Jump to content

Sjøen rett inn i eksosen-vannlås?-eksosklaff?


softneck

Recommended Posts

  • 3 uker senere...

For å avslutte dette prosjektet skal jeg bare si at nå er båten sjøsatt og prøvet.

 

Var mistenksom til at alle bend og bøyer ville forårsake mye ekstra motstand for motor, men dette var ubegrunnet! ved opptak klarte jeg 3500 Omdr/min og 11,7 knop (ja, det er for liten motor) Rett etter utsett med sånn 150liter diesel og ca 160liter vann klarte den 3700omdr og 13,4knop og ingen varmgang!!!

:smiley: Har laget spoiler på baugpropell for å slippe så mye vannstrømninger i tunnell mulig dette har hjulpet??

 

Lyden er heller ingen problemer med den nye potta. bittegrann brumming i det båten tipper over en bølgetopp og eksosen kommer i friluft. Nå er jo rekkesekseren til volvo suveren når det gjelder lyd da.

 

Eneste jeg reagerte på etter en tur fra sødal til søgne at pakkboksen ble meeeget varm, klarte knapt å holde på den. Har fettboks og ga denne en halv tørn før utsett, men har ikke luftet den ved å løfte på gummien. Kan dette ha noe å si???

Link to post
Share on other sites

Ja skal gjøre dette neste gang jeg er i båten så får vi se om det hjelper..... Snakket med svigerfar og han hadde aldri gjort dette (nidelv 24) eller hørt om noen som pleide å gjøre dette ved sjøsetting. MEn eg ser logikken i det og at det er lurt. Tviler egentlig på at det er mye luft da det drypper såvidt inn under gange.....

Link to post
Share on other sites

Fikk luftet pakkboksen skikkelig i dag. Hadde en tur utpå og etter en stund stupte jeg ned i kjølsvinet for å kjenne på pakkboksen. Den er fortsatt skikkelig varm men noe bedre tror jeg. Klarer såvidt og holde fingrene på den i 15-20sek. Regner med at den holder ca 50grader + . Mulig jeg har vært for hard på smøringa. Skal se om dette kommer seg utover sesongen....

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...