Fru Jacobsen Svart 19.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2010 Mix er kul han.. Han liker bare ikke seilbåter,dieselavgifter, mennesker, hunder, politikere, vind,vær,is etc etc.. Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Dekken Svart 19.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2010 En av dere "motorgutta" da, greit det, men jeg synes vel at trusselbildet nærmer seg noe PST burde se på, nesten religiøst dette.... Sitér dette innlegget Link to post
Pelle Parafin Svart 19.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2010 (redigert) De legger opp til kamp, og det skal de jammen få.Legg en jævla miljøhysterisk klima religiøs EGO drittsekk av en seilbåtdust i hekkbølgene dine, og håp dusten får seilbommen i bakhue er mitt nye motto. Hadde disse uttrykkene kommet i OT,hadde BW slettet det momentant,han har slettet hele tråder for minre enn dette.Det er tydeligvis forskjell på moderatorer.Prøv å kom ned,alle har lov å ferdes på sjøen. Redigert 19.Februar.2010 av Pelle Parafin (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Majali Svart 19.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2010 Litt heavy kraftsalver kanskje, men det skal ikke mye fantasi til for å forstå frustrasjonen.! Makan til ubetydelig miljøgevinst!?Det forbruket som den delen av lystbåtfolket som ikke har for mye penger legger igjen på sjøen iløpet av 2 mnd i dette kalde landet, er mindre enn å kaste et snøfnugg i helvete. Jeg vil nok tro jeg kan bruke båten mye, før miljøregnskapet gir en gevinst i å bytte den ut i 40 fot. tonn nyprodusert plast, delvis regnskog innredning, alumaster, seil, masse elektronikk, osv osv... eller dra på sydenferie med fly på sommeren, eller kjøre bil, osv osv.. Mine 2 deilige grønne fra 1969 har nok forurenset mindre på de gangtimene en det det koster miljøet og produsere en feks. bavaria 40 Et slikt forslag er i beste fall "spesielt" i verste fall en måte å fortelle alle andre at det kun finnes er riktig måte å nyte sjøen på, og det er den en selv har valgt.. Selv har jeg lyst på seilbåt en gang, men da en motorseiler da 90% av tiden ville jeg gått for motor! PS: En burde heller fremmet et forslag som kan stimulere til å bytte ut motor tidligere for å få øket sikkerhet i tillegg til en marginal miljøgevinst. Sitér dette innlegget Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre Link to post
Mouche Svart 19.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2010 Nå hater jeg seilbåtfolk. De er noen idiotiske egoistiske drittsekker.Jeg kommer aldri til å løfte en hånd mer for å hjelpe seilbåtfolk. Aldri mer ! Kanskje på tide å igjen tillate politikk og sånn i OT? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Mix Svart 19.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2010 Mix er kul han.. Han liker bare ikke seilbåter,dieselavgifter, mennesker, Mennesker ?, tja kun klimareligiøse drittsekker i seilbåt som ønsker oss motorbåtfolk dit peppern gror. Og de kryr det av her inne. Har aldri hatt noe imot seilbåtfolk før jeg begynte å frekventere dette forumet. Nå jeg bare jeg ser en seilbåt. Sitér dette innlegget Link to post
Fru Jacobsen Svart 19.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2010 Haha mente mennesker i seilbåt Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Mulligan Svart 19.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2010 Nå jeg bare jeg ser en seilbåt. Da ville jeg flyttet til Geilo eller omliggende steder for å hindre total dehydrering. Fordi fler og fler tar til vettet og beveger seg miljøvennlig på sjøen. Sitér dette innlegget Link to post
Pelle Parafin Svart 19.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2010 Mennesker ?, tja kun klimareligiøse drittsekker i seilbåt som ønsker oss motorbåtfolk dit peppern gror. Og de kryr det av her inne. Seilbåter eksisterte vel når du ble medl. her,har du ikke oppdaget det før nå? Sitér dette innlegget Link to post
BMP Svart 19.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2010 Bare slapp av Mix når vi nå får innført en skikkelig dieselavgift, vil det vell komme på markedet konverteringskit for de håpløse miljøbombene slik at de kan bli en slaks seilbåter. Sitér dette innlegget Link to post
Hangadrott Svart 19.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2010 Herlig å se at andre også tar til fornuft og begynner og hate seilbåtfe. Heldigvis var min far en fornuftig mann og lærte meg tidlig og hate disse "menneskene". Noe mer selvforherligende fjonskaller skal man lete lenge etter. Jeg er sikker på at de driter i medvind også,kun for å få med seg lukta. Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 19.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2010 Sitér dette innlegget Link to post
Hangadrott Svart 19.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2010 For å si det sånn: mine sønner kan bli akkurat hva de vil, muslimer, kristne ,homofile og båtplassen moderatorer... med den dagen jeg ser de i en optimistjolle ryker de faen meg rett ut av huset. hehe Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 19.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2010 Og så må dere med motorbåter ikke glemme at dere skal alltid vike for seilbåter. Ikke hvis seilbåten er innhentende. Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Mulligan Svart 19.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2010 Ikke gjør det for komplisert for dem nå. Sitér dette innlegget Link to post
Dekken Svart 19.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2010 Moderator: Stopp dette surret nå!!! dette begynner å lingne på "det andre" forumet.. Sitér dette innlegget Link to post
BMP Svart 19.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2010 Nå har jef faktisk fått en del posetive tilbakemeldinger på meilen jeg sendte på morakvisten. Enkelte mener at et avgiftssystem for diesel til lystbåter allerede kan være på plass i sluten av mai. Sitér dette innlegget Link to post
Thorlyn Svart 19.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2010 Og så må dere med motorbåter ikke glemme at dere skal alltid vike for seilbåter. det værste er at mange seilfok tror de eier fjorden... selv om de møter colorline.. Jeg trodde ikke mine ører, men fakta er at colorline som trafikerer strømstad. Flere ganger i løpet av sommeren møter på disse selvoppnevnte verdensmesterne i pinnebåt som mener grav alvorlig og skjeller dem ut på brua over VHFen at colorline skal vike Det sier jo sitt Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
Mulligan Svart 19.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2010 colorline skal vike Tja hvorfor ikke? Bohus og Viking frakter feriefolk, sprit og tobakk. Samma traden går jeg i. Så hvor er forskjellen? Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 19.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2010 Nå har jef faktisk fått en del posetive tilbakemeldinger på meilen jeg sendte på morakvisten. Det er notert. Da holder hele Mororbåt Norge deg personlig ansvarlig hvis så skjer. Kanskje du skulle sørge for vaktbåter rundt seilbalja di i ferien ? Sitér dette innlegget Link to post
Pelle Parafin Svart 19.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2010 .Kanskje du skulle sørge for vaktbåter rundt seilbalja di i ferien ? Hvorfor ikke starte en tråd for alle som hater seilbåter,så slipper vi å ha det i denne "diesel-tråden" Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 19.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2010 Og så må dere med motorbåter ikke glemme at dere skal alltid vike for seilbåter. Jeg viker bestandig for båter som seiler, men seilbåter som båttype har ingen automatisk "forkjørsrett"..... Enkelte som har kjøpt seilbåt lever i vilfarelsen at andre har vikeplikt for båttypen... Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Thorlyn Svart 19.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2010 (redigert) Så hvor er forskjellen? Tja si det at du dupper rundt i ei lita plastbalje med pinne på som oss andre mens de bedriver nyttetrafikk kanskje. Men det viste du jo Mulligan Forøvrig så skal jeg være enda mer på vakt til sommeren hvis noen av laken trolla har lakenet oppe og motor igang.. da er det bare og legge seg ned i 12-14 knop med trimmen på maks og nekte og vike ei tomme.. Selv pinne båter vil bli skremt av hekksjøen jeg produserer da Redigert 19.Februar.2010 av Thorlyn (see edit history) Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
Mulligan Svart 19.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2010 de bedriver nyttetrafikk Mnja. Når vi kommer oss ut i Skagerrak er det ikke noe som heter nyttetrafikk. Og det er ikke nødvendig å be de store fergene om å vike. Dette er oppegående mennesker som vet at de skal vike for seilbåten. Fler av de karene er riktig habile seilere selv. Men jeg håper avgiften er på plass i gooood tid før sommeren slik at dette uvettige utslippet kan slåes hardt ned på. Sitér dette innlegget Link to post
Thorlyn Svart 19.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2010 Dette er oppegående mennesker som vet at de skal vike for seilbåten javist tilfellene som har oppstått har gjerne hvert i innseilingen til strømstad.. det er jo så god plass der Du kan jo prøve og fronte ditt syn ovenfor kystvakta i den engelske kanal? Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.