Jump to content

Norges Nasjonalbåt kåres nå!

:båt1

Recommended Posts

Mom tittelen sier lurer jeg på hvilken Norsk båt som dere vil kåre til "Narsjonalbåten"

er det Nidelv 24 som vinner :sailing:

eller karnsje Windy 22 sport :drink:

karnsje det blir den gode tradisjonelle Pioner 8 eller With Drommedille :smash:

alle forslag blir motatt å så får vi se hvem som vinner

for min del stemmer jeg på Viksund Columbi som vinner

men kom med forslag alt fra pramm til cabincruiser er tillat, så lenge den er laget i Norge :flag:

Bavariabåter med og uten seil er vel sterke kandidater med folkelig pris og stor utbredelse (er det et kriterie at den skal være produsert i Norge ?).

Enkelte båter som nevnes i tråden har historisk sus tilbake til 80 tallet eller før så for å skille mellom historiske båter og daggens båter bør man vel ha to kategorier:

1 Klasse for båter fra forrige årtusen....som inkluderer vikingskip, Draco og With.

2 Klasse for dette årtusen som inkluderer mesteparten av dagens flåte.

Ny avstemming? Hva var gærnt med Redningsselskapets avstemming i høst:

17. august 2009

Ernst Larsen

Den tradisjonsrike trebåten Oselveren fra Hordaland vant Redningsselskapets kåring av Norges nasjonalbåt i skarp konkurranse med Åfjordsbåten fra Sør-Trøndelag.

http://www.nssr.no/Nyheter/Nyhet?key=86105

VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT nssr_logo.gif D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder

Ved godt at jeg nok ikke kan deltage i dette som dansker men vil da gerne komme med to forslag.

1. Joda tur 24 Verdens bedste båd i den størelse. Tåler alt hvad man kan udsætte den for.

2. Wiking 28. Var total revulotionerende da den kom første gang og har siden været model for mange nyere båd modeller.

Undskyld jeg blandede mig i en national sag.

Hilsen. Wiking 28dk.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...