Jump to content

Båtliv på Mørekysten


Jawik

Recommended Posts

.....Tråler øyriket i øst nordøst for Smøla nå...

 

Følger dere på Marine Traffic !

 

http://www.marinetraffic.com/ais/default.aspx?zoom=9&olddate=lastknown&oldmmsi=257837780#

 

Nydelig vær her i Kristiansund nå når tåka nettopp har letta !! :smiley:

 

Om deres neste mål er Grip, så sjekk denne web-kameraet som bl.a. viser havna. Ser ut for å være brukbar plass der nå midt i uka.

 

http://85.93.227.36/en/JViewer.html

 

PS! Dårlig med landstrøm og vann der ute !

 

:smiley:

Bjørn

Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !!

Link to post
Share on other sites

Ettermiddagstur til Brosundet i går med hyggelig "baatplassen treff" med Frøken Fryd :cheers_wine: . God tur videre :flag_bp: Skulle tatt bilde, men ble plutselig ble det et fole stress med masse båter som ville ligge utenpå rett før vi skulle gå. Fikk prøvd oss på tjukk tåke også :thumbsup:

Var også og tittet på en Bavaria 45 som en kompis har kjøpt og flyttet inn i. Badeplattform og greier :cool:

Maxum 4100 scb, Chenette III

Link to post
Share on other sites

Såg at du er i Ulsteinvik Frøken Fryd. Eller rettere sagt, såg båten.....å den flotte stråhatten din på dashbordet :-)

Redigert av TB2855 (see edit history)

Halco 29 1992 - 2007

Bayliner 2855 2007 - ?

CB 66 Racer + div. hver onsdag

 

Den største hindringa til visdom er ikkje ignoranse - det er illusjonen av å være vis.

Link to post
Share on other sites

Ja det stemmer det, vi hadde oss en runde rundt Runde først. Mange flotte trebåter her i helgen. Fikk omvisning på steameren Thorolf blandt annet! Til og med vinsjen fremme gikk på steam!

Skal en rask tur innom Expo senteret til Ulstein før vi går ut til en eller annen øy. Må vel tenke på å runde Stadt en av dagene også.

thorolf.jpg

Link to post
Share on other sites

Flott å høre at du skal besøke min arbeidsplass :-) Sandsøya ligge fint til for Stadt kryssing, å som sagt ta deg gjerne en tur på land på Borgarøya.

Synd at jeg ikke fekk en prat med deg når du først var her. God tur videre.

Halco 29 1992 - 2007

Bayliner 2855 2007 - ?

CB 66 Racer + div. hver onsdag

 

Den største hindringa til visdom er ikkje ignoranse - det er illusjonen av å være vis.

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Hei Puffen,

 

Ålesund møter Lillestrøm Lørdag på Colorline stadion, dette kan jo bli en bra kamp selv om du muligens er Molde patriot :wink: Videre er det Lekivalen med lek og moro for store og små i Sparebanken Møre Arena (Sunnmørshallen) 22-23 Sept, men dette tilbudet er vel helst for barn vil jeg tro.

 

Mvh

Renita

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...
  • 3 uker senere...

Neida. Vi er ikke gått i opplag. Kun en liten pust i bølgeskvulpet. Fikk avgårde Steinsvik sist søndag - 3 år på runddans jorden rundt. De ligger nå i Bergen og kaster loss for nordsjøen kl. 12 4/8-14. Selv trekker vi oss rundt Stat man/tir for en svipp sørover. Så det skjer da noe her på kysten.

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Har blitt hus på meg og en hektisk uke med pakking, flytting og vasking er over. Blir lite båtliv av slikt. Men nå bor jeg i gangavstand til båten, så fremover skal det bli mere båtliv.

 

Fra ny-verandaen har jeg utsikt ned på sjøen, hvor "alle" passerer når de skal innover fjordane, fra Ålesund. Rene torturen, men også veldig koselig...

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...