V-strom Startet 18.Oktober.2009 Del på Facebook Startet 18.Oktober.2009 Hei folkens. Vi har bestemt oss for å kjøpe oss båt, men er ikke helt sikker på hva vi skal kjøpe. Har vært å sett på quicksilver 640 weekend og liker båten kjempegodt. Det vi er på utkikk etter er båt på rundt 20 fot, motor bør være 100 hk eller mer, sengeplasser for min. 2, kokemuligheter, må være ok å dykke fra, mao en allround helårs weekendturbåt. Har planlagt å ha den liggende i nærheten av Trondheim. Vil helst kjøpe ny, prisleie 0 - 400 000,- Trenger råd ang. båttype, innenbords-utenbords motor, bensin el. diesel, havneplass og sikkert mange ting vi ikke har tenkt på... Håper på mange gode råd V-strom Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 18.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 18.Oktober.2009 Hei og velkommen ombord :-) skal du ha helårsbåt ville jeg satset på en båt som kan lukkes. Første som faller meg inn er Beneteau Antares 620. Har selv fundert på en slik og liker den godt. Med hundre hester får du nok moment til komfortabel tur med tung last. Sett inn varmer og et lite koke apparat. Strekker du deg lenger enn pris grensen din (mange gjør det når de begynner å se på båt) ville jeg kikket på Antares 750. Det går en diskusjon om denne båten på forumet nå. Sitér dette innlegget Link to post
Marulf Svart 18.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 18.Oktober.2009 Om du ikke skal ha hardtop båt kan jeg anbefale Ibiza 20 touring evt askeladden 605/615. Begge disse har en form for "akterdekk" som egner seg bra til dykking, fisking etc. Kanskje ikke verdens beste tur-båt, men OK for 2 personer for en helg eller så. Jeg ville uansett valgt utenbordsmotor på denne størrelse båt. Sitér dette innlegget Link to post
ADNOH Svart 18.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 18.Oktober.2009 Jeg har gode erfaringer med Skibsplast 605. Her har du lett tilgang tilrekka og helt akterut, uten å tråkke i puter etc. Sitér dette innlegget 2015 Mazda 2016 US Ford Link to post
V-strom Svart 20.Oktober.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Oktober.2009 Takk for svar! Har bestemt oss for en "hardtopp" m. utvendig akterdekk, ala quicksilver 640 weekend m. varmeapparat. Noen som har erfaring med denne båten? Er dette en OK helårsbåt? Sitér dette innlegget Link to post
ibizafan Svart 20.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 20.Oktober.2009 ibiza 19 touring ibiza 20 touring Sitér dette innlegget BÅT SKAL VÆRE NORSK BYGD,BÅT MED STIL IBIZASLANKE OG ELEGANTEGÅ MYKT FINT SJØEN.obs obs ibizaen min går ca 40 knop med ny suzuki df 140 learn burn stål propell må jeg ha Link to post
Hansi Svart 20.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 20.Oktober.2009 (redigert) Ibiza 20 T kan anbefales men sovekabinen / forlugaren er noe trang. En praktisk båt. 100 hk er for lite, optimale på båten vil være rundt 150 hk. Jeg hadde 115 hk på min. Redigert 20.Oktober.2009 av Hansi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ibizafan Svart 20.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 20.Oktober.2009 ibiza 25 touring Sitér dette innlegget BÅT SKAL VÆRE NORSK BYGD,BÅT MED STIL IBIZASLANKE OG ELEGANTEGÅ MYKT FINT SJØEN.obs obs ibizaen min går ca 40 knop med ny suzuki df 140 learn burn stål propell må jeg ha Link to post
Vikakar Svart 20.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 20.Oktober.2009 Enig, kjøp båt som virker alt for stor. Da slipper du og bytte før neste år.... Sitér dette innlegget Bekymre deg ikke for det som er forbi, vend deg mot det som kommer. Link to post
Hansi Svart 21.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 21.Oktober.2009 (redigert) ibiza 25 touring Ser poenget, men hvis han ønsker en båt på ca 20' blir Ibiza 25 litt for stor. Dessuten snakker en om en helt annen prisklase også. Redigert 21.Oktober.2009 av Hansi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 21.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 21.Oktober.2009 Kan anbefale Beneteau Antares 650 eller Jeanneau Merry Fisher 625. Samme skrog med litt forskjell i utformingen av styrhuset. Som regel sitter det en Suzuki 90 eller 115hk på disse båtene. Har en Eberspächer 4kW varmer i min Antares, blir fort varmt og godt selv om det er noen kuldegrader. Sitér dette innlegget Link to post
motor Svart 21.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 21.Oktober.2009 http://www.mv-marin.fi/sve/6600fc.html Denne båten har aktercabin hvor to personer sover godt i ferdig redd seng. Varmeapperat/defroster er den forberedt for. Rimelig båt som er egnet til lengre turer. Like god innvendig plass i denne som til eks. Falcon 26, men denne er mer moderne bygget. Ekstra pluss for stor solluke og eget toalettrom. Har en selv og er strålende fornøyd. Mulig at det kan finnes en overhenger i Sverige som kan leveres til ca 40000,- nok. ferdig tollet. Leveres i Norge av Proas i Ålesund og Lundamo auto i trondheim. Sitér dette innlegget Link to post
V-strom Svart 19.November.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.November.2009 Har fått bra tilbud hos industri og marinediesel i Trondheim på Quicksilver weekend med Mercury 115 optimax. Var helt sikker i min sak helt til i dag da jeg var innom Lundamo Auto og fikk tilbud på ny modell av antares; 680 m. Suzuki df 115, MEN ser her på forumet at det er mange som er misfornøyde med Lundamo i etterkant av kjøp! Erfaringer og meninger folkens??? V-strom Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 19.November.2009 Del på Facebook Svart 19.November.2009 Er det Antares 580 du har fått tilbud på eller har det kommet enda en ny Antares modell? Sitér dette innlegget Link to post
V-strom Svart 19.November.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.November.2009 Er det Antares 580 du har fått tilbud på eller har det kommet enda en ny Antares modell? Ny modell, 680. http://www.dickies.co.uk/notice-board/the-...eau-antares-680 Sitér dette innlegget Link to post
jone Svart 19.November.2009 Del på Facebook Svart 19.November.2009 du må se på yamarin 59C den kan du bruke til alt.... sett på en 100 eller 115 yamaha en sikker vinner. Sitér dette innlegget Link to post
fuskefanten Svart 20.November.2009 Del på Facebook Svart 20.November.2009 Dersom du skal bruke båt mye til fiske, dykking, rolig kjøring etc ville jeg nok gått for en 4-takter. Dersom du skal gå mye på marsjfart, er Optimaxen et godt valg. Sprek, bra aks, gunstig forbruk. Men vibrerer og rister en del på tomgang, her er 4-takteren mer sivilisert (har hatt Optimax 115 selv). Antares`en på bildene så riktig lekker ut, kjenner ikke til den andre av utseende. Men ville sett vel så mye på skroget som utvendig design. Har du et "flatt" skrog blir det mye smell i litt sjø, ville prioritert et skarpt V-bunn skrog. Hadde selv en Uttern, men ville nok vært mer fornøyd med skrog type Yamarin. Sitér dette innlegget Link to post
V-strom Svart 2.Desember.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Desember.2009 Tjoheii Da har vi bestilt Quicksilver 640 weekend m. Mercury Optimax 115, levering Jan/Feb 2010. Vår første båt Har også kjøpt båtplass i Trondheim (ØE) VI GLÆR OSS !!! V-strom Sitér dette innlegget Link to post
ibizafan Svart 6.Desember.2009 Del på Facebook Svart 6.Desember.2009 så de blei en POLAK til slutt! Sitér dette innlegget BÅT SKAL VÆRE NORSK BYGD,BÅT MED STIL IBIZASLANKE OG ELEGANTEGÅ MYKT FINT SJØEN.obs obs ibizaen min går ca 40 knop med ny suzuki df 140 learn burn stål propell må jeg ha Link to post
Hansi Svart 6.Desember.2009 Del på Facebook Svart 6.Desember.2009 (redigert) Gratulerer. Ser litt rar ut, men sikkert bare en vanesak. Redigert 6.Desember.2009 av Hansi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
V-strom Svart 6.Desember.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Desember.2009 Hehe, myttji rart som flyt i sjøen V-strom Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 7.Desember.2009 Del på Facebook Svart 7.Desember.2009 Hehe, myttji rart som flyt i sjøen Helt klart, og noen ganger lurer en på om konstruktørene har vært drita ved tegnebrettet mens de holdt på. Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 7.Desember.2009 Del på Facebook Svart 7.Desember.2009 Hyggelige tilbakemeldinger til en som har kjøpt seg sin første båt... ...noen ganger lurer jeg på oppdragelsen til enkelte... Gratulerer med ny båt, den får du garantert mange fine turer med.. Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
roesok Svart 7.Desember.2009 Del på Facebook Svart 7.Desember.2009 Hehe, myttji rart som flyt i sjøen :lol Helt klart, og noen ganger lurer en på om konstruktørene har vært drita ved tegnebrettet mens de holdt på. Men denne var ikke rar, og konstruktørene var nok edru og hadde i tillegg en kreativ og fin dag Så litt på båten på Brunswick sin hjemmeside og den så både fin og ikke minst praktisk ut. Gratulerer! Sitér dette innlegget Ingen kan oppdage nye verdenshav om han ikke har mot til å tape kysten av synet. Link to post
KenBjork Svart 7.Desember.2009 Del på Facebook Svart 7.Desember.2009 Gratulerer med ny båt. Syntes båten såg stilig ut jeg http://www.brunswickmarinenorway.no/?nid=1...44&bid=8462 Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.