Jump to content

HVOR ER ALLE BAATPLASSMEDLEMENE??


Plomma I

Recommended Posts

  • 2 uker senere...

Er på jobb Vest av Shetland.

Ikke mange vimpler å se her :sailing:.

 

Ferien iår startet 02.07  Svenske kysten ned til Marstrandsfjorden. 1 uke på Østerbyhavn (Læsø) fra 08. -til 15.07. to dager i Fredrikshavn før ferden gikk over til Marstrandsfjorden igjen og ferden nordover. Var tilbake i vestfold 24.07 og hjemme i Sandefjord Mandag 26.

 

Har vært masse båt, men faktiskt ikke så galt som fryktet.  Starter som regel dagsetappene ved 8-9 tiden og er fremme ved 12-13 tiden og har ikke hatt problemer å få plass de plassene vi har besøkt.

Men Ankommer man F.eks Læsø  kl2200 må man være den fødte optimist, men tror alle fikk trøkt seg inn en eller annen plass. I værste fall som båt no 10 -11 på utsiden av en stakkar som fryktet at hele skuta skulle bli trøkt flat.

 

 

Har ikke sett en eneste båt med båtplassvimpel.

 

Selv har vi vår oppe, dog noe skjermet av ett solcellepanel.

 

Konklusjon av ferien.

 

Været har jo ikke vært allverden, men er man på tur gjør man det beste ut av det og vi har jo fått med oss de fine dagene som har vært mellom full storm  og regn. Det værste har vel vært at kveldstempraturen har vært nede i 7-8 grader på det laveste. blir dårlig med morgenbad når lufta ikke er varmere.

 

Men sesongen er jo langt fra over så det blir jo noen flere helgeturer i forhåpentlig bra vær.

 

Mye galskapskjøring i hovedleden langs Bohuslenskysten. Større skærgårdsjeeper siksak i 20knop blandt båter som ligger i "kø". Var også noen halvplanere og planere som ikke greide å trotle tilbake å følge køen på de trangeste plassene, men måtte tvinge seg fram. Her må nevnes at dette var værst syd for Kungshavn og båtene hadde for det meste ikke Norskt flagg.

 

PS. Vet at jeg selv syndet ut fra Strømstad. Var ett par snekker der som fikk en hekkbølge fra meg etter at jeg ga på litt for tidlig. Beklager til dem.

 

Men alt ialt en tur som har vært fin og det er altfor lenge til neste gang vi kan være 3-4 uker sammenhengende i båten.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Er på jobb Vest av Shetland.

Ikke mange vimpler å se her :sailing:.

Hei du! Kan trøste deg med at det heller ikke er noen vimpler å se her enda lengre vest i havet.

 

Jeg lurer på om det var deg jeg så innafor Eneboeren tidlig i Juli? Jeg la meg til 100m framfor deg, men la ikke merke til noen vimpel da jeg passerte. Synes derimot jeg så en vimpelen da dere (om det var dere) da elwaroen gikk rett sydover sammen med en annen båt tidlig morgenen etter.

Ellers traff jeg ingen på Svenskekysten i begynnelsen av juni. Var en tur ned til Trysnes og hadde Pjolter med famile på snarvisitt i Kragerø. Heller ingen vimpler å se inne i Telemarken. Slutten av juni var forresten ei rolig tid for slusetur. Vi var stort sett alene i slusene både på opptur og nedtur. Begynte å treffe noen på opptur da vi slusa ned i begynnelsen av juli.

 

Jeg skal se bedre etter vimplen neste gang. Det er vel tross alt ikke så mange Elwaro 9000 fly i Tønsberg/Sandefjordsområdet? Regner med å kose meg rundt Tjøme vest det meste av september.

 

mvh Sigurd

Link to post
Share on other sites

Hei Sigurd!

Ja det var nok oss. vi reiste over til Koster på Søndag morgen.

 

Blir vel på vannet ett par helger i fra slutten av august. Riktig at det ikke er Mange Elwaro fly i vestfoldskjærgården. Så vidt jeg vet kun 1.stk.

 

Du er vel ikke vansklig å se du heller. Så kanskje vi sjåas.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Var på en noe amputert (*) ferie langs svenskekysten.

 

Nei, ikke mange vimpler men unntakene må nevnes:

 

-  CAT lå i Strømstad sammen med oss og fortalte at det har vært 2 til rett før vi ankom

-  en forlot havna omtrend da vi fortøyet

-  på Hankø lå den en skvær CC av udefinerbar (for meg) merke med vimpel. Men eieren sa at han hadde overtatt den fra selgeren og visste ingenting om baatplassen.no

 

(*) ble litt kortere enn planlagt: eldstemannen hadde på kort varsel bestemmt seg å ikke være med, yngstemannen kjedet seg da noe forståeligvis. Og mens vi var borte fikk vi satt opp en stor garasje som nå krever masse egeninnsats utover høsten.

 

Og ja: og bredbåndslinjen ble også klar mens vi var borte.  :sailing:

 

Masse gode grunner til å avkorte båtferiene. Men neste år........  :sailing:

Link to post
Share on other sites

-  på Hankø lå den en skvær CC av udefinerbar (for meg) merke med vimpel. Men eieren sa at han hadde overtatt den fra kjøperen og visste ingenting om baatplassen.no

Hvem i all verden selger båten med vimpel, og uten i det minste å si noe om den :smiley:

Kanskje båtens verdi steg i været med en slik ekslusiv vimpel i masta  :seeya:

Link to post
Share on other sites

Suzuki befinner seg i Smögen, og er en kjapp tur innom !

Hilser samtidig alle kjente.. Har truffet flere kjente i det siste.. :wink:

Nå er ferien slutt i Norge, så finväret ser ut til å sette seg..... :sad:

 

Suzuki

På min tur til sørlandet traff eller så jeg følgende båter med vimpel:

 

mami i Risør

KOB på Jomfruland

pirus på vei inn til Lillesand

To ukjente båter ved kai i Lillesand

 

Har jeg glemt noen ?

 

Ha en fortsatt god ferie, Suzuki

Link to post
Share on other sites

Har akkurat "mønstret av" etter 4 fantastiske uker i Nidelven. Har gjort Tjøme (Ø.Bolærne, Brøtsø,Bustein, Verdens Ende etc. etc), deretter dro vi til Risør og omegn, via Stavern og Nevlunghavn. 3 netter i Risør, 2 i Perleporten (fantastisk sted!!) Så "flyttet" vi til Jomfruland for noen dager, og fikk også med oss en fantastisk aftern i Langøykilen.  Siste dagene ble det Tjøme igjen, med flotte turer til Sandøya og Bustein, konsert med Lisa Ekdahl (ikke veldig bra..) på Verdens Ende. Fredag hadde vi en drømmetur, gikk fra VE til Færder fyr, og gikk i land. Fikk lov til å komme opp i fyret av de hyggelige guttene der, fantastisk opplevelse :flag:. Så plasserte vi 3 barn i slepejolla og tøffa til Sandøya, lang line og opptil 12.5 knop, bare dro de inn for å gi de en brødskive  :nonod: Jentene elsket det, believe me.......Siste kveld i båt ble på Lindholmen hvor jobben hadde båttreff....stort bål og masse  :smiley:  :crazy:

 

Litt skuffende å bare møte en med vimpel i løpet av hele turen, nemlig GIVER, som jeg traff på Verdens Ende forrige dagen.  

Ord for dagen: Spis en rå Fjesing til frokost.....så skjer det i alle fall ikke noe verre DEN dagen....

Link to post
Share on other sites

Tar det seg ut og ha både flagg og vimpel på samme flaggstang?

 

Dersom ja så kan jeg kjøpe meg vimpel, dersom ikke så  :nonod:

Nei, det tar seg absolutt ikke ut.  :nonod: :nonod: :nonod:

Har du ikke plass til en liten ekstrastang til vimpelen?

All I ask is a tall ship and a star to steer her by

Link to post
Share on other sites

Suzuki og jeg observerte et medlem i Engelsviken på fredag, jeg uten båt og Suzuki uten vimpel.

Stian

Skulle ikke tilfeldigvis vært en Sandvik 28 dere så vel? Var det tilfelle, så var det meg. Noen jeg ikke kjente vinket til meg og jeg vinket kanskje noe nølende tilbake.

Det er vanligvis ikke båten jeg har. Selv disponerer jeg en Nidelv 24, men den skulle bruttern bruke uken etter, så jeg hadde leid meg en av en nabo. Og selvfølgelig hang jeg vimpelen i masten. Vi måtte innom og ha oss lunch på vei fra Drøbak til Øyenkilen.

 

Vi gikk uken før ut fra Øyenkilen via Strømstad og deretter SydKoster, men så ingen med vimpel.  :yesnod:

Med Sandvik'n (i uke 30) gikk vi fra Drøbak, innom Engelsviken, innom Øyenkilen og deretter via Strømstad og helt ned til Smøgen, derfra tilbake samme veien og opp til Herføl og videre til Slevikkilen sør for Hankø og så heller ingen med vimpel på turen. :flag:

Jeg var i hvert fall stolt av min der den hang. :yesnod:

 

Kjell

Link to post
Share on other sites

Etter 4 uker på sjøen fra Mandal til Lyngør har jeg bare opservert 2 stk vimpler. Vimplene hang på en Master 820 ( tror det var "Enjoy" ) som jeg hjalp å ta i mot ved gjestehavna i Lillesand, samt en annen båt som hadde følge med denne Masteren. Skal bestille vimpel selv nå.

Takker for motagelsen, var litt stressa den dagen da jeg hadde defekt batteri og var mest opptatt av å finne et nytt. Den andre båten var Månestråle.

Vi sees vel på neste offisielle båtplassen treff (verdens ende en gang i Mai/Juni).

 

Enjoy

Link to post
Share on other sites

Lå du på Lindholmen forrige helg også?

Så noe "stort og hvitt" som kunne minne om en ombygd MTB der da. Vi var en gjeng fra jobben som hadde båttreff der, stort bål på stranden og masse  :drink:  :cheers:

Ord for dagen: Spis en rå Fjesing til frokost.....så skjer det i alle fall ikke noe verre DEN dagen....

Link to post
Share on other sites

Skulle ikke tilfeldigvis vært en Sandvik 28 dere så vel? Var det tilfelle, så var det meg. Noen jeg ikke kjente vinket til meg og jeg vinket kanskje noe nølende tilbake.

Det er vanligvis ikke båten jeg har. Selv disponerer jeg en Nidelv 24, men den skulle bruttern bruke uken etter, så jeg hadde leid meg en av en nabo. Og selvfølgelig hang jeg vimpelen i masten. Vi måtte innom og ha oss lunch på vei fra Drøbak til Øyenkilen.

 

Vi gikk uken før ut fra Øyenkilen via Strømstad og deretter SydKoster, men så ingen med vimpel.  :drink:

Med Sandvik'n (i uke 30) gikk vi fra Drøbak, innom Engelsviken, innom Øyenkilen og deretter via Strømstad og helt ned til Smøgen, derfra tilbake samme veien og opp til Herføl og videre til Slevikkilen sør for Hankø og så heller ingen med vimpel på turen. :wink:

Jeg var i hvert fall stolt av min der den hang. :cheers:

 

Kjell

Jeg tusla nedover fra Sætre, via Mossekanalen- Larkollen utenfor Engelsviken uttaskjærs til Søndre Lauer på fredag. MED VIMPEL.

Lørdag i Strømstad med stopp i leia mellom N. og S. Koster og hjemover søndag.

Så¨heller ingen med vimpel.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Har truffet "Vimpler" på følgende steder:

-Cat i Strømstad

-EOS var med på tur sammen med oss, så den så jeg hver morgen :-)

-Whistler traff jeg på Ildverket utenfor Tønsberg

-Trine II traff jeg i Horten

 

Skarpnes

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

 

Link to post
Share on other sites

Traff Lasse ved gjestebrygga på Jomfruland ganske tidlig i juli. Var innom Skjærhalden i slutten av juli og fant Amorøsa II, men ingen eier. Traff Gerhard fra Horten i Tordenskjoldsbukta (Hvaler) noen dager senere og fikk en hyggelig prat.

 

Ikke så mye på en hel sommer, hvor vi har "trafikkert" kysten fra Oslo i nord til Koster og Strømstad i SØ og Gamle Hellesund i SV.

 

PS. Så også Festina Lente III ved Borøya søndag 8. august.

Hilsen KOB, Nimbus Nova 35

Link to post
Share on other sites

Lå du på Lindholmen forrige helg også?

Så noe "stort og hvitt" som kunne minne om en ombygd MTB der da. Vi var en gjeng fra jobben som hadde båttreff der, stort bål på stranden og masse  :cryin:  :sailing:

Sorry...det var nok ikke meg da.Bruker Draco når jeg ferierer. Forøvrig er MTB ikke ombygd men i original stand.  www.stormsenior.no

Link to post
Share on other sites

Skulle ikke tilfeldigvis vært en Sandvik 28 dere så vel?

Kjell

Kan godt ha vært dere det da, er ikke så kjent med motorbåttyper :cryin:

 

Ellers traff Suzuki og jeg fernanda i Smögen mandag 2. august, slo av en prat.

Og jeg ble innhentet av en Tresfjord opp Vesterelva ved Fredrikstad tidligere i kveld.

 

Stian

Link to post
Share on other sites

Så en båtplassen medlem i dag i mellom Toten og Helgøya, Årø 28 var ute å seilet (som han bruker å gjøre). Mjøsa viste seg fra sin beste side i dag, temperaturen målt via loggen viste fra 24 til 25 grader i vannet, og mest midt i mellom der Mjøsa er over 400 meter dyp. Det er herlig å være "båtfant" da...

Båten har sin faste plass i hagen.......

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...