Jump to content

Ryfylketreff 2010 18-20 juni

bjorngb

Recommended Posts

Hvis du Ove vil henge båten din bakpå hos oss fra Hundvåg til Økstra nå ikveld så er det selvfølgelig helt OK....

Takk for tilbudet Jan, men har ikke mulighet før i morgen formiddag, så får komme med egen maskin.

Navigare neccesse est, vivere non est neccesse.

Jeg kom ikke lengre enn Lindøy ... :lol: Får se om det roer seg litt utover kvelden, men å gå i 1 meter høye bølger me denne baljen er ikke noe morro. Enda mer morro var det ikke når takluka tok seg en flytur.... Så vi har hatt litt trøbbel/ubehag vi også, men vi får se utover kvelden...

Da er vi 2 som strandet på Lindøy (dog ikke samme Lindøy) :tongue:

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.

Prøver å nå Poseidon på VHF'en men har ikke fått noe svar enda, hadde håper han kunne gi en statusrapport hvordan det er over Hidlefjorden, kommer jeg meg over der går jeg i le resten av turen nesten..

Ihht. AISen ligger Poseidon II fremdeles trygt i fortøyningene på Hundvåg kl 18:27...

Vart ikkje tur for oss denne gangen desverre da kalenderen har vært fullbooket lang tid allerede...

Troll 20

Kommedal 27
Coronet 26 Family

Ja, kallte opp en gang til og da bakket han akkuratt ut av kai. Uansett, jeg rusler i 5,4 knop i Fognefjorden nå, det verste strekket er over og det ble forferdelig med stamping og rulling over Hidlefjorden. Herlig å endelig kunne slappe av.

Regner ankomst rundt 24:00

Ser på YR at det verste vistnok er i dag og at morgen og søndag skal være i grei bris så da er det ikke umulig at jeg tar LykkePille på en tur til Økstrafjorden...ser det ann litt. Men trur ikke noen ville være med meg hehe...pysene...!

Redigert av LYKKEPILLE (see edit history)

Hilsen Pål, Triton 225 med navnet "Lykkepille" VHF LE8816 MMSI 258030220

God dagen gode båtvenner,

nå ligger vi fire båter, med store og små mannskaper vel fortøyd i Økstrafjorden. Det blåser en frisk nordvestlig vind, men vi ligger rimelig godt i live, så det skjenerer absolutt ikke.

I følge Den norske los er vestsiden av Økstrafjorden blant de vakreste områdene i Ryfylke - og det kan underskrives :sailing::sailing:

Forhåpentlig kommer noen flere båter utover dagen; ihvertfall fra nordfylket skulle det være en rimelig kurrant tur hvis man holder seg mest mulig i le.

:sailing::sailing::sailing:

Med vennlig hilsen POSEIDON

God dag igjen godtfolk. Jeg er hjemme igjen, ok kommer ikke inn til Dere. La ut i formiddag fra Sandnes sentrum, men snudde før jeg var kommet ut av Gandsfjorden....galematias der ute med vind og bølger, og det lenge før en har kommet i de store utfordrende områdene....Skulle nok tatt tampen din i går kveld Jan.

Dere får ha lykke til, of ha et forsatt godt treff der inne, og ta mye bilder, så vi andre får få en liten smakebit om hvordan det har vært...

off...for en nedtur.

Ove

Navigare neccesse est, vivere non est neccesse.

Ja Levind ligger nå ved kai i kopervik. dro ifra økstrafjorden ca 11.45 ankom kopervik i 16 tiden. var bra med sjø i karmsundet,men klarte å holde nesten 6 mil i snitt. venter her til det roer seg så får eg se om det går ann å kjøre over sletta i natt

Endelig båt igjen

Hjemme igjen etter et virkelig hyggelig Ryfylketreff :flag_bp::flag_bp::flag_bp:

Det var synd at kulingbygene gjorde så hardt innhugg i deltagerlistene, for når vi først kom frem til samlingsstedet var vinden slett ikke generende.

Det var kjekt å treffe igjen gamle baatplassenvenner og kursdeltagere; og det var ekstra hyggelig å få møte de nye :flag_bp:

Toppen var allikevel at der var så mange helt unge båtfolk; både jenter og gutter som virkelig så ut til å være oppvokst på en strandstein. Så her er nok rekrutteringen sikret for minst en generasjon fremover!

Takk til dere alle for en fantastisk kjekk helg, selv om den dessverre bli litt avklipt i enden siden vi også måtte rekke en annen avtale....

Med vennlig hilsen POSEIDON

Takk for ei fine helg, sol og god stemning på brygga. Kjekt å treffe på nye folk og ungane storkoste seg. Synd at det ble en del mindre båter som tok turen, vi ble vel like mange folk som påmeldte båter... :rolleyes: Dere får ha en god sommer med gode stunder i båten :flag_bp:

Takker for ei korte men kjekke helg, med sol og fint vær på plassen.

Men til og fra plassen var det litt sjøgang, men gikk jo det og.

Før de siste båtene la fra kai i går ble det snakket om et alternativt treff igjen i august, siden oppmøte ikke var det store denne helgen.

Vi får jo se om det blir aktuelt, vet ikke hvor mange som er innteresert i det??

Vil og få takke for en trivelig helg med masse kjekke folk :flag_bp: .

Satser på å se dere igjen rundt forbi i ryfylke i løpet av sommeren :cheers:

Spesiel takk og takk for maten etter god frokost ombord hos Per & de.

Det var godt noen hadde næringsvett og fikk i Seileren(e) litt mat før hjemturen :yesnod:

Før de siste båtene la fra kai i går ble det snakket om et alternativt treff igjen i august, siden oppmøte ikke var det store denne helgen.

Vi får jo se om det blir aktuelt, vet ikke hvor mange som er innteresert i det??

Jeg er med !

Enten det er ett langtidsplanlagt og organisert og stort treff, eller om vi tar det mer spontant en helg med god værmelding og bare avtaler tid og sted rett før.

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

Håper også på å treffe gjengen igjen. Hvordan ble oppmøtet? Der var vel 21 båter påmeldt.

Jeg gikk alene hjem med båten på fredags kveld og da jeg rundet Krokanes inn i Karmsundet målte jeg 16-18MS på det jevne og 22 i kastene. På 2400 rpm holder jeg normalt en fart på snaue 7 knop men akkurat da havnet jeg på 1.5 knop og autopiloten klarte ikke å styre lengre... Ved å styre midt mot vinden ble jeg bare våt på begge ørene, nesen holdt seg tørr :lol:

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.

Vi takker også for igjenn ett kjempetreff selvom det ikke var så mange så møtte. For vår del går turen videre i en ukes tid. Skulle ikke bli noe problem å delta på senere treff i August eventuelt.

Jeg foreslår forøvrig å legge neste års treff ett sted nærmere. Det kan fort bli langt for oss som går med 5-7knop. Spesielt når man ikke kan begynne turen før utpå ettermiddagen på Fredagen.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...