på propellaksling = maks motorturtall / utveksling (5000r/m /1,5 = 3333)

 

Så tar man akslingens turtall X propellstigning X 60 (min/t) (3333r/m x 25 "/r 60 m/t = 4999500 "/t)

 

Deler på 12 (tommer/fot) (4999500 "/t / 12 "/fot =416625 fot/t)

 

Deler på 6080 (fot/NM) (416625 fot/t / 6080 fot/NM = 68,52 NM/t )

 

Som er det samme som knop

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...