Jump to content

Ryfylketreff 2010 18-20 juni


bjorngb

Recommended Posts

Litt treigere dine 7 enn mine 7 da :lol: for jeg kommer om det ikke kolliderer med andre planer.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Har jo vært med på alle de andre treffene så vi kommer garantert i år også. :smash:

Plassen kunne jeg tenkt meg å testet før det blir helt spikret. Et par forutsetttinger er at det er plass til alle, dypt nok og at det er mulig på samles på land. Helst også at det er et grunt området så de minste kan få kose seg også.

 

Regner med at Seilaren og Sleipner kommer uten mat i år også. Så om alle kunne tatt med et par skiver/pølser ekstra så de også får seg noe mat, hadde vært fint. :lol:

Og får vi ikke truet deg i en ny båt Seilaren er det plass hos oss. :sailing:

 

PS: Posiedon, har du flere jakker er dette garantert en plass du kan bli kvitt noen. :wink:

Link to post
Share on other sites

Regner med at Seilaren og Sleipner kommer uten mat i år også. Så om alle kunne tatt med et par skiver/pølser ekstra så de også får seg noe mat, hadde vært fint. :lol:

:sweat::wflag:

 

Er det avgjort at det blir Bergavika ?

Ser vel ut til at det blir ved Friluftsrådet sitt annlegg på disse småholmene i Økstrafjorden helgen 18-20/6. Det er mange småøyer der, så vi får bli enige etter hvert hvor vi skal legge oss. Personlig liker jeg meg best på "innsiden". Men det er vel begrenset med plasser som er dypere enn 2-3m der...?

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

Vi har aldri ligget på innsiden, men det ser fint ut der...

 

Enig i at det ser litt grunnt ut for de største båtene. Men en ide er at noen ligger på utsiden og andre på innsiden - så samles vi i midten???

 

Noen som vet om det er mange bolter å fortøye i?

Redigert av bjorngb (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hmm, på innsiden av viken tror jeg det skal være mer enn nok bolter til de fleste som kommer på treffet. Nå har jeg kun vært på innsiden de tre gangen jeg har fortøyd der, og det har ikke vært noe problem å finne en bolt ( forskjellige plasser hver gang) båten stikker 1.5 ned i vannet). Men det er jo en populær plass så det kan jo hende at det fylles opp med andre. Her er det mangen spennende ting for de små å utforske....

Skulle det bli mangen båter så får vi henge oss på de som er der... :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Da får noen stikke innom på torsdag og reservere området

Større Skip må få ligge på 10 metern og mot holmen - rett sør for 14 metern - for de som har jolle. Har blinket ut denne helga og rekker vi fram så kommer vi innom. Har ankret der inne flere ganger og plassen er / var fin. Bergaholmen er vel også oppgradert i de seneste årene.

 

:sailing:

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Helgen 18-20/6 er klubbet til treffet... Har og hentet hjem båten i dag, og skal gå i gang med "to do" listen i morgen, så jeg forhåpentligvis kan sjøsette til påsken.

 

hjemme_igjen.jpg

Nå har nidelven fått montert ny dieselmotor...så nå koster det ikke en bondegård hver gang jeg skal ut av gandsen.

 

 

Må si jeg er rimelig klar for vår og båtliv nå....

Navigare neccesse est, vivere non est neccesse.

Link to post
Share on other sites

I økstra fjorden finner såvel poseidon`s skip såvel som de som kommer i robåt plass!

 

Vil tro at en fint kan legge alle på østsiden. Starte fra sør med de store, du kan sikkert ha landtau akter og Poseidon(i den lille vika sør for kaien)

Sett store båter ligge der før med landtau for og akter.

 

Ellers er det fint for småungene på vestsiden, lite stykke og gå så voksne bør være med. Samlingsplasser er det nok av!!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...