Jump to content

Valg av garnering


Godthaab

Recommended Posts

Hei igjen dere:)

 

Jeg er nå ferdig med spant, isolering og slikt og garnering står for tur. Jeg har dessverre fremdeles ingen bilder, for kameraet er ikke kommet fra rep. :(

 

Jeg kunne tenkt meg en smal faspanel og har sjekket litt rundt på priser. Jeg fikk pris på 410kr kvm for 12x45mm faspanel, greit nok at det er spesialdim, men fremdeles rimelig heftig pris.Særlig når jeg skal ha endel, kanskje noen som vet om noen som selger litt billigere, masseproduksjon? Så jeg tenkte litt på alternativer. Jeg skal ha tett garnering med utluftning i toppen og ned i kjølsvinet.

 

Kom gjerne med bilder og forslag:)

“The pessimist complains about the wind; the optimist expects it to change; the realist adjusts the sails.”

Link to post
Share on other sites

Ja takk, har allerede vært i kontakt med Per, men da på andre ting, trodde ikke han hadde avansert nok utstyr til å lage faspanel, men da skal jeg jammen høre med han :)

“The pessimist complains about the wind; the optimist expects it to change; the realist adjusts the sails.”

Link to post
Share on other sites

Jeg husker jeg har lestt et par "gjør det selv"artikler i båtblader om legging av gardinering.Der ble det brukt teakfiner.Har du sirkelsag er det bare å sette i gang.Du skal jo ha lufting mellom bordene så du trenger ikke not og fjær.Du må nok stryke over kanten med høvel.Fest med messongskruer.Det blir lekkert.Du kan kjøpe finer med teak på bare en side.

 

Hilsen Gutek

Link to post
Share on other sites

Hei

 

Norsjø Sag og Høvleri hadde 63x14mm faspanel til 125kr kvm, god pris. Han høvler også på bestilling når han har tid. Så da henta jeg der. Super køddent å kle skutesida med not og fjær aleine, hadde vært en fordel om det var 10-12mm men men, håper det går litt lettere med 2 ekstra hender i morra.

“The pessimist complains about the wind; the optimist expects it to change; the realist adjusts the sails.”

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...