Polarn Startet 25.November.2009 Link til dette innlegget Startet 25.November.2009 Så en reklame på tv i går om et multiverktøy som skjærer, kapper, sliper og skraper. Husker ikke hva det het, men er det noen som har testet dette? Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
KenBjork Svart 25.November.2009 Link til dette innlegget Svart 25.November.2009 Hvis du tenker på bosch sin grønne pe180e eller hva den het... http://www.mpx.no/aspx/loginVnet.aspx?Retu...amp;plid=112351 Denne har jeg nylig kjøpt, ikke brukt den så mye.. Bare pusset litt med og kappet kantene på en sponplate med den halvmåne-skiven. Pusset greit og fint, kappinga og relativt ok. Den andre kappe"skiven" har jeg ikke testet. Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
MT. Svart 25.November.2009 Link til dette innlegget Svart 25.November.2009 http://www.multimaster.info/fein-multimaster/no/no/main/ Spekulerer på denne sjøl. Men har ikke handla ennå. Sitér dette innlegget baatplassen.no Din kommunistiske hjemmehavn på nettet! Link to post
index Svart 25.November.2009 Link til dette innlegget Svart 25.November.2009 Jeg kjøpte en sånn i forgårs på Obs Bygg! Tilbud denne uken, kun 699,-!! Håper den virker greit nok, de hadde også Fein til 1499,- men til mitt begrensede behov holder det sikkert med en Bosch.... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Mulligan Svart 25.November.2009 Link til dette innlegget Svart 25.November.2009 Med hardmetalblad er den greia der genial. Særlig for oss som roter med gamle plastbåter. Den er særlig egnet til å fjerne gamle spant og stringers da man kan kappe helt ned til laminatet. Sparer enormt på sliping. Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 25.November.2009 Link til dette innlegget Svart 25.November.2009 Kjøpte meg Fein Multimaster for noen måneder siden og noe mer genialt verktøy skal en lete lenge etter. Eneste minuset er at selve verktøyet/bladene er svindyre. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
roesok Svart 25.November.2009 Link til dette innlegget Svart 25.November.2009 Jeg kjøpte en sånn i forgårs på Obs Bygg! Tilbud denne uken, kun 699,-!! Håper den virker greit nok, de hadde også Fein til 1499,- men til mitt begrensede behov holder det sikkert med en Bosch.... Kjøpte også Fein i fjor. Og det er i alle fall kvalitet! Sitér dette innlegget Ingen kan oppdage nye verdenshav om han ikke har mot til å tape kysten av synet. Link to post
Polarn Svart 25.November.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.November.2009 Er det tilbudet på OBS ennå? Det var den fein jeg tenkte på. Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
kintii Svart 25.November.2009 Link til dette innlegget Svart 25.November.2009 Kjøpte meg Fein Multimaster for noen måneder siden og noe mer genialt verktøy skal en lete lenge etter. Eneste minuset er at selve verktøyet/bladene er svindyre. jeg har selv en fein multimaster og er svinfornøyd, det eneste minuset er at verktøyet er dyrt. Men er det ikke bra at alt verktøyet fra bosch passer rett over? Jeg abonerer på bladet gjør det selv, der fikk jeg tipset om at alt verktøy til multimaskinen fra bosch passer rett over til fein maskinen, bare ikke omvendt Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 25.November.2009 Link til dette innlegget Svart 25.November.2009 det eneste minuset er at verktøyet er dyrt. Angrer egentlig på at jeg ikke handla en Fein. Var også tanken men så ramla jeg over Boschen på tilbud i Sverige. Som man sier hos Gucci: "The quality is remembered after the price is forgotten". Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 25.November.2009 Link til dette innlegget Svart 25.November.2009 ... at alt verktøy til multimaskinen fra bosch passer rett over til fein maskinen, bare ikke omvendtFein har 2 varianter, en gammel med rundt hull og en ny med stjerneform. Det første reserveverktøyet jeg kjøpte er merket med "Fein Multimaster" og "Bosch" men passer kun til den gamle varianten av Fein. Prisen på dette var vel kr 260 eller deromkring. Originale Fein til Ny-Fein er nesten dobbelt så dyre... Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
Ingar Svart 25.November.2009 Link til dette innlegget Svart 25.November.2009 Eneste minuset er at selve verktøyet/bladene er svindyre. Finnes det prislister på fein på nettet? Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 25.November.2009 Link til dette innlegget Svart 25.November.2009 (redigert) Så nettop (Hos Jula på Lørenskog) at det er kommet piratverktøy som passer både til Bosh og Fein. Prisene på tilleggsutstyr går sikkert vesentlig ned etter hvert som alternative produsenter dukker opp (ref. Dremel verktøyet). Kan ellers bare bekrefte at dette er verktøy som jeg bare må ha. Utrolig anvendelig! Redigert 25.November.2009 av NilsPils (see edit history) Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
M/S Bastard Svart 25.November.2009 Link til dette innlegget Svart 25.November.2009 Fein verktøyet har jeg brukt mye, fra kapping av eikespant til pussing av lister. Minuset er som nevnt dyrt tilbehør, men hvis bosch eller annet passer er det jo ikke noe problem. Har den gamle typen Sitér dette innlegget Link to post
Klumpen Svart 25.November.2009 Link til dette innlegget Svart 25.November.2009 Kjøpte en Bosch da jeg skulle gå i gang å pusse opp en leilighet til datteren. Uvurderlig til å kutte lengden på dørlistene da parketten skulle legges. Brukte den også da jeg måtte felle inn et stykke i en gipsvegg. Hadde balt mye lenger uten den maskinen. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 25.November.2009 Link til dette innlegget Svart 25.November.2009 Ligger en norsk test her. De er ikke overbegeistret akkurat... Et diamantsagblad og et polersett kan raskt koste like mye som kofferten med maskinen og grunnutrustningen. Sitér dette innlegget Link to post
Wasco Svart 25.November.2009 Link til dette innlegget Svart 25.November.2009 Som man sier hos Gucci: "The quality is remembered after the price is forgotten". Eierne av Gucci har i hvert fall ikke glemt prisen - det kan du være ganske sikker på Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
Otto R Svart 25.November.2009 Link til dette innlegget Svart 25.November.2009 Veldig praktisk i båten. Kan gjøre flere forskjellige operasjoner og kommer også til de fleste plassene. Vant en på bingo :) her på jobben Sitér dette innlegget Link to post
bukt Svart 25.November.2009 Link til dette innlegget Svart 25.November.2009 har en Fein sag som gjør alt dette , kjekk sak. hørte med håndtverkere før kjøp ang å kjøpe billigere... ble rådet til å kjøpe proffverktøy kontra billig hobby. de hobbyverktøyene holder ikke mål ifølge de som bruker verktøy mye. erfart dette selv med bla pussemaskiner... billigt duger ikke .... et at tingene er at frekvensen i praksis ikke er like bra... Sitér dette innlegget Link to post
Eppa Svart 25.November.2009 Link til dette innlegget Svart 25.November.2009 Ligger en norsk test her. De er ikke overbegeistret akkurat...Et diamantsagblad og et polersett kan raskt koste like mye som kofferten med maskinen og grunnutrustningen. Ser at dette er en test utført tidlig i 2004 med 2003 modeller. Som med det meste annet er det nok andre modeller som er tilgjengelige på markedet i dag. Jeg kjøpte en super billig Feinkopi hos Jula og til mitt bruk fungerte den perfekt. Varer muligens ikke så veldig lenge men når den kostet kr. 499,- så er begrenset levetid forventet av meg. Nytt verktøy kostet under 100 lappen. Var ikke rare utvalget men hadde det jeg hadde behov for. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 25.November.2009 Link til dette innlegget Svart 25.November.2009 hørte med håndtverkere før kjøp ang å kjøpe billigere... ble rådet til å kjøpe proffverktøy kontra billig hobby. de hobbyverktøyene holder ikke mål ifølge de som bruker verktøy mye. Helt enig dersom jeg skulle bruke slikt "billigverktøy" daglig, men det gjør jeg ikke. Det kan bli lenge til neste gang jeg skal kutte den loddrette listen langs døren i gangen litt i underkant for å få inn parketten. Men så flott det var å slippe å fjerne den listen! Jeg er kjempefornøyd med min Bosch maskin. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Double Weber Svart 25.November.2009 Link til dette innlegget Svart 25.November.2009 Jula har en til 399,- http://www.jula.no/multiskjarer-sliper-180-w-123098 Sitér dette innlegget Lykkelig Dracoeier ^_^ Link to post
Lars H. Svart 25.November.2009 Link til dette innlegget Svart 25.November.2009 Så den reklamen fra Jula, en fantastisk lav pris. Og den kan bruke Bosch sin tilbehørserie. Hadde jeg ikke allerede Bosch sin maskin, hadde jeg kjøpt denne tvert! Hadde den ikke holdt mål så sjeldent som jeg bruker slikt utstyr, hadde jeg hatt råd til å tape 400 kroner. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Gunga Din Svart 25.November.2009 Link til dette innlegget Svart 25.November.2009 http://viewer.zmags.com/publication/324e82a9#/324e82a9/2 Fein multimaster start 1499kr Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
mewa 2 Svart 25.November.2009 Link til dette innlegget Svart 25.November.2009 Har boschen selv fungerer utmerket til hobbybruk skulle jeg brukt den hver dag hadde jeg valgt fein men da 400 w utgaven men den koster rundt 3000-4000 kr. mvh Mewa 2 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.