Jump to content

Båtliv på Mørekysten


Jawik

Recommended Posts

Skulle stått i "forgårs" chrisrik, var over midnatt. I går og i dag har det vært fantastisk.

Hadde tenkt litt det samme Steinsvik, her blir det vel baluba oppi gatene utover natta?

Bruker det å være mye folk på Raudøya Steinsvik? (eg kan telle til 1 ifølge bildet, visst det er normalen) :thumbsup:

Link to post
Share on other sites

Trur Pegasus skal utover i dag, og ein annan båt (Penelope) som kjem frå Volda.

 

Det er for øvrig to store bøyer ved Raudøya, i tillegg til flytebrygge (for motorbåtar, ca 1,50 djupt) og gode ankringsforhold (5-8 meter djupt mellom Raudøya og Raudøyholmen).

Redigert av Steinsvik (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Skal om to uker på seminar med jobben på Finnøya, skal da gå oppover med båten. Nå er jeg ikke spesielt kjent i området, verken til lands eller vanns men har studert kartet og det ser jo rimelig greit ut. Lepsøyrevet har jeg respekt for etter ulykka i fjor hvor to døde. Her blir det hovedleia uten unntak. Videre forbi "øyane" ser det ikke ut å være mye spesielt å ta hensyn til.

Jeg stikker ikke dypt...

Er det noe på turen jeg definitivt bør stoppe og se, når jeg først er i området? Ona er besøkt ved en tidligere anledning så har ikke noe voldsomt behov for å dra dit igjen.. men plassen var for all del fin :flag_bp:

 

Tok ferga ut over, og hei dundre meg tid det gynget! Trodde aldri vi skulle nå frem, sto utenfor "brua" og rakk såvidt å hoppe under bølgene som slo over! Madammen satt i kantina og holdt seg fast og skippern så ut til å nyte siestaen, der var det ikke mye som tilsa liten storm :giggle:

Christian Rikardson

Hjemmesiden min

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Må si at det ikke er noe særlig fritende å besøke Valldal så ofte med de prisene de forlanger og de fasilitetene de har å tilby på Valldal Marina. Det er vel det man kan kalle å prise seg ut av markedet.

 

 

Nå har de fått shinet opp med nye brygger :thumbsup:

Sæbø åpner visst til Pinse. kanskje vi skulle tatt et uformelt "Pinsetreff" :flag_bp:

Maxum 4100 scb, Chenette III

Link to post
Share on other sites

jobber for harde livet for å bli ferdig med seilbåten til pinse. kommer lengre og lengre for hver dag. Begynner å se slutten på arbeidet for denne gang, men det gjenstår å angripe det elektriske anlegget for at alt skal fungere som det skal... gir meg mageknipe og åpne skapet som skjuler alle ledningene... men jeg skal få det til, selv om jeg har NULL erfaring med el-opplegg. Blir vel å jobbe systematisk fra begynnelse til slutt, skifte til nytt bryterpanel med automatsikringer og å fornye alle koplinger tenker jeg... jo, og så var det vel å få inn en septiktank før jeg kan bruke doen "lovlig" i gjestehavner....

Blir jeg ikke ferdig, så skal uansett Grandezzaen sjøsettes på mandag...og da KAN jeg la seilbåtprosjektet ligge i bero og ta en pisetur. Uansett, tur blir det i pinsa og jeg er svært fleksibel på sted. Så der det er steming for å treffes,stiller jeg.

Link to post
Share on other sites

Vi hadde tenkt oss til Sæbø, men siden det er treff på Ikornes blir nok kursen satt dit. Er litt skeptisk til Sæbø etter turen ifjor der vi ble konstant stupbombet av måser, fikk en fulltreffer ned etter ryggen og der var dritt over allt. Får håpe de nye eierne gjør noe med måseproblemet...

Maxum 4100 scb, Chenette III

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Flott Pinsetur i år. Så båten til Renita på Ikornes på lørdag, men der var ingen hjemme. I det flotte været bestemte vi oss for å tøffe inn over fjorden og sjekke opp forholden på Søbø. Der var det lang fra klart, men fullt med båter på molo siden. Vi endte opp på Bjørke Marina og koste oss i finværet. Seilbåten i nabobåsen viste seg å være Baatplassen medlem Volfro :flag_bp: Kjekt å treffe Baatplassen medlem. Steinsvik, var det deg vi passerte innover Hjørundfjorden ?

Redigert av Trophy (see edit history)

Maxum 4100 scb, Chenette III

Link to post
Share on other sites

For undertegnede sin del ble det ikke noe særlig til turer i pinsen. Var utpå Borgundfjorden for å lufte storseilet. Ble liggende ved egen brygge og jobbe med båten, men har bodd ombord siden før pinse. Et godt liv det også. Må vel få komme meg på tur snart.

Link to post
Share on other sites

Hei, stemmer at vi var på Ikotnes ja. Lørdagen var vi i bassenget fra åpningstid og frem til kl 1400, hadde planer om å besøke Throphy utpå ettermiddagen, men da hadde du reist videre. Brukte båten mere i pinsehelga og uka før en vi gjorde i hele fjordårets sesong :-) God sommer alle båtvenner, håper vi treffes i en eller annen havn

Link to post
Share on other sites

Foreløpig kun vært en tur på sjøen i "fattigmannsbåten" (les kajakken). Fint i Borgundfjorden igårkveld, kveldssol, flatt hav og en del aktivitet til og med i Brosundet på tross av avsperringen av de to cruiseskipene (Erodam og Princess Daphne). Sistnevnte lagde forøvrig et voldsomt leven mens det lå til kai. Hørtes ut som en generator gikk på full pinne. Litt synd at innseilingen fra sør blir sperret når disse kommer.

 

Neste helg er planen å gå med båt til Håholmen fra Ålesund. Så dersom noen skal passere Indre lei av Hustadvika (nordover) fredag ettermiddag så gi en lyd. Har ikke gått der før :thumbsup: Satser på godvær, vindmeldingene ser foreløpig fine ut. Værre med "GPS-meldingene" :sweat:

Christian Rikardson

Hjemmesiden min

Link to post
Share on other sites

Foreløpig kun vært en tur på sjøen i "fattigmannsbåten" (les kajakken). Fint i Borgundfjorden igårkveld, kveldssol, flatt hav og en del aktivitet til og med i Brosundet på tross av avsperringen av de to cruiseskipene (Erodam og Princess Daphne).

 

Da tror jeg at jeg så deg padle ved skutsiden på cruisebåtene igår kveld:)

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...