trikkern Svart 30.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2009 Godt at noen har fornuft her Wasco, og får oss ned på jorda (vannet). Link to post
Kulingen Svart 3.November.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.November.2009 Hei Her kommer en oppdatering med bilder av hva vi har gjort idag og forrige torsdag. Vi har : Laget høyere fribord. Forbedret baugen (mindre picasso-stil ) Gjort akterspeilet finere. Tettet en sprekk på styrbord side Høyere fribord: Baugen: Veldig picasso-kantete..... Men det fikser snekker'n... Resultatet: Akterspeilet: Før: Etter: Tettet en sprekk: Var det bra? Link to post
Hasla 26 Svart 3.November.2009 Link til dette innlegget Svart 3.November.2009 Dette begynner og ligne noe tror pina meg att denne kommer til og flyte to timer i hverfall Skulle kansje prøvd og få senket nesa noe da denne ikke blir bra i motsjø over havet. Jeg er også en klakkør og er stolt av dette. Link to post
Kulingen Svart 3.November.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.November.2009 Bauen er ikke så høy nå....:) Vi håper selfølgelig på at den flyter.... Link to post
Wasco Svart 3.November.2009 Link til dette innlegget Svart 3.November.2009 Se det ja... Ja nå begynner det å komme seg. Men jeg er fremdeles bekymret for stabiliteten. At baugen ikke skal ta bølgene så godt, er jeg mindre bekymret for. Dere har jo ikke tenkt dere ut på noen langtur, og denne farkosten må vel kunne kalles en "godværs" båt... En ting til ... Har dere funnet et passende navn til båten? Eller båter bør jo ha et passende navn. Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
Kulingen Svart 3.November.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.November.2009 Se det ja...Ja nå begynner det å komme seg. Men jeg er fremdeles bekymret for stabiliteten. denne farkosten må vel kunne kalles en "godværs" båt... Tenker at vi bare hiver den uti, setter oss oppi, og ser hva som skjer. Men det blir jo ikke før til sommeren, nei... Har dere funnet et passende navn til båten?Eller båter bør jo ha et passende navn. Neiii... Forslag? Link to post
jandrea Svart 3.November.2009 Link til dette innlegget Svart 3.November.2009 Forslag? HJEMMESNEKK®A I Medlem i RS. Har båtførerbevis fra 1989 Båt: Bavaria 31AC Tidligere: Happy 27 Link to post
tilsjos.no Svart 3.November.2009 Link til dette innlegget Svart 3.November.2009 Morsomt prosjekt, gutter Det er bare å stå på! Det er morsomt å ha slike prosjekter på gang når man er ungdom. :-) WWW.TILSJOS.NO Tips oss på: tips@tilsjos.no Link to post
Wasco Svart 4.November.2009 Link til dette innlegget Svart 4.November.2009 Hei... Lurte bare på hvorfor dere har satt disse bordbitene med den smale siden inn mot skroget? Hadde det ikke vært bedre å legge breisiden inn mot skroget? Navnforslag til båten.... Den skal selvfølgelig hetet Titanic Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
Honduras Svart 4.November.2009 Link til dette innlegget Svart 4.November.2009 Lurte bare på hvorfor dere har satt disse bordbitene med den smale siden inn mot skroget? Elementær båtbyggerteknikk, Wasco. Spantene skal holde mot for trykket utenfra. Materialene har størst styrke når de står som gutta har satt dem. Her har du mye å lære Forslag til navn... Siden den har rett akterspeil og kan minne om ett motorbåtskrog, laget i skikkelige materialer..... Gran Banks * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Wasco Svart 4.November.2009 Link til dette innlegget Svart 4.November.2009 Ok...oppfattet ikke at dette var forlengelse av spantet... Men ser jo det nå...sorry karer....1 - 0 til dere... Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
Bøljan Svart 4.November.2009 Link til dette innlegget Svart 4.November.2009 Navneforslag: "Kassaplanka" Link to post
Kulingen Svart 4.November.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.November.2009 Ok...oppfattet ikke at dette var forlengelse av spantet... Det er en av grunnene, den andre er at vi skal sette et bord oppå alle disse små plankene, en på hver side, som et slags dollbord Men det blir mer som et sted å hvile armene etter de lange roturene Link to post
Sturee Svart 5.November.2009 Link til dette innlegget Svart 5.November.2009 så er det bare å tette alle sprekker mellom plankene, og sette pontonger på siden. hvi det hadde gått ann, spikre fast pontonger rundt hele båten fra en billig gummibåt, så blir det en slaks RIB, eller som mange andre har nevnt, to flyteelementer på siden, så blir den mer stabil og holder mer vekt oppe Link to post
Ribtjenester Svart 5.November.2009 Link til dette innlegget Svart 5.November.2009 spikre fast pontonger rundt hele båten fra en billig gummibåt, så blir det en slaks RIB. Litt usikker her på hvor lurt det er og spikre fast pontongene www.ribtjenester.no Link to post
Hasla 26 Svart 5.November.2009 Link til dette innlegget Svart 5.November.2009 Navnet syntes jeg skal være Gjeldfrid og det er det ikke mange av som er. Jeg er også en klakkør og er stolt av dette. Link to post
Sturee Svart 5.November.2009 Link til dette innlegget Svart 5.November.2009 tengte ikke i den delen man blåser opp, litt av kjølen. Link to post
Kulingen Svart 6.November.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.November.2009 Hei Enda en oppdatering med litt bilder fra dagens økt. Vi har også litt fakta om båten: Lengde - 164 cm Bredde - 78 cm Dybde - 30 cm Fribord - 40 cm Volum - 350 liter ang. volum, betyr dette at båten har en oppdrift tilsvarende volumet av båten? Vil det si at vi kan ha 350 kilo ombord? Her er i hvertfall bildene: Fortsatt kantete på styrbord side... Men igjen fikser snekker'n problemet... Et bord på plass: Og nesten ferdig... Båten har fått finere linjer, og begynner å ligne en båt... Her går det unna! Sitteplass Link to post
Wasco Svart 6.November.2009 Link til dette innlegget Svart 6.November.2009 Se det ja, dette ligner mer og mer på en skikkelig båt... Anngående volum og laste kappasitet, så kan jeg ikke hjelpe dere. Men ut fra ren fornuft, tror jeg dere ville fått problemer hvis dere plasserte 3 godt voksne karer på 115 kg hver oppi den båten.... Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
Kulingen Svart 6.November.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.November.2009 Men ut fra ren fornuft, tror jeg dere ville fått problemer hvis dere plasserte 3 godt voksne karer på 115 kg hver oppi den båten.... Ja, det hadde nok blitt litt av et syn Men vi er bare to stykker på 120 kilo tilsammen, så vi håper den flyter... Link to post
Wasco Svart 6.November.2009 Link til dette innlegget Svart 6.November.2009 Ja, det hadde nok blitt litt av et syn Det hadde vel blitt noe slikt som dette x3 Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
trikkern Svart 6.November.2009 Link til dette innlegget Svart 6.November.2009 Næmen, Wasco! Du burde ha tatt vekk "tråden" din rett under bildet. Ikke sant, gutter. Dere tror selvfølgelig at bildet viser Wasco's prosjekt Sophie? (Kanskje det er det? Han har bare lurt oss!). Begynner å bli båt nå. Hva med keiper og årer? For den skal vel roes? Eller seiles, kanskje? Link to post
Hobby 430 Sport Svart 6.November.2009 Link til dette innlegget Svart 6.November.2009 Gratulera med båten, veldig nydlige rette linjer O Erland med båtførerbevis Link to post
Kulingen Svart 6.November.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.November.2009 For den skal vel roes? Eller seiles, kanskje? Den skal roes ja.. seil blir nok litt vanskelig... Kanskje , hvis det går, skal vi feste en Honda 2.3 hester på hekken... Link to post
Wasco Svart 7.November.2009 Link til dette innlegget Svart 7.November.2009 Kanskje , hvis det går, skal vi feste en Honda 2.3 hester på hekken... Da bure dere kanskje forsterke akterspeile litt Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn