Sjeldenutpå Svart 26.Februar.2010 Del på Facebook Svart 26.Februar.2010 off...... Kommer til å kjøpe ekstra verslere i år eg. Jeg skal feire livet med en Cognac idag. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Honduras Svart 26.Februar.2010 Del på Facebook Svart 26.Februar.2010 Jeg skal feire livet med en Cognac idag. Du bør også utbringe en skål for brannvarsleren din, og koste på den nye batterier. Det er nok den som gjør at du kan skrive om dette i dag. Jeg grøsser når jeg leser om dette her. Jeg vil også oppfordre deg til å kontakte de rette myndigheter som nevnt over. Det er mange brukere av disse ovnene som legger seg til å sove i kveld uten å ha lest denne tråden... Får håpe de har kostet på seg en brannvarsler til 150 kroner og at det er friske batterier i den... Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
SamH Svart 26.Februar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Februar.2010 Det var en gammel europris varsler til 99,- som redda meg, akkurat dette har ikkehatt helt den store fokus hittil. Jeg skal investere i ny og bedre i dag. Sitér dette innlegget Link to post
SamH Svart 26.Februar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Februar.2010 Nå fikk jeg akkurat en svært imøtekommende og forståelsesfull telefon fra Maritim v/Robert Tvede, bildene hadde de allerede sent Dickinson, jeg er lovet ny ovn og de vil så fort som mulig ha den gamle ovnen inn til undersøkelse. Jeg syns det er en bra reaksjon sålangt. Sitér dette innlegget Link to post
Jawik Svart 26.Februar.2010 Del på Facebook Svart 26.Februar.2010 Har den nye ovnen samme løsningen teknisk sett rundt pipa ? Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
SamH Svart 26.Februar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Februar.2010 Vet ikke, de er ikke på lager pt. Jeg fyrer ikke i en ovn med samme stussen innendørs. Sitér dette innlegget Link to post
Jawik Svart 26.Februar.2010 Del på Facebook Svart 26.Februar.2010 (redigert) Blir interessant å høre fra produsenten om dette tilfelle. Hadde Dickinson Newport på ordre - levert i England om noen dager, men var raskt ute idag å fikk stoppet ordren. Har betalt for denne så jeg fikk en a konto tilgodelapp. Venter å se hva som kommer ut av din historie. Har mye is i magen, men slike historier som dette, ja da smelter isen fort. Skål for røykvarsleren som funket når den skulle. Unngikk du skade på interiøret ? Redigert 26.Februar.2010 av jawik (see edit history) Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
SamH Svart 26.Februar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Februar.2010 Denne stirlingviften min kommer herfra http://gyroscope.com/d.asp?product=VULCANSTOVEFAN Sitér dette innlegget Link to post
Jawik Svart 26.Februar.2010 Del på Facebook Svart 26.Februar.2010 (redigert) Snaisen vifte dette og den innehar - Material: stainless steel, aluminum, brass Sto denne oppå ovnen ? Redigert 26.Februar.2010 av jawik (see edit history) Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
SamH Svart 26.Februar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Februar.2010 Denne skulle virke nå ? http://www.facebook.com/v/214943651151 Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 26.Februar.2010 Del på Facebook Svart 26.Februar.2010 Det virker som om både leverandør og produsent vil til bunns i dette raskt, og det lover jo godt. Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
SamH Svart 26.Februar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Februar.2010 Sto denne oppå ovnen ? Ja den har stått oppå ovnen, sokkelen er aluminium. Sitér dette innlegget Link to post
avsluttet Svart 26.Februar.2010 Del på Facebook Svart 26.Februar.2010 Om du setter i en ny dickinson ville jeg ikke satt en slik vifte oppå der igjenn. Men det er klart, hvis dette kan gjøre toppen av ovnen ekstra varm så det smelter burde det vært advart mot dette i klare ordelag fra produsenten. Dårlig at en ovn smelter på den måten. Kunne vært veldig interresant å høre hvilket metall som ble brukt. Sitér dette innlegget Link to post
jonn Svart 26.Februar.2010 Del på Facebook Svart 26.Februar.2010 Hei, kjøpe deg en Pyro, der er det ei vifte som ligger under brennkamret, med trinnløs reg, slukner aldri. Fåes med vannsløyfe på og. Sitér dette innlegget Link to post
SamH Svart 26.Februar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Februar.2010 Den vifta bedrer sirkulasjon rundt ovnen og tar varme fra ovnstoppen for å fungere, mao den kjøler ovnen .. Sitér dette innlegget Link to post
SamH Svart 26.Februar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Februar.2010 der er det ei vifte som ligger under brennkamret, Trekkvifte, samme som Dickinson om jeg forstår rett. Sitér dette innlegget Link to post
jonn Svart 26.Februar.2010 Del på Facebook Svart 26.Februar.2010 Vifta på Pyroen ligge under ovnen, bedre forbrenning. Jeg hadde en slik i en sjark, varmet noe jævlig, rødglødende på kokeplata. Sitér dette innlegget Link to post
SamH Svart 26.Februar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Februar.2010 Trekkviften til Dickinson ovnen ligger også under, trinnløs regulering med pot og av/på bryter monter nede på siden. Sitér dette innlegget Link to post
Jernbåten Svart 26.Februar.2010 Del på Facebook Svart 26.Februar.2010 Kunne vært veldig interresant å høre hvilket metall som ble brukt. Ser ut som det er en ekspertuttalse på #22. Sitér dette innlegget Link to post
Lukabella Svart 26.Februar.2010 Del på Facebook Svart 26.Februar.2010 Etter det du nå har opplevd, kommer du da noengang til og føle deg trygg nok til at du legger deg til og sove når den står og fyrer igjen? Eller kanskje usikkerheten alltid vil ulme der i bakhodet... Sitér dette innlegget Link to post
SamH Svart 26.Februar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Februar.2010 Jeg kommer nok til å sove min uskyldsøvn med ovnen ombord igjen, usikkerheten bør alltid være der. Sitér dette innlegget Link to post
Figaro Svart 26.Februar.2010 Del på Facebook Svart 26.Februar.2010 (redigert) Den vifta bedrer sirkulasjon rundt ovnen og tar varme fra ovnstoppen for å fungere, mao den kjøler ovnen .. Riktig. Jeg har en tilsvarende vifte, Ecofan, og den har stått i et år på min Dickinson. Ikke noe problem. Men jeg har som sagt stålpipe hele veien, og ikke noe aluminium i stussen. Hvis de har begynt med det, må de snarest gå tilbake til stål Du sier at du ikke får noe effekt uten vifte------er du sikker på at du har regulator beregnet på diesel? Ellers blir det renere forbrenning med parafin. Redigert 26.Februar.2010 av Figaro (see edit history) Sitér dette innlegget Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod. Link to post
SamH Svart 26.Februar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Februar.2010 Ovnen er levert for diesel, bruk av vifte er også pr manual ved "higher settings". Sitér dette innlegget Link to post
bjorngb Svart 26.Februar.2010 Del på Facebook Svart 26.Februar.2010 Blir spennende å høre hva utfallet av dette blir. Jeg har alltid tenkt på at disse ovnene har vært geniale, men det spørs... Sitér dette innlegget Link to post
JanS/EIR Svart 26.Februar.2010 Del på Facebook Svart 26.Februar.2010 (redigert) No vart æ skræmt,ja------- Godt at du berget liv og lemmer og båt, SamH! Har akkurat montert en brukt Dickinson Antarctic ombord i EIR. Kan ikke se at det finnes aluminium eller lignende på denne. Pipa er bare ca 150 cm, men den trekker bra. Trekkvifta under brennkammeret er gåen, så den fjernet jeg. Driver å prøvefyrer og den brenner , men jeg er ikke sikker på hvordan den fungerer. Håper du tillater et spørsmål her, Sam, dette er ikke mitt fag. Skal oljen inn nederst eller øverst på regulatorhuset? Ser ut til at flottøren skal stenge for øverste løp, men når jeg kobler til der får den ikke olje? Og er et av løpene for ev. overskud av olje? mvh JanS/EIR Redigert 26.Februar.2010 av JanS/EIR (see edit history) Sitér dette innlegget Old fishermen never die - they only smell that way! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.