Jump to content

Redningsselskapet vurderer å bytte logo

tom-ass

Redningsselskapet vurderer å bytte logo.  

386 medlemmer har stemt

MENINGSMÅLINGEN ER IKKE SYNLIG FOR GJESTER: Vennligst Logg inn eller registrer for å se og delta.

Recommended Posts

burde Røde Kors legges ned og bli endel av Rikshospitalet og Frelsesarmenn ble endel av statskirken?? Disse har nok ingen økonpmer ansat men har det gamle gode pengeskrinet med inndelinger for mynter som de har sine penger i.

Foreslår at du går inn på hjemmesidene til røde kors; http://rodekors.no/Om_Rode_Kors/Organisasjon/ og laster ned organisasjonskartet deres samt f.eks årsrapporten fra 2008 så vil du se at de har alt det du ikke synes å tro de har, sågar i "bøtter og spann"!

Lønn til generalsekretær og honorarer til styret er så og så identisk med hva som er tilfelle med NSSR og antall årsverk (fast ansatte) er 233 og totalt koster disse 180 millioner kroner i året.

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Lønn til generalsekretær og honorarer til styret er så og så identisk med hva som er tilfelle med NSSR og antall årsverk (fast ansatte) er 233 og totalt koster disse 180 millioner kroner i året.

Suzuki leser du dette!!!! det er jo horribelt!!! ikke til å tro!!!! men heldigvis så har vi enda noen organosasjoner der de sikkert ikke gjør det slik. Tipper Care og Norsk folkehjelp drives fra kjøkkenbenken til en "skarve" håndtverker som kan dette med økonomistyring

Det blir værre SRA, mye værre, nesten rent "ugly":

Frelsesarmeen i tall:

Frelsesarmeen i Norge er organisert sammen med Island og Færøyene. I vårt territorium har vi 112 korps (menigheter) med fast virksomhet, og 327 steder vi arrangerer gudstjenester og aktiviteter med jevne mellomrom. Vi har 188 offiserer i arbeid, 1806 ansatte, 5467 soldater, 1284 tilhørige, og ca. 8000 er medlem i Frelsesarmeens barn og unge. Frelsesarmeen har 35 institusjoner innenfor ulikt sosialt arbeid, og 44 Fretex-butikker.

Siden prisen på barnehageplass, melk og billetter på trikken er den samme (formodentlig?) for en som arbeider for Frelsesarmeen som for oss andre, så er det grunn til å anta at de ansatte får noe lønn selv om den sikkert er lav, men allikevel. Det fremkommer ingen tall på deres hjemmesider, men vil tro at vi snakker om betydelig beløp. Jeg legger allikevel en lapp, eller to, i grytene deres hver jul og håper med det å ha støttet noe av det flotte arbeidet de gjør.

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

det regnenissene i NSSR ikke forstår, er etter mitt skjønn følgende:

Tillit er ikke en vare man kan kjøpe eller selge.

Tillit er noe man oppnår i kraft av det man gjør.

Man kan dessverre ikke TVINGES til å ha tillit til noen / noe.

Det spørsmålet ingen ha svart på er " hva er det man ønsker å oppnå ".

Økonomene mener man ikke kan lage omelett uten å knuse noen egg, og det er helt sikkert riktig.

Men hva om man mangler brød eller smør, og har mer enn nok (egge)røre fra før ?

Suzuki

Redigert av Suzuki (see edit history)

No boat needed..

Suzuki leser du dette!!!! det er jo horribelt!!! ikke til å tro!!!! men heldigvis så har vi enda noen organosasjoner der de sikkert ikke gjør det slik. Tipper Care og Norsk folkehjelp drives fra kjøkkenbenken til en "skarve" håndtverker som kan dette med økonomistyring

Sorry SRA; den der forsto jeg ikke ?

Var det JEG som var håndtverkeren, eller er det styret til NSSR som er håndtverkere ?

Eller er du en håndtverker ?

For jeg håper du ikke insinuerte at jeg er økonom ? :smiley:

Suzuki

No boat needed..

Å sammenlikne NSSR med Frelsesarmeen eller Røde Kors blir i mine øyne helt feil. Begge disse organisasjonene er nok styrt internasjonalt hva gjelder logo og en del annet.

Så vidt jeg vet går en god del av Frelsesarmeens innsamlede midler til England, og ser man på The Salvation Army, er logoen ganske identisk.

Lite trolig at et eventuelt logobytte hos de eller Røde Kors ville bli påvirket av norske Baatplassen. Så spørs det om NSSR lar seg påvirke.

Skulle Googlet hva prokrastinering betyr, men tror jeg utsetter det til i morgen.

Lite trolig at et eventuelt logobytte hos de eller Røde Kors ville bli påvirket av norske Baatplassen. Så spørs det om NSSR lar seg påvirke.

Vel, det er jo en som har signalisert at han ikke vil kjøpe lodd lenger, og det skulle ikke forundre meg om enkelte i havsnød holder redningsbåtene på trygg avstand med båtshaken i tiden fremover.

Det får da være grenser. :lol:

Kommentar fra moderator:
Innlegget er satt usynlig da det ikke følger reglene for sitering.
det regnenissene i NSSR ikke forstår, er etter mitt skjønn følgende:

Tillit er ikke en vare man kan kjøpe eller selge.

Tillit er noe man oppnår i kraft av det man gjør.

Man kan dessverre ikke TVINGES til å ha tillit til noen / noe.

Det spørsmålet ingen ha svart på er " hva er det man ønsker å oppnå ".

Økonomene mener man ikke kan lage omelett uten å knuse noen egg, og det er helt sikkert riktig.

Men hva om man mangler brød eller smør, og har mer enn nok (egge)røre fra før ?

Suzuki

Her følger nok ikke verden din oppfatning, NSSR sitt omdømme er i en positiv trend altså stigende

Sorry SRA; den der forsto jeg ikke ?

Var det JEG som var håndtverkeren, eller er det styret til NSSR som er håndtverkere ?

Eller er du en håndtverker ?

For jeg håper du ikke insinuerte at jeg er økonom ? :smiley:

Suzuki

Nei, skal ikke påstå at du er en økonom, men det var for å vise deg at heller ikke her er verden slik du oppfatter den - alle de store organisasjonene har lederlønninger til lederne og de fleste av dem har skifta logo

SRA: du har neppe fått med deg mitt påeng.

Selvsagt har alle organisasjoner ledere, og selvsagt skal lederne ha lønn. Det skulle da bare mangle.

At NSSR sitt omdømme er stigende, har jeg vondt for å tro. Såvidt jeg har registrert er det heller ikke vist til NOE som underbygger denne påstanden.

Mitt inntrykk, er at omdømmet snarere henger i en tynn tråd.

Suzuki

No boat needed..

At NSSR sitt omdømme er stigende, har jeg vondt for å tro. Såvidt jeg har registrert er det heller ikke vist til NOE som underbygger denne påstanden.

Mitt inntrykk, er at omdømmet snarere henger i en tynn tråd.

Suzuki

Nok en gang må jeg skuffe deg, fakta stemmer heller ikke denne gangen med verden rundt deg, de falt nok ned under bråket, men de har klatret fortere enn noen andre etter de gjorde grepene de har gjort.

Redningsselskapet opplyser, med en betydelig grad av stolthet, at det nå gjør et rekordhopp på Synovate MMIs nye omdømmebarometer. Et sprang fra 30. plass opp til en 17. plass i løpet av ett år, er den største endringen i positiv retning i profilundersøkelsens historie.

fra 30 til 17 plass

ble du borte for oss? :wink:

Er det meg du spør, Bitteliten?

Det er vel ikke slik at jeg, eller andre må fortsette å argumentere eller gi mine/våre kommentarer til deg eller til andre innlegg...selv om du kommer med dine synspunkter? Du har jo så mange andre tråder velge i? :smiley:

Men, som direkte svar på ditt spørsmå (hvis det var meg du siktet til...så er det jo hyggelig å bli savnet): Jo, jeg ble kanskje borte for deg...i denne tråden. Hvis jeg ikke lar noen av trådene leve sitt eget liv iblant, ville jeg jo hatt like mange innlegg som deg?

Følte at tråden hadde sagt sitt om NSSR...og de fleste forhold er blitt belyst.

Her er svaret fra NSSR:

"Det er korrekt at vi diskuterer flere tiltak for å modernisere organisasjonen etter 118 år med nesten uendret grafisk profil. Dersom dette kan gi Redningsselskapet et image som gjør det enklere for folk å forstå hvem vi er, så vil det gi større inntekter på sikt enn de millionene det eventuelt vil koste.

Når det er sagt så er det ikke brukt store summer på dette i utredningsfasen – og i en slik fase er det like sannsynlig at det ikke blir noe bytte av logo, eventuelt at endringen blir så liten at den knapt er merkbar, og derfor kan endres gradvis uten ekstra kostnader. "

Sitat slutt.

Redigert av nimbuster (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...