Jump to content

Vi som snur oss etter taubåter


Gudrun

Recommended Posts

Jeg møtte dette slepet i Karmsundet (Hydro aluminium bak) for noen dager siden. Det var bare "Liam", den lille gule, som sendte AIS. Det var jo den store yachten som var motivet, så jeg merket meg bare ved at det var en liten gul taubåt bakerst. Trodde det var en veteran, men leser nå at den er nybygd.

 

Ikke vet jeg hvor slepet kom fra, hvor det skulle, eller hvorfor. Men billige sjømil er det neppe.

 

 

Screenshot_20230803-115554_Photos.jpg

20230729_124322.jpg

20230729_124353.jpg

Link to post
Share on other sites

Steihy skrev 5 minutter siden:

Ikke vet jeg hvor slepet kom fra, hvor det skulle, eller hvorfor. Men billige sjømil er det neppe.

 

Den har motorhavari, og har ligget i Haugesund i flere uker. Nå ble den etter hva jeg forstår slept til Gismarvik der den skulle bli hentet av en nedsenkbar lekter og fraktet tilbake til hjemlandet. Det er dyrt å ha båt...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Såpass. Skulle tro det var kompetanse nok til å fikse en slik motor her i Norge, eller billigere å fly inn rett mannskap. 

 

Her er forresten et annet taueoppdrag jeg så i går i Arendal

 

20230802_141211.jpg.c9ab6ef9d5cc0669f0d7b80f480dd204.jpg

 

20230802_141214.jpg.c6122f2f18a195e9092141533fc0f345.jpg

 

20230802_141319.jpg.f1225b404121a2e5976f7ab89952202b.jpg

 

Virker som en kunstgreie. De holdt på med å fendre lekteren da jeg gikk forbi. Var slepet forbi Arendal rett før seilskuta kom inn.

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Link to post
Share on other sites

Grand Banks jr skrev 19 minutter siden:

Virker som en kunstgreie. 

 

Håpets Katedral heter den. Takhellene er laget av plastavfall fra sjøen som er smeltet om. Artig prosjekt. 

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

 

Steihy skrev for 8 timer siden:

Ikke vet jeg hvor slepet kom fra, hvor det skulle, eller hvorfor. Men billige sjømil er det neppe.

 

 

 

 

 

Yacthen Manu ble eskotert til kai i Haugesund av rednignskøyten for noen uker siden, Dette slepet tok den trolig til Gismarvik lengre sør i Karmsunder hvor Yacht Servant https://www.yacht-transport.com/yourfuture/ ble observert. 

 

Liam er en artig sak. Under 8meter lang, 6 bred og BP på 11 tonn

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...