Jump to content

Blir det snart påkrevd at vi må kjøre på avgiftspålagt diesel?

68 GT

Recommended Posts

for de som ikke har råd blir det surt.

Helt enig Bitteliten. Slik blir det.

Og for meg er det forsåvidt greit.

Det som er irriterer meg er disse jævla EGO seilbåtfolket på detta etterhvert seilbåtforumet.

Jeg har aldri hatt noe imot seilbåtfolk før.

Men det har jeg nå etter å ha frekventert dette forumet.

Nå hater jeg seilbåtfolk. De er noen idiotiske egoistiske drittsekker.

Jeg kommer aldri til å løfte en hånd mer for å hjelpe seilbåtfolk. Aldri mer !

Er der noen som skal få smake mine hekkbølger så er det seilbåter, skal til og med spandere noen ekstra dieseldråper og en

omvei for å legge en jævla miljøhysterisk seilbåtgnom i hekkbølgene mine, det skal være meg en sann nytelse !

Bitteliten er født og oppvokst seiler med motorbåt OG seiler :lol: . Ellers er båsparkering av en medlemsmasse dumt.

Det finnes seilbåteiere som liker motorbåter, og det finnes motorbåteiere som liker seilbåter. Felles nevner er at de liker å være på sjøen. Og jeg/vi liker begge deler.

Ekstreme meninger finnes på begge sider. La oss heller legge tilrette for et godt BÅTLIV, og at ungdommen fortsatt vil ha råd til å komme seg på sjøen.

Dieselavgiften er ikke det som avgjør om verden går til dundas. Men regjeringen vi har, kan hjelpe godt til for at båtliv skal beskattes på alle mulige måter.. Diesel er ikke det eneste, men kommer helt sikkert krav om septik i tanker som skal tømmes også.

Ellers får vi smile idag, 2 gull og 1 sølv.

Redigert av baatsman (see edit history)

Vi sees!

de aller fleste seilbåtene jeg ser bruker ikke seil. enten er de ikke miljøbevisste eller så kan de ikke seile.

Jeg fyller miljøbensin på motoren på seilbåten min - men motoren bruker jeg så og si aldri. Har morro av å seile ut og inn av båsen

Og se hva mor skriver :lol: , skal du legge deg i om jeg bruker seil eller ikke :lol: . En dag i kryss er for spes int. Regatta greit, familieseilas not

Ellers bruker miljøbensin på snøfreser og gressklipper. FÅr jeg stjerne i boka.

På motorsykkelen har nærmest "nitro" :saint:

Redigert av baatsman (see edit history)

Vi sees!

Legg en jævla miljøhysterisk klima religiøs EGO drittsekk av en seilbåtdust i hekkbølgene dine, og håp dusten får seilbommen i bakhue er mitt nye motto.

:lol::lol::lol::lol: mener du disse splittflaggklysene som tror de er guds gave til menneskeheten?? :lol:

De får bare forsette som de alltid har gjort med nesa i været og hånlige blikk og kommentarer når det kommer en motorbåt. :lol::lol:

Tomt for Diesel nå igjen!!

100% av de jeg har hjulpet med problemer på sjøen i mine over 30 år på havet er slike seilbåtklyser.

Når jeg nå ser hva de ønsker oss motorbåtfolk tilbake, er det definitivt slutt.

Neste gang jeg ser en seilbåtklyse med problemer, skal jeg vinke diskret tilbake, legge båten ned i ekstra tungt halvplan 13-15 knop, svinge innpå

en 20-30 meter og nikke pent og overbærende.

Det fortjener de. :lol:

jeg takker for alle innlegg, dette for at dere fokke opp regjeringa med denne tråden... helt kjempe hvis dere vil ha 100% økning i avgifta. Jeg skjønner ikke trådstarter som gidder å ta denne tråden i den ørtene reprise, (han må jo ha en slik bavaria som sulla i stille på sjøen) som ikke hører hjemme i en båttråd. Dere må bare sette mange diskusjoner om både dieselavgift eller global oppvarming, for den som fokker opp denne tråden, er en REN SV sulling, som vil alle båtintresserte bare jævelskap. :sad: ellers tar jeg våren vel imot, og gleder meg til å kome på sjøen igjen :flag:

skal du legge deg i om jeg bruker seil eller ikke :lol: .

Ellers bruker miljøbensin på snøfreser og gressklipper. FÅr jeg stjerne i boka.

På motorsykkelen har nærmest "nitro" :saint:

Ingen regel uten unntak. men jeg har tilgode å se at dere faktisk seiler.... :wink:

jeg er ultramiljøvennlig - har til og med konvertert fra 2 takts jolle til 4 takts jolle. miljøbensin tror jeg ikke jeg tør å fylle på jolla.

Fant mail listen til stortingsrepresentantene på stortinget.no. Og nå skal følgende meil sendt til samtlige i SV, AP, Senterpartiet, KRF, Venstre og Høyre.

Forslag til hvor en kan starte reduksjonen av CO2 utslipp i Norge.

Vi har i dag en forholdsvis stor flåte av lystbåter som kjører på avgiftsfri diesel. Dette gir ingen god signaleffekt i tider da en ønsker og få ned CO2 utslippene. Våre naboland Danmark og Sverge har begge avgiftsbelagt dieselen til lystbåter og der bør også vi gjøre. Diesel til lystbåter bør på lik linje med bensin til lystbåter koste det samme som diesel til personbiler. Dette er et miljøtiltak som kan gjennomføres umiddelbart uten at det i det hele tatt har noen negative samfunnskonsekvenser. Det er viktig og komme i gang med miljøtiltak og dette er en plass en kan starte uten at det gir utilsiktede bivirkninger, signaleffekten til miljøvernorganisasjoner og andre land vil jo være viktig i denne sammenheng.

Jeg foreslår at avgiften i utgangspunktet legges på all marinediesel og at yrkesbåter som har krav på det får avgiften refundert. På den måten er det enkelt og styre hvem som skal betale avgift. Farging av marinediesel blir ikke lenger nødvendig da den er avgiftsbelagt på lik linje med autodiesel. En annen stor fordel med dette er at prisen på marinediesel da automatisk vil følge med når avgiftene på autodiesel justeres opp.

BMP. tror du virkelig på miljøeffekten dette har i global sammenheng, eller er det bare i håp om å "ødelegge" for brorparten av norges båteiere.

Jeg blir ofte forundret over enkeltes vilje til å ønske å innføre tiltak som først og fremst har til hensikt å ramme andre enn seg selv. Det er noe pubertalt over det hele.

Båtlivet ble i forrige runde av denne debatten omtalt av regjeringen som ett positivt bidrag til "folkehelsa" som man ikke ønsket å innskrenke ytterligere. Men maser dere seilere nok får dere det sikkert til.

Håper det føles godt for deg hvis du gjør at mange med lavere og midlere inntekt finner det vanskelig å ha motorbåt og kose seg på sjøen i fremtiden.....

BMP. tror du virkelig på miljøeffekten dette har i global sammenheng, eller er det bare i håp om å "ødelegge" for brorparten av norges båteiere.

Har en dieselsluker selv, så jeg har ingen ønsker om dyrere drivstoff.Bare svarte på et innlegg. Det er tydeligvis noen som ønsker at det skal bli avg.belagt .Skal vi trekke dette lenger,bør de forby båter i plast,det forurenser det og på sikt.Det virker som klimahysteriet har tatt helt av.Seilbåter med alu.mast må også forbys,da det er veldig kraftkrevende å produsere alu. Kansje de ikke har behov for mast,da de fleste går for motor,og da er med på å forurense de og. :lol:

Redigert av Pelle Parafin (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...