Jump to content

Redningsselskapet vurderer å bytte logo


tom-ass

Redningsselskapet vurderer å bytte logo.  

386 medlemmer har stemt

MENINGSMÅLINGEN ER IKKE SYNLIG FOR GJESTER: Vennligst Logg inn eller registrer for å se og delta.

Recommended Posts

Om det er fornuftig eller ikke å bytte logo overlater jeg til RS å bedømme, men jeg synes ikke noen av forslagene er gode. Skal de først bytte logo, bør det være til noe som er mer ulikt den gamle, og som gir en ny grafisk profil. En annen maritim organisasjon som absolutt bør vurdere ny logo er KNBF.

Link to post
Share on other sites

trenger man egen erfaring? holder det ikke å ha lest hva det kostet posten?

Ja - for det er ikke sant alt som står i avisen. Også må du tenke på størrelsen på virksomheten og omfatning av profilendringen. I din verden er kanskje Posten omtrent like stort som NSSR?

 

Dere får bare unnskylde at jeg er lei av all synsing fra folk som egentlig ikke har greie på det de snakker om. Snart kommer vel noen å beskylder NSSR for å være ledet av blårussen. Mouche har også et godt poeng - det er også en inntektsside av en profilendring

 

Tom ass - var det en quest back undersøkelse du ble bedt om å være med i?

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Det er mærklig å mye rart enkelte klarer å kaste bort penger på ,må da gå ann å bruke dem millionene dette koster til noe bedre .Nemlig å redde mensker , ikke surre bort bøtter av kroner på logo bytte. Mange utvalg å seminarer skal dem ha for å finne ut av dette da , har dem virkelig ikke andre ting å ta seg til ? Ikke så mye som sjokkerer lenger ,men dette er jo rett å slett galskap .Kaste bort så mye penger ,til sånt tull . Kan jo virke som dem som sitter der inne har så lite å gjøre at dem må finne på noe , men er jo lov å håpe det er en som tar til fornuft å stopper dette .Før dem har brukt alt mange penger til møter å div seminarer for å bli enige her .

 

Tine IV

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Det korssymbolet (mantuansk, sa du, Snabel? Kan du si mere om opprinnelsen? Er det byen Mantova?) som brukes er vel felles for noen tilsvarende organisasjoner (Sverige, Tyskland, ihvertfall); "må" det byttes synes jeg mest om nr 3 med RS og symbol. Jeg ser ingen grunn til å bytte, jeg heller.

Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk

Link to post
Share on other sites

Som selvstendig næringsdrivende er du sikkert klar over at det kan være lurt, ja sågar helt genialt, å pådra seg en post av kategorien utgift så lenge denne har en motpost som heter inntekt? Joda, jeg vet hva ditt neste spørsmål er!

Kan ikke forstå at det er genialt å øke utgiftsposten selv om man har en post som heter inntekt.

Alle bedrifter har en post som heter inntekt. Er det genialt for alle bedrifter / selvstendig næringsdrivende å kjøre på utgiftsposten så mye som mulig?

 

Eller er det bedre for Redningsselskapet å øke utgiftsposten for å få et dårligere resultat?

 

Vil gjerne høre den geniale måten å drive butikk på....

Link to post
Share on other sites

Vil gjerne høre den geniale måten å drive butikk på....

det finnes gode kostnader og dårlige kostnader. gode kostnader øker inntektene. dårlige kostnader øker ikke inntektene. Dette er helt elementært i drift av selskaper så vidt jeg vet. Men her er det nok mange som vet mye mer enn meg.

 

Det enkleste eksemplet jeg har er selgere. Det er en utgift. Men de skaper også inntekt. Poenget med selgere er at de skaper mer inntekter enn kostnader. Slik kan det også være med en profilendring.

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Dette utspillet viser meg følgende:

 

*Ny logo vil kunne øke deres inntekt i fremtiden

*De har mer en nok penger

*De må av en eller annen grunn øke utgiftene for å få et dårligere resultat

 

Første argument, da er jeg enig om det er forsvarlig.

 

Har de mer en nok penger bruk heller de på kompetanse til deres ansatte og frivillige eller sett ned abb. prisen slik at kanskje flere blir medlem

Link to post
Share on other sites

En typisk "blåruss eksersis" dette å bytte logo.

 

Se for dere mandags møtet: "Ehh kanskje vi skulle bytte logo for å få en mer moderne profil ? Alle andre gjør det..."

 

Nei, de gjør ikke det! Verdens største selskap har beholdt den originale "håpløse gammeldagse logo" siden starten av:

 

200px-General_Electric_logo.svg.png

 

Spar pengene, la logoen bestå.

 

sailorBoy

Link to post
Share on other sites

Nei, de gjør ikke det! Verdens største selskap har beholdt den originale "håpløse gammeldagse logo" siden starten av:

Jeg skjønner at du ikke er så oppdatert på dette. Det kan lønne seg å sjekke litt før du hevder ting du kanskje ikke har så mye greie på :rolleyes:

 

bcle-17.jpg

 

I veldrevne selskaper vil jeg tro at møtene og prosessen er litt annerledes enn det du tror.

 

Vi kan ta et annet eksempel også

 

bcle-14.jpg

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Ja - for det er ikke sant alt som står i avisen. Også må du tenke på størrelsen på virksomheten og omfatning av profilendringen. I din verden er kanskje Posten omtrent like stort som NSSR?

 

Dere får bare unnskylde at jeg er lei av all synsing fra folk som egentlig ikke har greie på det de snakker om.

 

da får du opplyse oss hva dette skulle\skal koste posten.??

jeg har ikke nevnt noe beløp, men skal man tro noe som helst av media , så dreier dette seg om veldig mye penger. ja , mere penger enn tilogmed du noen gang kommer til å få.

logoendring av store selskaper er dyrt.

dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator.

Link to post
Share on other sites

Tom ass - var det en quest back undersøkelse du ble bedt om å være med i?

Er det virkelig ingen annen som har fått denne mailen i dag? Er jeg lurt?

 

Undersøkelsen er levert av confirmit.

DETTE er linken jeg klikket på i mailen.: http://survey.euro.confirmit.com/wix/p3364...z6203yYYSMQg9r0

Bygdetulling med båtførerbevis!

Link to post
Share on other sites

Kan ikke forstå at det er genialt å øke utgiftsposten selv om man har en post som heter inntekt.

 

 

Som selvstendig næringsdrivende er du sikkert klar over at det kan være lurt, ja sågar helt genialt, å pådra seg en post av kategorien utgift så lenge denne har en motpost som heter inntekt?

 

Som du ser har jeg sitert mitt eget innlegg og tatt meg den frihet å utheve ordene "kan være". Forhåpentligvis er dette presisering nok til at du har fått svar på ditt eget spørsmål. Hvis ikke så bare si ifra så skal jeg forklare litt mere!

 

Siden det er så mange eksperter her så kunne det være interessant å høre om noen har en god forklaring på hvorfor Posten bruker så mye penger på sponsing i idrett - er det i tro på at folk vil sende flere brev, eller kan det være andre, og ikke like åpenbare, grunner? Hva tror dere folk flest kjøper så mye mere av siden Aker bruker så mye penger på reklame på TV?

 

Spent på alle gode forslag, svar og løsninger!

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

det der med aker må jeg innrømme jeg ikke skjønner.. reklame for millioner . for hva da?

og fortell hvorfor posten sponser idrett utenom det moralske ansvaret større bedrifter har for slik sponsing..

ærlig talt så er dette reelle spørsmål jeg ikke fatter svaret på...

Redigert av hifo (see edit history)

dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...