Jump to content

Blir det snart påkrevd at vi må kjøre på avgiftspålagt diesel?

68 GT

Recommended Posts

De legger opp til kamp, og det skal de jammen få.

Legg en jævla miljøhysterisk klima religiøs EGO drittsekk av en seilbåtdust i hekkbølgene dine, og håp dusten får seilbommen i bakhue er mitt nye motto.

Hadde disse uttrykkene kommet i OT,hadde BW slettet det momentant,han har slettet hele tråder for minre enn dette.Det er tydeligvis forskjell på moderatorer.Prøv å kom ned,alle har lov å ferdes på sjøen. :yesnod:

Redigert av Pelle Parafin (see edit history)

Litt heavy kraftsalver kanskje, men det skal ikke mye fantasi til for å forstå frustrasjonen.!

Makan til ubetydelig miljøgevinst!?Det forbruket som den delen av lystbåtfolket som ikke har for mye penger legger igjen på sjøen iløpet av 2 mnd i dette kalde landet, er mindre enn å kaste et snøfnugg i helvete.

Jeg vil nok tro jeg kan bruke båten mye, før miljøregnskapet gir en gevinst i å bytte den ut i 40 fot. tonn nyprodusert plast, delvis regnskog innredning, alumaster, seil, masse elektronikk, osv osv... eller dra på sydenferie med fly på sommeren, eller kjøre bil, osv osv..

Mine 2 deilige grønne fra 1969 har nok forurenset mindre på de gangtimene en det det koster miljøet og produsere en feks. bavaria 40

Et slikt forslag er i beste fall "spesielt" i verste fall en måte å fortelle alle andre at det kun finnes er riktig måte å nyte sjøen på, og det er den en selv har valgt..

Selv har jeg lyst på seilbåt en gang, men da en motorseiler da 90% av tiden ville jeg gått for motor!

PS: En burde heller fremmet et forslag som kan stimulere til å bytte ut motor tidligere for å få øket sikkerhet i tillegg til en marginal miljøgevinst.

:flag:

Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre

Og så må dere med motorbåter ikke glemme at dere skal alltid vike for seilbåter.

det værste er at mange seilfok tror de eier fjorden... selv om de møter colorline.. Jeg trodde ikke mine ører, men fakta er at colorline som trafikerer strømstad. Flere ganger i løpet av sommeren møter på disse selvoppnevnte verdensmesterne i pinnebåt som mener grav alvorlig og skjeller dem ut på brua over VHFen at colorline skal vike :lol::lol::lol:

Det sier jo sitt :crazy:

Tomt for Diesel nå igjen!!

Og så må dere med motorbåter ikke glemme at dere skal alltid vike for seilbåter.

:nonod:

Jeg viker bestandig for båter som seiler, men seilbåter som båttype har ingen automatisk "forkjørsrett"..... :yesnod:

Enkelte som har kjøpt seilbåt lever i vilfarelsen at andre har vikeplikt for båttypen...

Så hvor er forskjellen?

Tja si det :confused: at du dupper rundt i ei lita plastbalje med pinne på som oss andre mens de bedriver nyttetrafikk kanskje.

Men det viste du jo Mulligan :wink:

Forøvrig så skal jeg være enda mer på vakt til sommeren hvis noen av laken trolla har lakenet oppe og motor igang.. da er det bare og legge seg ned i 12-14 knop med trimmen på maks og nekte og vike ei tomme.. Selv pinne båter vil bli skremt av hekksjøen jeg produserer da :lol:

Redigert av Thorlyn (see edit history)

Tomt for Diesel nå igjen!!

de bedriver nyttetrafikk

Mnja. Når vi kommer oss ut i Skagerrak er det ikke noe som heter nyttetrafikk.

Og det er ikke nødvendig å be de store fergene om å vike. Dette er oppegående mennesker som vet at de skal vike for seilbåten. Fler av de karene er riktig habile seilere selv.

Men jeg håper avgiften er på plass i gooood tid før sommeren slik at dette uvettige utslippet kan slåes hardt ned på.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...