Bitteliten Svart 25.Desember.2009 Del på Facebook Svart 25.Desember.2009 synes du skal satse på det. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
SRA Svart 25.Desember.2009 Del på Facebook Svart 25.Desember.2009 NSSR gjør narr av sine medlemmer. Det har jeg aldri registrert at Røde Kors har gjort. Har heller aldri registrert at Røde Kors driftes etter bedriftsøkonomiske prinsipper. Så de får nok fortsatt sin skjerv fra meg i alle fall. Ikke mye, men sparer iaf litt på skatten... Suzuki Mja, det kan hende at dieselbudsjettet ble byttet ut med et HELT nødvendig konsulentseminar på Norefjell Resort da.... Suzuki Ja jeg så det, og sannelig - det lover bra for konsulentbransjen i 2010. Vekstnæring ? Suzuki Har disse påstandene noe innhold som du kan dokumentere, dette er jo alvorlige påstander som båtfolket bør informeres om, regner jo med at du kan dokumentere dette. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Suzuki Svart 25.Desember.2009 Del på Facebook Svart 25.Desember.2009 (redigert) Har disse påstandene noe innhold som du kan dokumentere, dette er jo alvorlige påstander som båtfolket bør informeres om, regner jo med at du kan dokumentere dette. Ehh - tuller du ? EDIT: Skjønner brått at du ikke tullet. Nei, jeg kan ikke DOKUMENTERE påstandene. Jeg visste ikke engang at jeg kom med påstander. Men jeg syns det er grunn til å stille spørsmål om gangsynet, om man vil bruke penger ( ja, logobytte MÅ koste penger på ett eller annet vis ) samtidig som selskapet er i krise, og må legge båter i opplag. At NSSR har vært storbruker av mer eller mindre sucessfulle konsulenter er vel neppe noen bombe. At det har kostet astrobeløp, er heller ingen bombe. At BEDRIFTSØKONOMENE blant oss ikke ser NOE galt med det, heller ikke på prinsippielt grunnlag er heller ingen bombe. Det interessante er vel kanskje at NSSR har gått fra å være en MEDLEMSORGANISASJON til å bli en ren kommersiell bedrift. Det var jeg ikke klar over, tror dog ikke akkurat de har annonsert dette i bladene sine, ei heller på websiden. Suzuki Redigert 25.Desember.2009 av Suzuki (see edit history) Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post Share on other sites More sharing options...
skibsplast ohoi Svart 25.Desember.2009 Del på Facebook Svart 25.Desember.2009 Ut i fra hvordan forslagene ser ut tror jeg ikke desinghonorarene er så veldig store Enig, dette minner mer om en dårlig elevbesvarelse på VG1 design og håndverk. Sitér dette innlegget River 350 med 10 hk mercury Suzumar 320 med 6 hk Suzuki Motor stjålet. Link to post Share on other sites More sharing options...
Bitteliten Svart 25.Desember.2009 Del på Facebook Svart 25.Desember.2009 At BEDRIFTSØKONOMENE blant oss ikke ser NOE galt med det, heller ikke på prinsippielt grunnlag er heller ingen bombe. Det interessante er vel kanskje at NSSR har gått fra å være en MEDLEMSORGANISASJON til å bli en ren kommersiell bedrift. Det var jeg ikke klar over, tror dog ikke akkurat de har annonsert dette i bladene sine, ei heller på websiden. Suzuki Bedriftsøkonom krever 20 vekttall - 2 år deltid etter år heltid. Skal ikke mer til for ikke å forstå noe... Hadde du hatt behov for assistanse uten å være medlem hadde du forstått hvor komersielle de er. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
nimbuster Svart 25.Desember.2009 Del på Facebook Svart 25.Desember.2009 (redigert) Det virker som om Bitteliten innbitt prøver å få de fleste andre her inne til å forstå at iflg deg så er logoskifte noe av det aller viktiigste NSSR burde sette på aktivitetsplanen sin for neste år. Hvor tar de pengene fra mon tro? Det synes som om økonomien i selskapet er skakkkjørt, nok en gang. Redigert 25.Desember.2009 av nimbuster (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Ingar Svart 25.Desember.2009 Del på Facebook Svart 25.Desember.2009 Logoen skal være et kjennemerke man straks forbinder med redningsselskapet Enig, dette minner mer om en dårlig elevbesvarelse på VG1 design og håndverk. Med eksempel i den nye Statoil logoen så skal det vel godt gjøres å straks forbinde den med selskapet? Statoils logo må vel være landets mest prestisjefylte og når de kunne velge dette forslaget er det jammen ikke enkelt å si hva som er en god eller dårlig logo... jeg synes faktisk at det siste forslaget var bra bortsett fra at blåfargen burde vært mørkere.. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
nimbuster Svart 25.Desember.2009 Del på Facebook Svart 25.Desember.2009 Tom-ass: Hvor fremgår at NSSR "vurderer" å bytte logo? Kan ikke finne noe om det på websiden deres... Det brevet du henviser til, er det sendt til alle medlemmer? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Bitteliten Svart 25.Desember.2009 Del på Facebook Svart 25.Desember.2009 Det virker som om Bitteliten innbitt prøver å få de fleste andre her inne til å forstå at iflg deg så er logoskifte noe av det aller viktiigste NSSR burde sette på aktivitetsplanen sin for neste år. Hvor tar de pengene fra mon tro? Det synes som om økonomien i selskapet er skakkkjørt, nok en gang. Jepp - sett alle skøytene på land - men bytt logo Poenget mitt er at jeg mener de som sammenligner NSSR med Statoil og Telenor er helt på jordet - til og med nedi ei grøft utenfor jordet. Et logobytte bør ikke være dyrt. Hverken i design eller implementering. I motsetning til mange andre selskaper har ikke NSSR mange produkter å bytte logo på. De har ca 40 skøyter. Alt kan tas som en glidende overgang. Og jeg er også av oppfatning at en ny logo kan påvirke inntektene til et selskap. Men så er jeg også av de som tror at markedsføring virker. Og at det er noe som heter utgift til inntekts ervervelse som det heter på ligningsspråket. Og økte inntekter kan kanskje gi oss tilbake de skøytene som ble tatt ut av drift i år. Den som intet våger intet vinner. I følge flertallet her virker det som om det er bedre å ikke våge noe. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Knut T. Svart 25.Desember.2009 Del på Facebook Svart 25.Desember.2009 Hvis selskapet skal bruke penger på dette, blir det slutt på å kjøpe lodder for min del! Trodde de hadde tatt seg ut med diverse finansielle utskeielser, de siste årene! Sitér dette innlegget Besøk min hjemmeside Bayliner 2355 Ciera (solgt) Saga 32 (kjøpt) Link to post Share on other sites More sharing options...
JanS/EIR Svart 25.Desember.2009 Del på Facebook Svart 25.Desember.2009 NSSR = Norsk Selskap til Skibbrudnes Redning (Trodde jeg--) Selskapet skal altså drives etter bedriftøkonomiske betraktninger---- Drive merkevarebygging og sørge for god markedføring--- Skifte en logo som kystens folk har kjent i generasjoner--- Må legge skøyter i land på grunn av pengemangel-- Har lagt bak seg(?) en storoppvask om sløsing med midler--- Må skaffe seg inntekter fra driften---- Hva er det jeg ikke har forstått her? mvh JanS/EIR ( mangeårig medlem som begynner å lure---) Sitér dette innlegget Old fishermen never die - they only smell that way! Link to post Share on other sites More sharing options...
Shore Svart 25.Desember.2009 Del på Facebook Svart 25.Desember.2009 (redigert) Utifra intensiteten i Bittelitens innlegg regner jeg med at han er ganske innvolvert i redningsselskapet, eller kanskje firmaet som har fått i oppdrag å utrede dette, event. komme med forslag. Noen av medlemmene kommer med antydninger om at utkastene tyder på at de er laget på "kammerset", da har de i såfall ikke kostet mer enn lønningene som allikevel går til de ansatte. Om de da ikke har måttet ansette flere personer for å ivareta den daglige driften, mens andre sitter å skisserer nye forslag til logobytte. Er forslagene derimot laget av et profesjonelt reklamebyrå/designbyrå, som jeg mener bør innvolveres om logobyttet skal ha noen effekt, tror jeg de 200 000,- som Bitteliten skisserer at hele logobyttet kommer på allerede er utbetalt/ vil komme til å bli utbetalt til dette byrået. Har liten tro på at dette, gjennom et profesjonelt byrå, vil koste særlig mindre, heller mere. Nå har jeg dog ikke noen internasjonal erfaring å vise til, der virker det som Bitteliten slå oss alle, til gangs. Min personlige oppfatning av disse logoene, farget av drøyt 20 år i reklamebransjen, heller til noen av debattantenes synspunkter, de virker litt selvgjort, iallefall 2 av dem. Er også av den mening at man ikke bør endre den gamle. Er man derimot ute etter en mer forenklet "Redningsselskapet" hvor man vil fjerne litt av den gamle og tunge ordlyden, synes jeg forslag 3 var det desidert beste. Tar med seg litt av dagens trend med å beskjære det fullstendige, som her, sirkelen. Redigert 25.Desember.2009 av Shore (see edit history) Sitér dette innlegget Skulle Googlet hva prokrastinering betyr, men tror jeg utsetter det til i morgen. Link to post Share on other sites More sharing options...
Bitteliten Svart 25.Desember.2009 Del på Facebook Svart 25.Desember.2009 (redigert) Utifra intensiteten i Bittelitens innlegg regner jeg med at han er ganske innvolvert i redningsselskapet, eller kanskje firmaet som har fått i oppdrag å utrede dette, event. komme med forslag. Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg ikke mottar lønn eller andre ytelser fra NSSR eller noen selskaper relatert. Men jeg er totalmedlem i NSSR og kommer til å være det. Mer penger enn det får de ikke av meg. Også er jeg av oppfatningen at NSSR gjør en god jobb for oss på sjøen - selvom heller ikke NSSR er perfekte. Det er alltid slike diskusjoner på Baatplassen - "Gud nå er det noen som skal endre noe - nå må vi passe på". Skulle ha døpt forumet til Ludvig forumet " Det er farli det" Shore - man kommer veldig langt med 200.000 om man holder seg borte fra "oslo byråene" med dyre AD'er som skal ha firmabil til kona Bruker man en grafisk designer og gjør en del av jobben selv (feks å lage visittkort, brevark, male båtene etc) tror jeg det holder med det beløpet. Men man KAN bruke mye mer om man vil. veldig mye mer :smiley Redigert 25.Desember.2009 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Ingar Svart 25.Desember.2009 Del på Facebook Svart 25.Desember.2009 så er jeg også av de som tror at markedsføring virker. At det virker vil vel de fleste være enige i, men det vi diskuterer her er vel på hvilken måte. Feil markedsføring kan ha negativ effekt. Tror ikke jeg tar mye feil om jeg sier at den første reaksjonen folk vil få når de ser at NSSR har byttet logo er noe sånt som 'og hvor mye har dette kostet'.... Med fare for å snakke om syk mor så synes jeg også det at vi aldri får noen kommentarer fra NSSR forsterker inntrykket av at ledelsen hever seg over "allmuen". Det har vært skrevet tusenvis av innlegg om NSSR og mange har etterlyst en reaksjon fra dem. Informasjonssjefen er medlem, men det er 5 år siden han postet noe. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Shore Svart 25.Desember.2009 Del på Facebook Svart 25.Desember.2009 Shore - man kommer veldig langt med 200.000 om man holder seg borte fra "oslo byråene" med dyre AD'er som skal ha firmabil til kona Bruker man en grafisk designer og gjør en del av jobben selv (feks å lage visittkort, brevark, male båtene etc) tror jeg det holder med det beløpet. Men man KAN bruke mye mer om man vil. veldig mye mer :smiley Du henviser hele tiden til hvor mye effekt et firma skal få via et navne/logoskifte. Om det er noe i det vet jeg ærlig talt ikke, men jeg er overbevist om at de som lever av slike ting kan argumentere for, og sikkert vise til statistikk hvor dette er "dokumentert". Jeg har i min yrkeskarriere vært innom mange av disse, også de såkalte "guruene" som til stadighet uttaler seg i massemedia. Min mening er at OM det skal ha noen effekt, er det lite trolig at du får denne hjelpen av en tilfeldig grafisk designer i en lokal skiltsjappe. Da skal man nok til et byrå som jobber "profesjonelt" med dette. Og de arbeider ettersom jeg vet ikke for knapper og glansbilder om de driver i Oslo, Bergen, Kristiansand eller Namsos. At det finnes mange dyktige designere over det ganske land vet jeg, men noen som skal kunne forandre NSSRs logo og navn til noe som skal øke omsetningen nevneverdig, tror jeg ikke du finner på landsbygda, de har antagelig flyttet til større miljøer i byen og vet å ta seg betalt Sitér dette innlegget Skulle Googlet hva prokrastinering betyr, men tror jeg utsetter det til i morgen. Link to post Share on other sites More sharing options...
Hansi Svart 25.Desember.2009 Del på Facebook Svart 25.Desember.2009 Feil markedsføring kan ha negativ effekt. At skifte av logo kan ha positiv effekt bestrider jeg ikke, men i NSSR sitt tilfelle er jeg redd det like gjerne kan slå andre veien. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
nimbuster Svart 26.Desember.2009 Del på Facebook Svart 26.Desember.2009 (redigert) Hvis Bitteliten virkelig mener at NSSR like gjerne kan gå på landsbygda for å finne en nerd av en grafisk designer som vet å ikke ta seg betalt, hvor hele logobyttet koster 200k og at dette alene skal gi selskapet en positiv økonomisk gevinst i form av økte inntekter...ja da er jeg i ferd med å miste respekten for hans meninger om mangt. Denne underbetalte nerden har sikkert også et team som han sender rundt om langs kysten som kan starte arbeidet med logoendring på de få båtene de har i sin tjeneste...var det ikke bare 40 båter de hadde? Ellers finnes det sikkert en enkeltperson i "hver en havn" som kan gjøre denne jobben på den enkelte båt. Hør gjerne med selskapet selv, dersom de nå virkelig vurderer skifte av logo om hva de beregner logoskiftet til å koste. Regner vel med at ledelsen ikke bare går og dagdrømmer for å finne nye muligheter til å bruke penger som de ikke har? Noe må de vel ha avsatt i budsjettet for neste år? Kanskje det er unndratt offentligheten? Redigert 26.Desember.2009 av nimbuster (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Mouche Svart 26.Desember.2009 Del på Facebook Svart 26.Desember.2009 Siden regnskapene til NSSR er høst offisielle og lett tilgjengelig bl.a. på deres hjemmesider så vil jeg anbefale en titt i disse. Noen enkle tall/fakta derfra; Medlemskontingenter utgjør 9,9% av deres inntekter Støtte og gaver 6,2% Bidrag fra lokalforeninger 0,3% (!) Komp fra Norsk Tipping 19,2% Fiskeridep. 11% Tilskudd fra Redningsselskapets fond 19,2% (!) Småbåtreg. 4,4% Innsamlingsaksjoner 6,1% Bergninger osv 11,8% Administasjonsprosenten er 7,6%, mens formålsprosenten er 75,6%. Lønnsutgifter totalt er 186 mill eller nokså nøaktig 50% av de totale utgifter. Totale styrehonorarer er 305.000, mens lønn til generalsekretæren er 951.000 eller omtrent det samme som en statsråd. Jeg klarer ikke å hisse meg opp over noen av tallene her, men det er det åpanbart mange andre som klarer, hvilke da og hvorfor? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post Share on other sites More sharing options...
Hansi Svart 26.Desember.2009 Del på Facebook Svart 26.Desember.2009 (redigert) Nei, men det er sikkert fordi du bare har slengt noen tall ut i luften uten tanke på helheten. I tillegg er det jo jul da. Redigert 26.Desember.2009 av Hansi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Mouche Svart 26.Desember.2009 Del på Facebook Svart 26.Desember.2009 Hvilke tall mangler så for at din helhet skal gå opp? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post Share on other sites More sharing options...
avmønstret5 Svart 26.Desember.2009 Del på Facebook Svart 26.Desember.2009 Jeg har kanskje oversett det, men hva er begrunnelsen for å skifte logo? Så er det vel på tid i år 2011 å få en redningstjeneste hvor ikke økonomien er baserte strikking av labber m/ loddsalg blandt kystbefolkningen og drevt av til tider ordentlige festglade "artigkarer". Finanser redningstjenesten over statsbudskjettet og la det bli en del av kystvakta. Flytt hovedkontoret fra Bærum og legge det midt på kysten på f.eks Sortland. Redningstjenesten har virkelig profesjonelle folk på sine båter og fortjener også en profesjonell organisasjon på land... over til kystvakta Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Hansi Svart 26.Desember.2009 Del på Facebook Svart 26.Desember.2009 Hvilke tall mangler så for at din helhet skal gå opp? For å forstå helheten må hele årsregnskap inkludert underposter og eventuelt revisors bemerkninger hvis det finnes noen legges frem. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Oteren Svart 26.Desember.2009 Del på Facebook Svart 26.Desember.2009 Hvor fremgår at NSSR "vurderer" å bytte logo? Jeg har ikke funnet noe om dette? Er det noen andre som har en offisiell kilde på dette? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Hansi Svart 26.Desember.2009 Del på Facebook Svart 26.Desember.2009 Nei, men men for enkelte er ikke det så nøye heller. Viktigste er å ha noe å krangle om kan det se ut som. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Jawik Svart 26.Desember.2009 Del på Facebook Svart 26.Desember.2009 Finanser redningstjenesten over statsbudskjettet og la det bli en del av kystvakta. Flytt hovedkontoret fra Bærum og legge det midt på kysten på f.eks Sortland. Redningstjenesten har virkelig profesjonelle folk på sine båter og fortjener også en profesjonell organisasjon på land... Har ikke lest alle innleggene og heller ikke sett på disse forslagene til logobytte. Spar de 200k og gjør som petter foreslår. Kystvakta har allerede logo som er holdbar for de fleste av oss og som ikke kan missforstås bare en er litt lesekyndig. Behold de samme folka bortsett fra noen få som bør ta sin hatt og forlate NSSR. Nyttårsønske: NSSR over til Kystvakta. Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.