Jump to content

HVOR ER ALLE BAATPLASSMEDLEMENE??


Plomma I

Recommended Posts

Sorry...det var nok ikke meg da.Bruker Draco når jeg ferierer. Forøvrig er MTB ikke ombygd men i original stand.  www.stormsenior.no

That....is....one....helluva boat.......... :cool: :cool:

Ord for dagen: Spis en rå Fjesing til frokost.....så skjer det i alle fall ikke noe verre DEN dagen....

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Var innom Skjærhalden i slutten av juli og fant Amorøsa II, men ingen eier.

 

Det var da virkelig synd, var jo hjemme og klar for en prat.

Hele juli gikk med til klargjøring av båt før Danmarkstur. Gjør som fiskerne, tar sjauen i juli, etter 4 måneder på vannet så trengs det.

Link to post
Share on other sites

Hjemme fra Danmarkstur og har vært så heldig å se flere vimpler.

Hadde en meget hyggelig aften i Sæby med Gunga Din.

Møtte Enrico på Læsø/Vesterø

og når vi kom til Smøgen på vei hjem hadde jeg en hyggelig prat med Lars H på VHF som i utgangspunktet kallet på Oda, og Oda og Amorøsa ll møttes da vi lå inneblåst i et par dager i Grebbestad.

Traff også Skipet3 på Skjærhalden i sommer.

og under Havnefestival så var jo GeirFrode, WalterS og Jibb her.

 

Dette blir en 7-8 vimpler i sommer av 150???? Høy score.

Link to post
Share on other sites

  • 11 måneder senere...

:flag:

Hei alle medlemmer, men hvor er dere.

Nå har jeg vært på tur fra Sandefjord og rundt i HELE Kragerøskjærgården og i Kragerø

og i Nevlunghavn, Stavern og nå ligger jeg på Bolærne og sett EN vimpel, (det var kona som så den)

i Stavern :sad: Skal muligens til Fredrikstad og håper og se flere vimpler........har en og en halv uke igjen av ferien så.......

Redigert av Plomma (see edit history)

hilsen Plomma I, roynils@online.no

Link to post
Share on other sites

For oss med ikke så store båter blir en vimpel litt prangende. Kanskje et klistremerke hadde vært bedre for oss?

 

Forøvrig har vi vært i Kragerø i sommer og legger båten ved "Tollboden" i Blindtarmen (Resevert for trebåter) når vi ikke er på hytte ved Rispebråten (Gumøy)

 

Fred Ivar

Redigert av fredivar (see edit history)
Link to post
Share on other sites

For oss med ikke så store båter blir en vimpel litt prangende. Kanskje et klistremerke hadde vært bedre for oss?

<{POST_SNAPBACK}>

Et klistremerke er vel og bra, men det er ikke noe videre synlig fra andre båter.

 

Sånn sett så er vel vimpelen mer kontaktskapende ville jeg tro. Og den er jo ikke så veldig stor da...

Redigert av index (see edit history)
"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Baatplassenvimpelen synes jeg da vitterlig du må kunne bruke samme hva slags båtstørrelse du befrakter deg i, fredivar!!

Men en annen ting: får vimplene henge i fred? Nå har jeg kommet til sommerhavna to ganger og funnet at vimpler er borte, først var det KNBF-vimpelen, som prompte ble erstattet av den gode Syvert. Et par uker senere var båtplassen-vimpelen vekk, men til alt hell hadde jeg en ekstra fra den gode Poseidons båtførerkurs! Stor takk til dere begge to! Lurer nå på om de må låses inn?

Men foreløpig henger de oppe.

mvh

Jan S

Old fishermen never die - they only smell that way!

Link to post
Share on other sites

:flag:

 

Kom hjem i dag etter enda en uke på vannet, har vært rundt i Tønsbergskjærgården denne uken og ingen observasjon av "VIMPELEN" :confused::confused::confused: Østre Bolærne, Ildverket, Veierland, Vakersholmen og Talaksahavn ingen vimpel.

Mange vimpeler er solgt mon tru :confused:

Det hadde vært artig og truffet noen av dere da, alle er vel nesten umulig :lol::lol:

hilsen Plomma I, roynils@online.no

Link to post
Share on other sites

:flag:

 

Kom hjem i dag etter enda en uke på vannet, har vært rundt i Tønsbergskjærgården denne uken og ingen observasjon av "VIMPELEN" :confused:  :confused:  :confused:  Østre Bolærne, Ildverket, Veierland, Vakersholmen og Talaksahavn ingen vimpel.

Mange vimpeler er solgt mon tru :confused:

Det hadde vært artig og truffet noen av dere da, alle er vel nesten umulig :lol:  :lol:

<{POST_SNAPBACK}>

Var i tønsberg gjestehavn fra fredag til lørdag, og så en draco styling med vimpel!

Link to post
Share on other sites

Nesten fire uker på vannet er unnagjort :cool:

Første året med denne båten.

 

Har vært på: Koster-Strømstad området, Hankø, Verdens Ende, Ø. Bolærne, Veierland, Sauper,

Stavern, Åbyfjorden, Kragerød, Portør, Risør og nærliggende havner til dette.

 

Sett kun en vimpel (tror det var Plomma) i Kragerød Gjestehavn.

 

Hatt mange fine opplevelser, men sett også noen skrekkens eksempler. :nonod:

32' stålbåt på skjær syd for Strømstad og resultatet av seilbåt mot tankskip v/Stavern.

Begge er vel menneskelig svikt skulle jeg tro. :sleep:

Link to post
Share on other sites

Nesten fire uker på vannet er unnagjort  :cool:

Første året med denne båten.

 

Har vært på: Koster-Strømstad området, Hankø, Verdens Ende, Ø. Bolærne, Veierland, Sauper,

Stavern, Åbyfjorden, Kragerød, Portør, Risør og nærliggende havner til dette.

 

Sett kun en vimpel (tror det var Plomma) i Kragerød Gjestehavn.

 

Hatt mange fine opplevelser, men sett også noen skrekkens eksempler. :nonod:

32' stålbåt på skjær syd for Strømstad og resultatet av seilbåt mot tankskip v/Stavern.

Begge er vel menneskelig svikt skulle jeg tro. :sleep:

<{POST_SNAPBACK}>

Hei!tror det var deg jeg så i Stavern,var en tur nede å kikka etter båten(ligger på fast plass bortenfor gjestebryggene med vimpel :smiley: )rusla rundt å kikka så en skarpnes med vimpel var litt tidlig (ca8,30),sov kanskje?tok ikke sjansen på å banke på :sleep: Var det den seilbåten som lå helt inntil restauranten som hadde kjørt på tankskipet?Kikka på den og lurte på i herrens navn hva den hadde møtt..helt mosa foran jo :sad:

Redigert av jan (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Var det den seilbåten som lå helt inntil restauranten som hadde kjørt på tankskipet?Kikka på den og lurte på i herrens navn hva den hadde møtt..helt mosa foran jo

Hei igjen!

Stemmer det. Ikke særlig pen.

Hadde kjørt på autopilot og var nede for å spise.

Litt mer enn en skive med brunost kanskje?!?

En båt av denne størrelsen bør kunne oppserveres en times tid skulle jeg tro.

Ulykken skjedde lørdag 30. på ettermiddagen. Ikke så værst sikt der jeg var (Åbyfjorden)

 

Ingen tegn til personer på broa til tankbåten heller.

Dro bare rett videre.

 

Dette er opplysninger fra personer som har snakket med, som igjen har ... :discuss: ... osv.

Kan derfor være litt ute av kurs.

 

Men kollisjonen mellom to fartøyer er riktig, og skadene så du jo selv. :nonod:

 

Perakir

Redigert av perakir (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Vel. jag har ikke sett så mange jeg heller... (skal vel egentlig ikke si så mye siden min vimpel ligger bak vinskjermen pga manglene mast... :blush: )

Men under trebåtfestivalen i Risør i helgen var vi da 2 stk med vimpel Perlen og Majali og dette er da er vi prosentvis godt reprensentert :cheers:

Og Mairell pratet jeg med (de lå naturlignok litt på utsiden...) så da teller jeg 3 vimpler på en helg!!!!

Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre

Link to post
Share on other sites

Hei og takk for sist dracoht..

 

Var nok frank v. og ikke frank A du pratet med..Tenkte at jeg skulle kommet bortom litt senere,men det går ikke bestandig slik man tenker på slike festivaler... :cheers: Gikk turen nedover greit?

Vi dro nedover på lørdag i et h....... vær,regnet ga seg ikke før midt på rognsfjorden..

 

mvh

 

frank v.

Redigert av Frank v. (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Bortsett fra Perlen og Laaron har jeg ikke sett en eneste vimpel etter sørlandstreffet. Men plutselig kom det en velutstyrt båt sigende fobi meg (- hensynfull og nesten helt uten hekksjø, han mangler nok godkjenning fra sjøfartsdirektoratet :wink:) jeg ble så perpleks at jeg glemte å se etter navnet, men det var en Årø 33. Så en "ny" båtplassen vimpel har jeg sett så langt i år..

Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...