Jump to content

Bør jeg kjøpe sunket skøyte?


fender2

Recommended Posts

hei.

jeg er ny her på forumet og har mulighet til og overta en skøyte som er sunket ved kai, og skal heves om ikke så lenge.jeg har kun erfaring med plastbåt men har lenge drømt om en treskøyte.og har nå gylden mulighet ,men dog med noe arbeid ville jeg tro:-)så det jeg lurer på er om det er noe spesielt jeg bør tenke på etter heving.eller er det bare og la den tørke, og så sette igang.båten har malt skrog ute og inne og har ligget under vann i noen mnd i isfritt miljø.motor blir tatt ut av eier.er det noen som har erfaring med noe lignende?og kan det bli båt av det eller er det helt døfødt.bortsett fra en dekksbjelke og noen rekkestøtter skal skrog være ok før den sank.

Link to post
Share on other sites

men så må eventuelt jeg ha slepebåt :-)så da blir det vel ikke helt gratis alikevell.fin tråd du lenket til...

båte flyter den, det var pakk boxen til akslingen som var løsnet .noe som gjorde at hun tok inn vann og sank.det jeg lurte på var eventuelt tørkeprosessen.kan jeg risikere at alt sprekker?

Redigert av fender2 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

hei.

jeg er ny her på forumet og har mulighet til og overta en skøyte som er sunket ved kai, .bortsett fra en dekksbjelke og noen rekkestøtter skal skrog være ok før den sank.

 

Det er ofte en grunn til at den sank, jeg tror ikke et øyeblikk på at skroget var ok før den sank og det er det heller ikke når det kommer opp igjen.

Alt er mulig å få til, har lest om folk som har gjort slike ting før å fått det til, det er svært mye arbeid men ikke umulig. Ta med deg en takstmann, helst en båtbygger for å se på den etter at den er hevet, dette koster bare noen få kroner å vil kunne avdekke det meste av problemer.

 

Ikke overta den der den ligger, den må på slipp uansett, når takstmann har kommet med sine uttalelser kan du bestemme deg.

 

Vær klar over at det koster mange penger å kvitte seg med en kondemnert båt.

 

Velkommen hit og lykke til!

Link to post
Share on other sites

hei

takk for det.grunnen til at hun sank var at pakkboxen til aksling har løsnet,og hun tok inn vann.da hun sank har hun gnugget på noe så en nate har løsnet så hun lekker vist litt der i følge eier.avtalen er at eier hever båten og at jeg eventuelt overtar den etter de har tatt ut motor.. og sleper den til nærmeste slipp for og ordne det under vannlinjen .ting som burde ordnes på båten før den sank var bytte deler av dekk.tre rekkestøtter og en dekksbjelke samt øverste bordgang i skrog:-)og antagelig det jeg finner underveis he he

Link to post
Share on other sites

Du finner alltid noe underveis, men har du med en proff så får du avdekket det meste før du overtar den. At pakkboksen løsner til kai er jo muligens noe uvanlig men alt kan skje med en båt.

 

Hvordan motor er det i den? ofte blir det et stort hull i båten for å komme til å heise ut maskin. av og til går det å fikse maskin der den står.

 

Tenk deg endelig godt om før du kliner til.

Redigert av free (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Tenkte på denne, se innlegg 1493 side 150. (Har den i så fall sunket igjen enda en gang pga hærverk?)

 

https://baatplassen.no/i/index.php?showtopi...2&hl=sunket skøyte&st=1490

 

(Red. Fikk ikke til direktelink til side 150)

Redigert av Skjælø (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Tenkte på denne, se innlegg 1493. (Har den i så fall sunket igjen enda en gang pga hærverk?)

 

https://baatplassen.no/i/index.php?showtopi...2&hl=sunket skøyte&st=1490

Det er den jeg mener,sist den fløt,ble den slept inn i Hauskevågen,hvor den sank igjen,og ligger sansynligvis slik enda.

Redigert av Pelle Parafin (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...