bliss X Svart 5.Februar.2011 Del på Facebook Svart 5.Februar.2011 Snekka mi. Bilde fra ca 1987: Sitér dette innlegget Link to post
ut mot havet Svart 28.Mai.2011 Del på Facebook Svart 28.Mai.2011 (redigert) Frøya er endeleg komt på sjøen etter vinterlagring innendørs. Har lakkert skroget før sjøsetting og er rimeleg godt fornøgd med resultatet. Legg merke til vimpelen i antenna. Redigert 28.Mai.2011 av ut mot havet (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
cheetah Svart 28.Mai.2011 Del på Facebook Svart 28.Mai.2011 Flott båt det der Sitér dette innlegget Link to post
øyværing Svart 28.Mai.2011 Del på Facebook Svart 28.Mai.2011 Her er et bilde av båten min, Bygd på Hemnesberget i 82-83. Står en 10 hk Sabb diesel i den. Sitér dette innlegget Rana plast 530 med 40 mercury 4t. 18 Hemnesbygd snekke 10 sabb diesel (morild) 14 Ranaspisse For livets glade gutter går solen aldri ned Link to post
Dianafyren Svart 12.November.2011 Del på Facebook Svart 12.November.2011 hei, jeg har kjøpt ny snekke nå, nå ble det en diana 700 fra 1983 med yanmar 22,5 hester, legger ut noen skrytebilder av den hehe Sitér dette innlegget Link to post
enter4u Svart 12.November.2011 Del på Facebook Svart 12.November.2011 Her er min Fram 25 etter motorbytte for et par år siden. her er den etter bytte til sort kalesjo og sort stripe pluss bunnstoff Sitér dette innlegget Link to post
pernod Svart 12.November.2011 Del på Facebook Svart 12.November.2011 Sitér dette innlegget Link to post
Arild81 Svart 12.November.2011 Del på Facebook Svart 12.November.2011 Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 12.November.2011 Del på Facebook Svart 12.November.2011 Får legge ut bilde av min Polar også da.... 1970, Original bensin Marna 8-12hk sviver som ei klokke fortsatt. Har restaurert dekk og vindskjermer etter at dette bildet ble tatt, men eneste forskjellen er at de nå er mørkere mahognyfarget. Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
26 Gimsøy Svart 12.November.2011 Del på Facebook Svart 12.November.2011 Her er det bilde av snekka mi : Thaule Gimsøy 26. Sitér dette innlegget Min båt her på BP Link to post
ut mot havet Svart 12.November.2011 Del på Facebook Svart 12.November.2011 Har vert å kjøpt meg sjark, må ha noko å fiske på om vinteren når Viksund snekka står på land. Dette er ein Skorgenes sjark med 30 hk sabb diesel. Sitér dette innlegget Link to post
Kodvaag Svart 12.November.2011 Del på Facebook Svart 12.November.2011 Snekka er den eneste av båtene jeg har hatt som jeg savner: Her er et par bilder... Og her er en film av kjølevannet når vi slakker av inn mot havna en kveld... Og en forfra: Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
abella Svart 13.November.2011 Del på Facebook Svart 13.November.2011 "> Sitér dette innlegget Link to post
mæjus Svart 13.November.2011 Del på Facebook Svart 13.November.2011 Her er min øyestein. En 70 mod Brødrene Grensen sjekte/snekke med en Marna MB10A maskin. Sitér dette innlegget Ingeniører designer....og mekanikere forbedrer. Link to post
idars Svart 13.November.2011 Del på Facebook Svart 13.November.2011 Legger ut noen bilder av gobåten min Sitér dette innlegget ELWARO 30 bor på SØNDELED Link to post
abella Svart 15.November.2011 Del på Facebook Svart 15.November.2011 har prøvd å laste opp bilder av FRAMèn min (25 foot) men det gikk ikke så bra, får prøve igjenn senere, en fin tråd dettte, mange fin snekker!!!! Sitér dette innlegget Link to post
Gew77 Svart 15.November.2011 Del på Facebook Svart 15.November.2011 Her er stoltheten vår Kjøpt i høst, ligger på land og venter på en liten oppussing nå:) Gleder meg til våren!! Sitér dette innlegget Følg vårt båtliv her: https://www.facebook.com/batlivet Link to post
Møkkalasset Svart 15.November.2011 Del på Facebook Svart 15.November.2011 har prøvd å laste opp bilder av FRAMèn min (25 foot) men det gikk ikke så bra, I mellomtiden kan du se litt på bildene av min gamle Fram. Solgte den for 2 år siden. Nesten litt vemodig å se den igjen. Men her er det nye "gliset" (før vask og vinteropplag.) Kjøpte den i våres og har vært godt fornøyd. 88 modell Agder 840 med 77 HK Yanmar. Båten var stort sett i svært god stand, men jeg skal gjøre noen mindre modifikasjoner på innredning i cockpit, legge om noe av det elektriske pluss legge inn lys i motorrom samt div. LED-lys her og der. Vil også legge opp defrosterdyser som skal hente luft fra Eberen. Hvis alt går som planlagt så blir det sjøsetting rundt påske. Fin tråd dette. Sitér dette innlegget Link to post
Gew77 Svart 15.November.2011 Del på Facebook Svart 15.November.2011 Agder 840 er en nydelig båt Sånn som kan gi en "4 fotssyken" altfor tidlig Sitér dette innlegget Følg vårt båtliv her: https://www.facebook.com/batlivet Link to post
-morten- Svart 16.November.2011 Del på Facebook Svart 16.November.2011 Hei jeg har ikke snekke selv men om jeg skulle så ville det blitt en Aprea Mare! Italiensk design og tradisjon Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
LM 605 Svart 16.November.2011 Del på Facebook Svart 16.November.2011 Hei jeg har ikke snekke selv men om jeg skulle så ville det blitt en Aprea Mare! Italiensk design og tradisjon Ville vel kalle dette mer en "hybrid", i stedet for snekke for å sette det litt på spissen? For oss "sørlendinger" så er vel ei snekke/sjekte en båt med fortrengningsskrog som gjør 5-9 knop, og ingenting mere. Syntes det blir litt feil å kalle hurtiggående farkoster for snekke/sjekte fordi disse båtene har "litt snekkefasong over vannlinjen, men som egentlig er mere noen hurtiggående cruisere. Men det er jo veldig mye rart som har blitt kalt for snekke/sjekte opp i gjennom årene (inkl. mange norske modeller), og som gjør lett 20-30 knop? Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 16.November.2011 Del på Facebook Svart 16.November.2011 Snekkebegrepet er jo veldig vidt da, så egentlig burde dere splittet opp denne tråden, for jeg så det var mange "hurtigående" snekker avbilda her også! lag en egen tråd for sjekter. For min egen del kaller jeg så og si alle båter med rund hekk for snekker, men skjønner jo at sjekteeiere og dem med de tradisjonelle snekkene stusser på det! Var ikke ment som noen fornerming å legge ut Aprea Mare`n nei, men er jo mange såkalte norske snekker også som gjør 15-20 knop. dem fleste har halvplanerskrog og ikke deplassementskrog og dyp kjøl Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Columbi27 Svart 16.November.2011 Del på Facebook Svart 16.November.2011 Etter å ha hatt Viksund 660 i 15 år, og kost meg i Sunnhordlandsbassenget med den, har eg no skippa presenningen og kjøpt SNEKKA. Sjølvlensande dekk og soliditet i kvar del. Hobbyversjonen av Viksund 27 Columbi, eg synast den berre er nydeleg og kan gjerne vere ute i ein storm med den! Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 16.November.2011 Del på Facebook Svart 16.November.2011 Øyh! En skikkelig snekke jo! Jeg har samme sort, bare med rødt skrog. En svært solid og praktisk båt som er brukbar til det meste.. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.