:båt1 Startet 20.Januar.2010 Del på Facebook Startet 20.Januar.2010 Mom tittelen sier lurer jeg på hvilken Norsk båt som dere vil kåre til "Narsjonalbåten" er det Nidelv 24 som vinner eller karnsje Windy 22 sport karnsje det blir den gode tradisjonelle Pioner 8 eller With Drommedille alle forslag blir motatt å så får vi se hvem som vinner for min del stemmer jeg på Viksund Columbi som vinner men kom med forslag alt fra pramm til cabincruiser er tillat, så lenge den er laget i Norge Sitér dette innlegget Link to post
alma Svart 20.Januar.2010 Del på Facebook Svart 20.Januar.2010 Hvem er det som skal kåre najonalbåten? Sitér dette innlegget Link to post
At-le Svart 20.Januar.2010 Del på Facebook Svart 20.Januar.2010 SAGA 27 Sitér dette innlegget Link to post
:båt1 Svart 20.Januar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Januar.2010 jeg tar å legger sammen alle båtende å ser hvem som har fodt flest stemmer etter vi har passert side 5 ( hvist vi kommer så langt) å offentligjør da hvem som har blit narsjonalbåten husk dette er jo ikke en offesiell kåring med det blir artig å se hvem BP folket kårer Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 20.Januar.2010 Del på Facebook Svart 20.Januar.2010 Stememr på Oselvar. Det er båt det. Sitér dette innlegget Link to post
Farco Svart 20.Januar.2010 Del på Facebook Svart 20.Januar.2010 https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=50937 Sitér dette innlegget Farco AS, Kabelgata 37 C, 0580 Oslo - Tlf. 22 65 53 20 - e-post: Link to post
Pathfinder Svart 20.Januar.2010 Del på Facebook Svart 20.Januar.2010 Artig design og sikkert billig både i drift og innkjøp. Og norsk. Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 20.Januar.2010 Del på Facebook Svart 20.Januar.2010 Har vel neppe vert fleire båter, og nokre ti-år har den også hatt etter kvart. PIONER Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
tuffff Svart 20.Januar.2010 Del på Facebook Svart 20.Januar.2010 Prammen selvfølgelig. Norges desidert mest utbredte båt. Enkel å lage, billig å lage. Enkel og billig å eie. I tillegg forbausende gode sjøegenskaper. mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
Hangadrott Svart 20.Januar.2010 Del på Facebook Svart 20.Januar.2010 Norges mest brukte og hjemmestøpte båt er kanskje GH-14. Sitér dette innlegget Link to post
EIRINA Svart 20.Januar.2010 Del på Facebook Svart 20.Januar.2010 Eller Joda 24 tur en flott i sjøen Sitér dette innlegget Link to post
Vegard_F Svart 20.Januar.2010 Del på Facebook Svart 20.Januar.2010 Nordlandsbåten. Sitér dette innlegget Link to post
Wasco Svart 20.Januar.2010 Del på Facebook Svart 20.Januar.2010 Spørsmålet er jo hvilke kriterier som skal legges til grunn for denne kåringen. Er det båtens poppularitet som skal være avgjørende? Eller er det avgjøren at båtens historie, særart og håndverksmessige kvalitet skal være særnorsk. Hvis det siste er kriteriene, er det vel ingen tvil om at det må bli en trebåt Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
oslofjord Svart 20.Januar.2010 Del på Facebook Svart 20.Januar.2010 Bavariabåter med og uten seil er vel sterke kandidater med folkelig pris og stor utbredelse (er det et kriterie at den skal være produsert i Norge ?). Enkelte båter som nevnes i tråden har historisk sus tilbake til 80 tallet eller før så for å skille mellom historiske båter og daggens båter bør man vel ha to kategorier: 1 Klasse for båter fra forrige årtusen....som inkluderer vikingskip, Draco og With. 2 Klasse for dette årtusen som inkluderer mesteparten av dagens flåte. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 20.Januar.2010 Del på Facebook Svart 20.Januar.2010 Spørsmålet er jo hvilke kriterier som skal legges til grunn for denne kåringen. Ja, for oss som er født etter 1970 og som ferdes i Oslofjorden, så er det kanskje ikke Nordlandsbåten som anses som nasjonalbåten Heller båter som Scand Baltic, Nidelv 24/28, Draco 21-24, Windy 27 eller GH11 med 9,9.. Sitér dette innlegget Link to post
oslofjord Svart 20.Januar.2010 Del på Facebook Svart 20.Januar.2010 Hydrolift er en mulighet.....den er utenfor almuens rekkevidde men det var vel vikingskipene også. Sitér dette innlegget Link to post
Godthaab Svart 20.Januar.2010 Del på Facebook Svart 20.Januar.2010 colin archer :) Sitér dette innlegget “The pessimist complains about the wind; the optimist expects it to change; the realist adjusts the sails.” Link to post
:båt1 Svart 20.Januar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Januar.2010 jeg sa tidligere i tråden at båtene skulle være produsert i NORGE det spiller ingen rolle hvor gammel båtene er men det skal være laget noen av de som er helt like. det må altså være en båt som er produsert av en produsent ellers er det opp til dere på BP kom med forslag Sitér dette innlegget Link to post
Vegard_F Svart 20.Januar.2010 Del på Facebook Svart 20.Januar.2010 (redigert) jeg sa tidligere i tråden at båtene skulle være produsert i NORGEdet spiller ingen rolle hvor gammel båtene er men det skal være laget noen av de som er helt like. Da må det vel nesten bli en plastbåt? I så fall bør vel Scand Baltic være en sterk kandidat. Redigert 20.Januar.2010 av Vegard_F (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
2nd Trikker'n Svart 20.Januar.2010 Del på Facebook Svart 20.Januar.2010 Jeg synes titelen på dette emne er feil. Det burde være BPs Folkebåt som kåres. Det går ikke an å foreslå en plastikksnekke som Norges Nasjonalbåt. Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 20.Januar.2010 Del på Facebook Svart 20.Januar.2010 Ja, BPs folkebåt må være det rette begrepet. Nasjonalbåten er vel egentlig vikingskipet, i alle fall sett fra omverden. Sitér dette innlegget Link to post
Frivakten Svart 20.Januar.2010 Del på Facebook Svart 20.Januar.2010 Ny avstemming? Hva var gærnt med Redningsselskapets avstemming i høst: 17. august 2009 Ernst Larsen Den tradisjonsrike trebåten Oselveren fra Hordaland vant Redningsselskapets kåring av Norges nasjonalbåt i skarp konkurranse med Åfjordsbåten fra Sør-Trøndelag. http://www.nssr.no/Nyheter/Nyhet?key=86105 Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
Wiking 28 dk Svart 21.Januar.2010 Del på Facebook Svart 21.Januar.2010 Ved godt at jeg nok ikke kan deltage i dette som dansker men vil da gerne komme med to forslag. 1. Joda tur 24 Verdens bedste båd i den størelse. Tåler alt hvad man kan udsætte den for. 2. Wiking 28. Var total revulotionerende da den kom første gang og har siden været model for mange nyere båd modeller. Undskyld jeg blandede mig i en national sag. Hilsen. Wiking 28dk. Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 21.Januar.2010 Del på Facebook Svart 21.Januar.2010 Uten tvil Nidelv 24... Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
franken Svart 21.Januar.2010 Del på Facebook Svart 21.Januar.2010 Selby er da ein fin båt, som er laget i Bergen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.