Jump to content

Snekke Fan! Legg Ut Skryte Bilder Fra Snekken Din Her!


Volvomekanikeren

Recommended Posts

  • 3 måneder senere...
  • 5 måneder senere...

Snekka er den eneste av båtene jeg har hatt som jeg savner:

 

Her er et par bilder...

 

IMAGE_603.jpg

 

IMAGE_553.jpg

 

 

 

Og her er en film av kjølevannet når vi slakker av inn mot havna en kveld...

 

 

 

Og en forfra:

 

Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knop

Nå: Båtløs - Kjører Bobil... 

Link to post
Share on other sites

har prøvd å laste opp bilder av FRAMèn min (25 foot) men det gikk ikke så bra,

 

I mellomtiden kan du se litt på bildene av min gamle Fram. :giggle: Solgte den for 2 år siden. Nesten litt vemodig å se den igjen.

 

Men her er det nye "gliset" (før vask og vinteropplag.)

 

imag0524.jpg

 

Kjøpte den i våres og har vært godt fornøyd. 88 modell Agder 840 med 77 HK Yanmar. Båten var stort sett i svært god stand, men jeg skal gjøre noen mindre modifikasjoner på innredning i cockpit, legge om noe av det elektriske pluss legge inn lys i motorrom samt div. LED-lys her og der. Vil også legge opp defrosterdyser som skal hente luft fra Eberen. Hvis alt går som planlagt så blir det sjøsetting rundt påske.

 

Fin tråd dette.

Link to post
Share on other sites

Hei jeg har ikke snekke selv men om jeg skulle så ville det blitt en Aprea Mare! Italiensk design og tradisjon

apreamare28cabin.jpg

Ville vel kalle dette mer en "hybrid", i stedet for snekke for å sette det litt på spissen? For oss "sørlendinger" så er vel ei snekke/sjekte en båt med fortrengningsskrog som gjør 5-9 knop, og ingenting mere. Syntes det blir litt feil å kalle hurtiggående farkoster for snekke/sjekte fordi disse båtene har "litt snekkefasong over vannlinjen, men som egentlig er mere noen hurtiggående cruisere. Men det er jo veldig mye rart som har blitt kalt for snekke/sjekte opp i gjennom årene (inkl. mange norske modeller), og som gjør lett 20-30 knop?

Link to post
Share on other sites

Snekkebegrepet er jo veldig vidt da, så egentlig burde dere splittet opp denne tråden, for jeg så det var mange "hurtigående" snekker avbilda her også! lag en egen tråd for sjekter. For min egen del kaller jeg så og si alle båter med rund hekk for snekker, men skjønner jo at sjekteeiere og dem med de tradisjonelle snekkene stusser på det! Var ikke ment som noen fornerming å legge ut Aprea Mare`n nei, men er jo mange såkalte norske snekker også som gjør 15-20 knop. dem fleste har halvplanerskrog og ikke deplassementskrog og dyp kjøl

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

44_1227558296.jpg

Etter å ha hatt Viksund 660 i 15 år, og kost meg i Sunnhordlandsbassenget med den, har eg no skippa presenningen og kjøpt SNEKKA. Sjølvlensande dekk og soliditet i kvar del. Hobbyversjonen av Viksund 27 Columbi, eg synast den berre er nydeleg og kan gjerne vere ute i ein storm med den!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...